Reply on: andy27 #251159:
Hodnota času je relatívna, pre dôchodcu, ktorý je finančne za vodou môže byť na hodinu nízka a pre slobodnú matku s minimálkou, ktorej dieťa stráži kamarátka, naopak vysoká. Nikomu z nás neprináleží to hodnotiť a som rád, že sa podobná premenná nedostáva do dopravného plánovania.Neviem, aká je hodnota môjho času v porovnaní s ostatnými, v živote by som si netrúfol to porovnávať práve pre dôvody vyššie. Bohatý nie som, iba uvádzam, že mám finančné prostriedky na dochádzanie do práce autom, ale nerobím to.
Zabúdaš na nefinančné benefity verejnej dopravy a externality, ktoré sú pri využívaní osobného automobilu vyššie. Pre mesto je v princípe lacnejšie vynaložiť finančné prostriedky na hustejší interval, ako povedzme riešiť častejšiu údržbu verejných komunikácií, prípadne ustúpiť tlakom na zabezpečenie statickej dopravy, ktoré často prebieha na úkor mimoriadne cenných verejných priestorov. O environmentálnom aspekte a vnímanej bezpečnosti hovoriť asi nemusím. Navyše, vo veľa prípadoch, ak už je zabezpečené vozidlo a vodič, je zhustenie intervalu otázkou čisto prevádzkových nákladov, ktoré tvoria z celkových nákladov (fixná mzda vodiča, náklady na infraštruktúru, odpisy vozidla a pod.) v princípe malé percentá.
Twist, že som lakomý, lebo chcem cestovať verejnou dopravou je úlet sám o sebe. Ospravedlňujem sa, ale som celkom rád, že v tejto veci nerozhoduješ a maximálne sa tak môžeš vyjadriť, tu na fóre.
810zssk