Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: si #251203:
Ale veď to je asi lepšie ísť po Brnianskej, tam väčšinu času nie je 20 minútová kolóna ako na Kramároch.
Reply on: 810zssk #251206:
Však som ani nemyslel vizuálnu krásu 🙂
(Ok, mohlo to tak vyznieť. Skôr som smeroval k elegantnému a plynulému dopravnému riešeniu. Nie som zastánca mimoúrovňového presúvania chodcov, ale koľajová dráha pod zemou - navyše na jednej z top frekventovaných križovatiek - má zmysel.)
Reply on: Color #251205:
To by bolo celkom zaujímavé riešenie a ako bonus by vznikol podchod pre chodcov aj pod Račianskym mýtom, čo by zjednodušilo prestup z autobusov na električky.
Reply on: Color #251205:
Neviem či zrovna tie viedenské podzemné zastávky by som nazýval krásnymi 😃 Čím nenamietam mimoúrovňové riešenie, len si myslím že sa dá spraviť aj krajšie.
Reply on: si #251202:
A pritom by pod zemou na RM mohla byť krásna zastávka, akých je napríklad vo Viedni niekoľko, a vďaka ktorej by električky na otázku o semaforoch na Račku iba odpovedali “Aké semafory?”
Reply on: andy27 #251199:
ver tomu, ze ak vyriedis linky ako 83, 93 na 1x za 2 hodiny, ze za chvilu budu tiez premavat prazdne a mozes ich podla tohto principu aj zrusit.... (zato zapch na cestach len pribudne .... )
Reply on: andrejandrej #251191:
chybajuce severne spojenie vychodnych a zapadnych casti mesta indukuje cez kramare nemalu cast tranzitnej dopravy, kedze je to najsevernejsia spojnica....
Reply on: Color #251188:
nuz, to su len upravy v "cestnej" doprave; na realizaciu ktorych treba viac-menej len dobru volu a minimum nakladov; ako naslednu upravu dakedy v dalekej buducnosti ked bude potrebne rekonstruovat elektrickovu trat by som medzi vazovovou a racismytom posunul trat o jeden jazdny pruh zapadnejsie k domom cim by sa aspon k racismytu dalo dostat "normalne" druha vec je potom pokracovanie z racismyta dalej na raciansku; to by sa ale tiez asi dalo upravit pokial by sa prerabala trat tak aby ostali zachovane 2 pruhy z racismyta smer zvarak a popri tom aj normalne velky ostrovcek elektrickovej zastavky.....
Reply on: andy27 #251193:
Raz to nastať musí takcitak pri každom moste asi v BA.😄
Reply on: gejza #251196:
Sú pekné, akurát sa nedajú používať....
Reply on: BA2301 #251195:
Tak znova, nikde nepíšem, že MHD má fungovať na trhových princípoch. Má fungovať na ekonomických princípoch. To znamená, že má byť riadená efektívne, racionálne a nemá plytvať na niečo, čo je evidentne ekonomický nezmysel - napríklad zhusťovanie liniek, ktoré sú slabo vyťažené, keď na vyťažených linkách chodia prepchaté vozidlá...
BTW: Slovensko sa nemôže porovnávať s najbohatšími krajinami Európy v oblastiach sociálnych výdavkov. Príjemný pocit z pohybu v mestách začína tým, že tam nie sú rozpadnuté chodníky a cesty. Ako napríklad dlažba pred Mostom SNP, ktorú pri jazde bicyklom používam ako pumptrack. Teda až na to, že tam nie sú ani ostrihané stromy, takže sa treba ešte aj zohnúť.
Reply on: andrejandrej #251191:
Poobede sú návštevné hodiny v nemocniciach, menia sa služby, takže tiež je veľký pohyb ľudí.
Plánujú sa 17.11. jazdy historičákov (niečo podobné spred piatich rokov)?
Ako čítam túto diskusiu o tom, či MHD má alebo nemá byť založená na trhovom princípe, tak ma napadla otázka: Prečo má Luxembursko verejnú dopravu, keď tá nič nezarába? Verejná doprava v Luxembursku je zadarmo - pre všetkých, teda nielen pre občanov a rezidentov ale aj pre turistov a iných návštevníkov. Na to na Slovensku nemáme, takže máme kompromis - cestujúci sa podieľajú na cene za dotovanú MHD.
Všimol som si už pred desaťročiami, že vo Viedni boli ceny cestovných lístkov nízke, hlavne celodenných, trojdňových, týždenných atď. Rakúšanom ide o životné prostredie - komplexne, t.j. nielen o ekológiu ale aj o príjemný pocit z pohybu po meste, vytvárajú mesto, kde ľudia radi žijú.
Doprava zdarma ale môže byť aj trhovo orientovaná. Vo švajčiarskej Ženeve dostanú všetci, ktorí sa tam ubytujú v hoteli, bezplatný cestovný lístok na celú dobu pobytu a pri ceste z letiska získajú pri výstupe z "airside" z automatu bezplatný 90 minútový lístok na cestu do toho hotela. Tie hotelové lístky sú motiváciou, aby sa návštevníci ubytovali v ženevskom kantóne a nie po okolí, ale aj o to, aby prípadne nechali auto, ak ním pricestujú, zaparkované v blízkosti hotela a používali MHD.
Reply on: andy27 #251192:
Tak práve tieto projekty ako kritický pozorovateľ a obyvateľ naopak kvitujem. A radšej vidím kvalitu ako kvantitu.
Reply on: Petto #251189:
Je to taký urban washing alebo ako to nazvať. Minieme relatívne veľa peňazí, aby sme ukázali, že niečo robíme. Som zvedavý, čo bude Magistrát robiť, až statik uzavrie Most SNP pre akúkoľvek dopravu aj peších, alebo sa rozsype nejaké dôležité vodovodné potrubie.
Reply on: Color #251183:
Z hľadiska hodnoty za peniaze je to fail. A PR efekt, kvôli ktorému to robili, to malo tiež skôr záporný. Nových voličov nezískali a odvracajú sa od nich aj pôvodní.
Prečo sú na Kramároch stále zápchy? Ranným kolónam rozumiem - všetci idú k lekárovi. Ale nechápem, prečo to tam stojí poobede.
Reply on: Color #251180:
Mne pri Vazovovej vŕta hlavou, prečo pri finálnom riešení s bratislavskou dlažbou a vyasfaltovaním boli na ostrovčeku na Mýtnej opäť použité nalepovacie obrubníky.

Už som videl, ako jeden z udrbaných nanovo opravovali.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.