Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Petto #251045:
Paradny unik z diskusie. Odporucam aby si nikdy necestoval do Toronta alebo New Yorku.
Reply on: Perto #251044:
Oficialna sa nosne linky povazuju za tie, ktore na mape su farebne.

Realne je to akurat ci to vyzera pekne na soto LED displejoch, alebo nie. 32 alebo 78 su ovela dolezitejsie linky nez 44, ale nie su povazovane ako nosne. Maju v tom riadny bordel.
"Ak by kazda linka mala iny interval, tak sa svet urcite nezruti. "

Takze ani dalej nemusim reagovat uz na teba.
Reply on: Salomon #251026:
Poprosím info ako rozoznám nosnú linku od nenosnej. Ako príklad si vezmime napr. nenosnú L70 vs nosnú L44
Reply on: B K #251038:
Ja viem, len to ide do nákladov, lebo to má väčšiu spotrebu a opotrebováva sa viac pneumatík. Proste také šetrenie na správnych miesta v podobe DPB.
Len si spomeňme ako začali šetriť kĺby aj na L72 cez víkend. No z výpravy 7 vozov boli vždy aj tak 2-3 kĺby, lebo nemali dosť sólo vozov na pokrytie celej víkendovej výpravy L72. Nakoniec po niekoľkých týždňoch od toho upustili a víťazoslávne vyhlásili, že posilňujú kapacitu na L72 nasadením kĺbov cez víkend. No celé komédia v podaní DPB čo riadia jehoVallovisti.
Reply on: 3pa3ck3 #251039:
Zdvojkoľajniť Vajanského nábrežie!!!
Reply on: upravovač fotiek #251032:
Neda sa, pokial chceme mat realne atraktivnu dopravu. 15-20 minutovy takt s klbakom sice pokryje dopyt, ale v zivote neprilakas novych klientov s takou obsluhou.
Reply on: Mhr1 #251029:
si v prispevku 251030 velmi trefne odpovedal za mna, ale este by som sa rad spytal ako si prisiel na to ze ine systemy nepoznam. To je dost odvazne tvrdenie. Nikde som nenapisal, ze nemoze byt koridor s kombinovanymi linkami - ak to funguje, ako v Prahe, super - ani som nikde nenapisal ze v inych mestach to tak nerobia. V celej diskusii sa bavime o tom, ze sa neaktraktivny interval na L70 obhajuje tym, ze keby bol nastaveny spravne, tak by sa rozbili preklady, co uz vzdaleka nie je akceptovatelne.

Ak by kazda linka mala iny interval, tak sa svet urcite nezruti.
Reply on: Petto #251036:
Kým bude 29 suplovať chýbajúcu električku od Eurovey smerom na západ, tak sa s tým veľa spraviť nedá
Reply on: Klepeto #251035:
Prečo brať linkové kĺby? Cez voľné dni je dosť voľne stojacich kĺbov.
Ono celkovo bola chyba, keď sa počas pandémie zrušil interval 7,5 minúty na električkách vo večerných hodinách a zmenil sa na 10 minút. Odvtedy prestúpiť medzi električkou a autobusom je nemožné bez dlhého čakania alebo veľmi tesného prestupu. Celá koncepcia prestupov je tak bez logiky. A ďalších podobných príkladov máme plnú sieť.
Reply on: Klepeto #251035:
Tam je ten vzduch hlavne od Devin ako vravis. Z Eurovey to chodi zaplnene slusne. Preto sola tam nie su zase idealne riesenie z centra. To uz radsej tie sola cez vikend na 37.
Reply on: Urbanway 2423 #251024:
Kĺbaky by sa dali cez víkend nájsť aj na L29. Minimálne v období od novembra do apríla táto linka cez víkend vozí cez Devín vzduch.
Reply on: Salomon #251026:
Dik. Ak napisem len pravdu ako mesto a DPB vnima 70, tak za to mam minusko,ale nech. Detto historicke zhodnotenie 70,88,96 a aj za to minus. 😂. Kludne aj sem mi dajte minusok aj 10 ks. 😂
Reply on: Andrej #251028:
Ja vidím pointu systémového intervalu v tom, že nemáš pri každom spoji iný čas čakania na prestup. Samozrejme, ak máme linky s intervalom menším ako 5 minút, tam je takéto uvažovanie zbytočné.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: si #251030:
Kapacita sa dá ošetriť správnou voľbou vozidla.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #251028:
Pri intervale 6 minút a 5 minút by som preklad liniek, ktoré majú spoločnú časť trasy moc neriešil. Aj tak sa to bude zhlukovať do vláčikov a bude jazdiť náhodne, ale často.
Reply on: upravovač fotiek #251027:
len pokial si zvolim jednotny system, tak potrebujem v ramci toho jednotneho systemu mat kapacitne nadimenzovane spoje tak, aby nedochadzalo k preplnaniu az nepoberaniu substratu.... a to aj za cenu ze ked to bude jazdit v polovicnom intervale, tak to bude vyzerat prazdno.... (teda ak niekde nestaci 15 min., ale taky 12 by este stacil, tak ak chcem jednotny interval, tak tam treba dat 7.5 a nie vysrat sa na to a nechat 15 aj ked tie vozidla budu vyzerat poloprazdno..... nakoniec zalezi od lokality, ale je mozne ze za nejaky rok-dva by sa aj mnozstvo substratu zvysilo; kedze vo verejnej doprave prave ponuka generuje dopyt)
Reply on: Andrej #251028:
Nepoznáš systémy inde. Napr. v Prahe majú električky jednotný interval 8-10-8-10-15, no a nosné linky polovičný 4-5-4-5-7.5. Takže napríklad od nás zo Zličína odchádzajú električky ráno à 2 min. v poradí 9-10-9-16-9-10... Ako by si to upravil, ak by mala každá linka iný interval?
Reply on: upravovač fotiek #251027:
Myslím si že použiteľné intervaly prinášajú oveľa väčší benefit než jednotný systém. Načo je dobré že si môžem zapamätať že na nosných linkách často stretnem 15 minútový interval? Zapamätám si a zvolím radšej cestu autom.

Jednotný systém je tiež taká Bratislavská špecialita na úrovni oblastného číslovania. V iných mestách kľudne môže jedná linka jazdiť v 2 minútovom takte, ďalšia 3, 3.5, 5, etc podľa toho co tá linka reálne potrebuje.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement