Ja viem, len to ide do nákladov, lebo to má väčšiu spotrebu a opotrebováva sa viac pneumatík. Proste také šetrenie na správnych miesta v podobe DPB.
Len si spomeňme ako začali šetriť kĺby aj na L72 cez víkend. No z výpravy 7 vozov boli vždy aj tak 2-3 kĺby, lebo nemali dosť sólo vozov na pokrytie celej víkendovej výpravy L72. Nakoniec po niekoľkých týždňoch od toho upustili a víťazoslávne vyhlásili, že posilňujú kapacitu na L72 nasadením kĺbov cez víkend. No celé komédia v podaní DPB čo riadia jehoVallovisti.
Neda sa, pokial chceme mat realne atraktivnu dopravu. 15-20 minutovy takt s klbakom sice pokryje dopyt, ale v zivote neprilakas novych klientov s takou obsluhou.
si v prispevku 251030 velmi trefne odpovedal za mna, ale este by som sa rad spytal ako si prisiel na to ze ine systemy nepoznam. To je dost odvazne tvrdenie. Nikde som nenapisal, ze nemoze byt koridor s kombinovanymi linkami - ak to funguje, ako v Prahe, super - ani som nikde nenapisal ze v inych mestach to tak nerobia. V celej diskusii sa bavime o tom, ze sa neaktraktivny interval na L70 obhajuje tym, ze keby bol nastaveny spravne, tak by sa rozbili preklady, co uz vzdaleka nie je akceptovatelne.
Ak by kazda linka mala iny interval, tak sa svet urcite nezruti.
Ono celkovo bola chyba, keď sa počas pandémie zrušil interval 7,5 minúty na električkách vo večerných hodinách a zmenil sa na 10 minút. Odvtedy prestúpiť medzi električkou a autobusom je nemožné bez dlhého čakania alebo veľmi tesného prestupu. Celá koncepcia prestupov je tak bez logiky. A ďalších podobných príkladov máme plnú sieť.
Tam je ten vzduch hlavne od Devin ako vravis. Z Eurovey to chodi zaplnene slusne. Preto sola tam nie su zase idealne riesenie z centra. To uz radsej tie sola cez vikend na 37.
Dik. Ak napisem len pravdu ako mesto a DPB vnima 70, tak za to mam minusko,ale nech. Detto historicke zhodnotenie 70,88,96 a aj za to minus. . Kludne aj sem mi dajte minusok aj 10 ks.
Ja vidím pointu systémového intervalu v tom, že nemáš pri každom spoji iný čas čakania na prestup. Samozrejme, ak máme linky s intervalom menším ako 5 minút, tam je takéto uvažovanie zbytočné.
Pri intervale 6 minút a 5 minút by som preklad liniek, ktoré majú spoločnú časť trasy moc neriešil. Aj tak sa to bude zhlukovať do vláčikov a bude jazdiť náhodne, ale často.
len pokial si zvolim jednotny system, tak potrebujem v ramci toho jednotneho systemu mat kapacitne nadimenzovane spoje tak, aby nedochadzalo k preplnaniu az nepoberaniu substratu.... a to aj za cenu ze ked to bude jazdit v polovicnom intervale, tak to bude vyzerat prazdno.... (teda ak niekde nestaci 15 min., ale taky 12 by este stacil, tak ak chcem jednotny interval, tak tam treba dat 7.5 a nie vysrat sa na to a nechat 15 aj ked tie vozidla budu vyzerat poloprazdno..... nakoniec zalezi od lokality, ale je mozne ze za nejaky rok-dva by sa aj mnozstvo substratu zvysilo; kedze vo verejnej doprave prave ponuka generuje dopyt)
Nepoznáš systémy inde. Napr. v Prahe majú električky jednotný interval 8-10-8-10-15, no a nosné linky polovičný 4-5-4-5-7.5. Takže napríklad od nás zo Zličína odchádzajú električky ráno à 2 min. v poradí 9-10-9-16-9-10... Ako by si to upravil, ak by mala každá linka iný interval?
Myslím si že použiteľné intervaly prinášajú oveľa väčší benefit než jednotný systém. Načo je dobré že si môžem zapamätať že na nosných linkách často stretnem 15 minútový interval? Zapamätám si a zvolím radšej cestu autom.
Jednotný systém je tiež taká Bratislavská špecialita na úrovni oblastného číslovania. V iných mestách kľudne môže jedná linka jazdiť v 2 minútovom takte, ďalšia 3, 3.5, 5, etc podľa toho co tá linka reálne potrebuje.
Petto: aj napriek tomu, že dostal zápor, má pravdu. Linka 70, nie je nosná linka a ja, som mu dal palec hore.
Linka 70, je ale horúci kandidát na nosnú linku alebo nasadiť, kĺbové vozidlá aj linkám 88,96 a 98.
DPB, neprinúti ľudí, presedlať z auta do MHD, hlavne do autobusov, pri súčasnom stave grafikonov a zmýšľaní!
V minulosti si zobral príklad z iných krajín ale pýtam sa z akých lebo nosné linky, premávajú v špičke, každých 5-10 min. Sedlo každých 10min a večer po 21 hodine je to v rozmedzí do 15 min.
Víkendy, každých 10min a sú, výhradne kĺbové. Všetko pod 15 je doplnková linka z 12m/18m vozidlom. Majú aj výnimky, že nosnej linke, vypomáha 12m vozidlo na danom úseku jej trasy a spolu tvoria interval 3-4 min., pri meškaní alebo vyťažení. Takto vypomáhajú v Mníchove, linkám M54 a M57. Postrehol som to aj v Hamburgu. Samozrejme je to podmienené aj tým, že majú aj iných dopravcov a nie všetko zastrešuje MVG München/Hamburg Hochbahn. Je to riadené dispečingom.
Tým chcem povedať, že dá sa všetko len treba rozmýšľať a nie sa škriabať na hlave, ľavou rukou na pravej strane alebo tvrdiť, staré zaužívané slovo, to takto nefunguje/ to sa nedá!
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Salomon
Linka 70, je ale horúci kandidát na nosnú linku alebo nasadiť, kĺbové vozidlá aj linkám 88,96 a 98.
DPB, neprinúti ľudí, presedlať z auta do MHD, hlavne do autobusov, pri súčasnom stave grafikonov a zmýšľaní!
V minulosti si zobral príklad z iných krajín ale pýtam sa z akých lebo nosné linky, premávajú v špičke, každých 5-10 min. Sedlo každých 10min a večer po 21 hodine je to v rozmedzí do 15 min.
Víkendy, každých 10min a sú, výhradne kĺbové. Všetko pod 15 je doplnková linka z 12m/18m vozidlom. Majú aj výnimky, že nosnej linke, vypomáha 12m vozidlo na danom úseku jej trasy a spolu tvoria interval 3-4 min., pri meškaní alebo vyťažení. Takto vypomáhajú v Mníchove, linkám M54 a M57. Postrehol som to aj v Hamburgu. Samozrejme je to podmienené aj tým, že majú aj iných dopravcov a nie všetko zastrešuje MVG München/Hamburg Hochbahn. Je to riadené dispečingom.
Tým chcem povedať, že dá sa všetko len treba rozmýšľať a nie sa škriabať na hlave, ľavou rukou na pravej strane alebo tvrdiť, staré zaužívané slovo, to takto nefunguje/ to sa nedá!