Petto: aj napriek tomu, že dostal zápor, má pravdu. Linka 70, nie je nosná linka a ja, som mu dal palec hore.
Linka 70, je ale horúci kandidát na nosnú linku alebo nasadiť, kĺbové vozidlá aj linkám 88,96 a 98.
DPB, neprinúti ľudí, presedlať z auta do MHD, hlavne do autobusov, pri súčasnom stave grafikonov a zmýšľaní!
V minulosti si zobral príklad z iných krajín ale pýtam sa z akých lebo nosné linky, premávajú v špičke, každých 5-10 min. Sedlo každých 10min a večer po 21 hodine je to v rozmedzí do 15 min.
Víkendy, každých 10min a sú, výhradne kĺbové. Všetko pod 15 je doplnková linka z 12m/18m vozidlom. Majú aj výnimky, že nosnej linke, vypomáha 12m vozidlo na danom úseku jej trasy a spolu tvoria interval 3-4 min., pri meškaní alebo vyťažení. Takto vypomáhajú v Mníchove, linkám M54 a M57. Postrehol som to aj v Hamburgu. Samozrejme je to podmienené aj tým, že majú aj iných dopravcov a nie všetko zastrešuje MVG München/Hamburg Hochbahn. Je to riadené dispečingom.
Tým chcem povedať, že dá sa všetko len treba rozmýšľať a nie sa škriabať na hlave, ľavou rukou na pravej strane alebo tvrdiť, staré zaužívané slovo, to takto nefunguje/ to sa nedá!
Pri kombinácií 10+15 vieš ale spraviť niečo taketo:
00 02 12 15 22 30 32 42 45 52
Tie rozostupy medzi spojmi sú
2-10-3-7-8-2-10-3-7-8 = Najdlhšie čakanie pri prestupe medzi linkami je 8 min, najväčšia diera v rámci prekladu je 10 min., co nie je na víkend veľa. Určite je to ťažšie napasovat pri viacerých nadväznostiach ako pri jednotnom delitelnom intervale, ale dá sa to. Len je tu jedna veľká prekážka a to, že dnes sa všetko robí tak, aby to krásne vychadzalo na papieri. Interval a dĺžku vozov volíme potom podľa toho ako nám zapadá do intervalu/prekladu a nie podľa skutočného dopytu. Lebo jednotný systém je modla. Niečo podobné ako kedysi oblastné označovanie, či nutnosť precislovat t-busy.
Nemohli by sa cez víkend kĺbáky namiesto 37 nasadiť na 70 alebo 98. Viem, že je to iná vozovňa, ale výkony by sa nenavýšili a na 70 alebo 98 by tie kĺbáky boli určite potrebnejšie.
Zober si linky 71 a 49. Hodil by sa preklad. Pri intervale 10/15 to jednoducho nejde. Ja to nekritizujem, na t-71 by bola 1/4 hodina málo, na t-49 zasa 10 min. luxus. Ale potom je dôsledok, že to ide niekedy spolu...
Tak myšlienka je mať čo najmenej rôznych intervalov, aby sa dali spoje na seba naviazať. Za mňa by sa ale mal doplniť aj interval 10 min, ktorý sa dá s 15 min previazať dvakrát za hodinu. Lebo práve pri tej 83 by 15 nestačil určite a 7,5 v celej trase je zbytočné a sóla by tam podľa mňa nestačili ani pri 7,5 min intervale.
Čo sa týka linky 70, tam by som tiež navrhol kĺby pri ponechaní súčasného intervalu.
Mne osobne príde 15 min interval cez víkend v pohode a ak nestačí, tak nasadiť kĺby a ak stále nestačí, tak potom zlepšiť interval. Ak by sme chceli mať na všetkých nosných linkách 10 min interval aj cez víkend, tak by to bolo dosť veľké plytvanie, lebo to by na väčšine z nich bol v podstate rovnaký interval ako v po-pi.
Podľa DPB nie sú nosné ani linky 31/39, pričom nosia obrovské balíky ľudí a sú považované ako dôležité dopravné spojenia. Nejaký reálny argument by nebol?
Ak musí byť "systém" v intervaloch (nastavovať intervaly podľa reálneho dopytu sa už nerobí?), tak prečo nie 5/10/15/20/25/30? 7-8/15/30 je strašne obmedzený systém a mnohé linky vďaka nemu nemajú obsluhu podľa dopytu ale podľa toho, či to sedí pekne do tabuľky alebo nie.
Kedy si tu už konečne uvedomíme, že 15 minútový interval nemá čo hľadať na žiadnej hlavnej linke MHD?
Ak si nevšimol. Všetko sa tak pomaly preklapa na nasobkovy interval 7-8/15/30. Zrušili sme 12 a 20min intervaly co je super (okrem 39 a 91). 39 len preto ze si to vydupala m.č. 83 mala tiež 12min víkend ale tuším počas reko radiály Dúbravka 2014 sa dala na 10min a odvtedy to aj tak ostalo. 10min by za mna tiež mohol zmiznúť, nie to ešte zavadzat ďalšiu linku 70 s 10min int. Ale žiaľ 71,72,83 sú ideálne s 10min.
V poslednom prispevku si objahoval, ze keby bol odlisny interval na L70 tak by sa rozbil preklad. Preco toto nie je problem pri L83, ale pri L70 je toto problem?
Tak to poďme po poriadku. Jedine k zhoršeniu došlo na 88.
96 mala klbaky s 20min, chvíľu so solami 20min, aktuálne 15min.
70 mala sóla s 20min., aktuálne sóla 15min.
88 mala 12min so Solarismim,chvíľku klbaky, potom presla na sóla s 15.
83 s 7-8 solami je utopia.
Môže ísť na 7,5 s kraťasmi, to (skrátiť interval a poslať kraťase) sa nám už osvečilo na iných linkách ako 88 celotýždenne, a cez víkend 70, 96, 98....
Kde pisem,ze nevadí? Len píšem o 83,ktorá ma atypicky interval,lebo je to tak ideálne aj kapacitne aj nákladovo. 70 si zaslúži klbak, to uzná každý asi. Hoc problém je max Most SNP - Prievoz.
Urbanway 2423