Ono celkovo bola chyba, keď sa počas pandémie zrušil interval 7,5 minúty na električkách vo večerných hodinách a zmenil sa na 10 minút. Odvtedy prestúpiť medzi električkou a autobusom je nemožné bez dlhého čakania alebo veľmi tesného prestupu. Celá koncepcia prestupov je tak bez logiky. A ďalších podobných príkladov máme plnú sieť.
Tam je ten vzduch hlavne od Devin ako vravis. Z Eurovey to chodi zaplnene slusne. Preto sola tam nie su zase idealne riesenie z centra. To uz radsej tie sola cez vikend na 37.
Dik. Ak napisem len pravdu ako mesto a DPB vnima 70, tak za to mam minusko,ale nech. Detto historicke zhodnotenie 70,88,96 a aj za to minus. . Kludne aj sem mi dajte minusok aj 10 ks.
Ja vidím pointu systémového intervalu v tom, že nemáš pri každom spoji iný čas čakania na prestup. Samozrejme, ak máme linky s intervalom menším ako 5 minút, tam je takéto uvažovanie zbytočné.
Pri intervale 6 minút a 5 minút by som preklad liniek, ktoré majú spoločnú časť trasy moc neriešil. Aj tak sa to bude zhlukovať do vláčikov a bude jazdiť náhodne, ale často.
len pokial si zvolim jednotny system, tak potrebujem v ramci toho jednotneho systemu mat kapacitne nadimenzovane spoje tak, aby nedochadzalo k preplnaniu az nepoberaniu substratu.... a to aj za cenu ze ked to bude jazdit v polovicnom intervale, tak to bude vyzerat prazdno.... (teda ak niekde nestaci 15 min., ale taky 12 by este stacil, tak ak chcem jednotny interval, tak tam treba dat 7.5 a nie vysrat sa na to a nechat 15 aj ked tie vozidla budu vyzerat poloprazdno..... nakoniec zalezi od lokality, ale je mozne ze za nejaky rok-dva by sa aj mnozstvo substratu zvysilo; kedze vo verejnej doprave prave ponuka generuje dopyt)
Nepoznáš systémy inde. Napr. v Prahe majú električky jednotný interval 8-10-8-10-15, no a nosné linky polovičný 4-5-4-5-7.5. Takže napríklad od nás zo Zličína odchádzajú električky ráno à 2 min. v poradí 9-10-9-16-9-10... Ako by si to upravil, ak by mala každá linka iný interval?
Myslím si že použiteľné intervaly prinášajú oveľa väčší benefit než jednotný systém. Načo je dobré že si môžem zapamätať že na nosných linkách často stretnem 15 minútový interval? Zapamätám si a zvolím radšej cestu autom.
Jednotný systém je tiež taká Bratislavská špecialita na úrovni oblastného číslovania. V iných mestách kľudne môže jedná linka jazdiť v 2 minútovom takte, ďalšia 3, 3.5, 5, etc podľa toho co tá linka reálne potrebuje.
Petto: aj napriek tomu, že dostal zápor, má pravdu. Linka 70, nie je nosná linka a ja, som mu dal palec hore.
Linka 70, je ale horúci kandidát na nosnú linku alebo nasadiť, kĺbové vozidlá aj linkám 88,96 a 98.
DPB, neprinúti ľudí, presedlať z auta do MHD, hlavne do autobusov, pri súčasnom stave grafikonov a zmýšľaní!
V minulosti si zobral príklad z iných krajín ale pýtam sa z akých lebo nosné linky, premávajú v špičke, každých 5-10 min. Sedlo každých 10min a večer po 21 hodine je to v rozmedzí do 15 min.
Víkendy, každých 10min a sú, výhradne kĺbové. Všetko pod 15 je doplnková linka z 12m/18m vozidlom. Majú aj výnimky, že nosnej linke, vypomáha 12m vozidlo na danom úseku jej trasy a spolu tvoria interval 3-4 min., pri meškaní alebo vyťažení. Takto vypomáhajú v Mníchove, linkám M54 a M57. Postrehol som to aj v Hamburgu. Samozrejme je to podmienené aj tým, že majú aj iných dopravcov a nie všetko zastrešuje MVG München/Hamburg Hochbahn. Je to riadené dispečingom.
Tým chcem povedať, že dá sa všetko len treba rozmýšľať a nie sa škriabať na hlave, ľavou rukou na pravej strane alebo tvrdiť, staré zaužívané slovo, to takto nefunguje/ to sa nedá!
Pri kombinácií 10+15 vieš ale spraviť niečo taketo:
00 02 12 15 22 30 32 42 45 52
Tie rozostupy medzi spojmi sú
2-10-3-7-8-2-10-3-7-8 = Najdlhšie čakanie pri prestupe medzi linkami je 8 min, najväčšia diera v rámci prekladu je 10 min., co nie je na víkend veľa. Určite je to ťažšie napasovat pri viacerých nadväznostiach ako pri jednotnom delitelnom intervale, ale dá sa to. Len je tu jedna veľká prekážka a to, že dnes sa všetko robí tak, aby to krásne vychadzalo na papieri. Interval a dĺžku vozov volíme potom podľa toho ako nám zapadá do intervalu/prekladu a nie podľa skutočného dopytu. Lebo jednotný systém je modla. Niečo podobné ako kedysi oblastné označovanie, či nutnosť precislovat t-busy.
Nemohli by sa cez víkend kĺbáky namiesto 37 nasadiť na 70 alebo 98. Viem, že je to iná vozovňa, ale výkony by sa nenavýšili a na 70 alebo 98 by tie kĺbáky boli určite potrebnejšie.
Zober si linky 71 a 49. Hodil by sa preklad. Pri intervale 10/15 to jednoducho nejde. Ja to nekritizujem, na t-71 by bola 1/4 hodina málo, na t-49 zasa 10 min. luxus. Ale potom je dôsledok, že to ide niekedy spolu...
Tak myšlienka je mať čo najmenej rôznych intervalov, aby sa dali spoje na seba naviazať. Za mňa by sa ale mal doplniť aj interval 10 min, ktorý sa dá s 15 min previazať dvakrát za hodinu. Lebo práve pri tej 83 by 15 nestačil určite a 7,5 v celej trase je zbytočné a sóla by tam podľa mňa nestačili ani pri 7,5 min intervale.
Čo sa týka linky 70, tam by som tiež navrhol kĺby pri ponechaní súčasného intervalu.
Mne osobne príde 15 min interval cez víkend v pohode a ak nestačí, tak nasadiť kĺby a ak stále nestačí, tak potom zlepšiť interval. Ak by sme chceli mať na všetkých nosných linkách 10 min interval aj cez víkend, tak by to bolo dosť veľké plytvanie, lebo to by na väčšine z nich bol v podstate rovnaký interval ako v po-pi.
Mhr1