Čítal som, a je tam, že je to možnosť. A pri mojich cestách tiež si všímam,že pečiatkujú menej, ako pípajú. Akurát, že pípanie je lepšie, lebo sa zbierajú dáta.
Už dva mesiace, zssk to povolil, že môžu. Takže je to dobrovoľné.
Doteraz cez pipanie scitavali cestujúcich, minulý týždeň scitavali osobne vlozene špičkové Os na S60, co viem.
Nie. Naopak, tým, že sú takto zmätočne vozidlá označované, DPB porušuje § 54 ods. 3 vyhlášky č. 351/2010 Z. z. o dopravnom poriadku dráh. Je to zrejme ešte pozostatok v zmýšľaní z čias, kedy neboli električky vybavené elektronickými transparentmi a nebolo veľmi praktické, aby vodič nosil a vymieňal kvôli dojazdom linkové tabule. Obzvlášť tie čelné na T3 a K2. Nemá to žiadny racionálny dôvod.
V DPB majú údajne nejaký problém so SW v ktorom je vraj zložité robiť prejazdy medzi linkami, takže sa snažia tomu vyhýbať tam kde to nie je nutné. Osobne toto považujem za jeden z možných dôvodov (druhá možnosť je proste že nikdy sa to tak nerobilo).
Inak vedenie výjazdov/dojazdov po inej linke považujem za ideálne riešenie, najmä pri autobusoch kde by bolo vhodné vynechať také exotiny ako 20ka na Trnavskom mýte (namiesto toho by to mohol byť spoj L63 ktorý zo zastávky "OC Lamač v Karlovej Vsi" pokračuje ako linka 20 smer "Fabrika Opletalova"). Aj by sa v tom ľudia lepšie orientovali, aj by sa vďaka tomu tie spoje dostali do CP v celej trase. Prípadne potom som uvažoval nad vyslovene dedikovaných dojazdovými/výjazdovými linkami.
Rozumiem, aj do veľkej miery súhlasím (možno až na tú poslednú vetu, ale do toho sa radšej nejdem púšťať lebo by som vytvoril tento týždeň už druhý flame ), a musím priznať že sám som neprišiel na riešenie s ktorým by som bol úplne stotožnený.
Ale myslím si že tento typ dopravy by nejak mal byť pokrytý. Rámcovo má môj koncept "nepravidelnej dopravy" dve nosné idey:
a) Doprava musí byť naozaj nepravidelná, teda prevádzkovaná krátkodobo. Nemôže ísť o opakovanú prepravu po tej istej trase v súvislom období, alebo krátko po sebe (napr. každý víkend). Tým by sa zabránilo "zneužívaniu" na súbehy ako v tvojom príklade s 57.
b) Viem si predstaviť že by tam bolo potrebné aj nejaké schvaľovanie CP, ale malo by íst o výrazne jednoduchší a rýchlejší proces ako na pravidelnú linku. Možno by som sa inšpiroval protestami - oznamovacia povinnosť X dní vopred + oprávnenie správneho orgánu v definovaných situáciach ti prevádzku zakázať.
c) Nenosná idea - viazať to na výšku cestovného, t.j. tento inštitút by platil len ak máš výrazne vyššie cestovné ako objednávaná doprava na tej istej trase. (Ale týmto bodom som si nie istý.)
Ide o to že často aj správny orgán v princípe s takýmito jazdami problém nemá (nemyslím si že komukoľvek by vadilo keby si nejaký súkromník vytiahol Ikarus a jeden deň s ním jazdil do Stupavy), ale napriek tomu nemá inú možnosť než to prehnať regulérnym správnym konaním.
Samozrejme povolenie na prevádzkovanie cestnej dopravy ako také by na to bolo nutné, o tom vôbec nemusíme debatovať. Ide mi skôr o situáciu keď už to povolenie máš a chceš robiť jeden víkend nejakú akciu s dopravnými prostriedkami.
Na záver ešte jedna nesúvisiaca vec čo mi teraz napadla - je už nejak vyriešená (resp. bude v novom zákone) problematika "mestských" spojov na prímestských linkách? Lebo toto bol kedysi problém v BB, kde si počas boja SAD ZV vs DPMBB v rozpore s vôľou mesta SADka vybavila u BBSK licenciu na jazdenie akože prímestskej linky kde ale všetky / väčšina spojov bola výlučne na území BB, teda de facto išlo o MHD.
Neviem Ti odpovedať na otázku, ale nemal by byť. Licenciu na dráhovú dopravu vydáva VÚC podľa 514/2009 Z. z. a licencia sa riadi ustanoveniami v 351/2010 Z. z., pričom pri linke sa pripúšťa vetvenie, takže by to problém byť nemal.
Každopádne v novom zákone sa ruší "dopravná licencia" pre cestnú dopravu a "licencia" pre mestskú dráhovú dopravu a zjednocuje sa terminológia na "povolenie na prevádzkovanie linky" s tým, že v mestskej doprave (aj dráhovej) bude mať túto kompetenciu výlučne obec, lebo dnešný stav nedáva absolútne žiadne rácio.
Do budúcna je tiež ambícia presunúť aj povolenia na prevádzkovanie mestských dráh na dopravný úrad a v princípe odstrániť VÚC aj zo zákona 513/2009 aj 514/2009, keďže skutočnosť, že dnes VÚC majú nejakú kompetenciu vo vzťahu k mestskej doprave neprekračujúcej obvod obce je jeden veľký omyl.
Neseldujem už Bratislavu ale v Prahe je po hrote z priameho smeru 30 km/h. A pochybujem, že pán BielikR má vstavaný radar, aby rozlíšil 30 km/h a 40 km/h.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk
Inak vedenie výjazdov/dojazdov po inej linke považujem za ideálne riešenie, najmä pri autobusoch kde by bolo vhodné vynechať také exotiny ako 20ka na Trnavskom mýte (namiesto toho by to mohol byť spoj L63 ktorý zo zastávky "OC Lamač v Karlovej Vsi" pokračuje ako linka 20 smer "Fabrika Opletalova"). Aj by sa v tom ľudia lepšie orientovali, aj by sa vďaka tomu tie spoje dostali do CP v celej trase. Prípadne potom som uvažoval nad vyslovene dedikovaných dojazdovými/výjazdovými linkami.