Reply on: Jak44 #246209:
V DPB majú údajne nejaký problém so SW v ktorom je vraj zložité robiť prejazdy medzi linkami, takže sa snažia tomu vyhýbať tam kde to nie je nutné. Osobne toto považujem za jeden z možných dôvodov (druhá možnosť je proste že nikdy sa to tak nerobilo).Inak vedenie výjazdov/dojazdov po inej linke považujem za ideálne riešenie, najmä pri autobusoch kde by bolo vhodné vynechať také exotiny ako 20ka na Trnavskom mýte (namiesto toho by to mohol byť spoj L63 ktorý zo zastávky "OC Lamač v Karlovej Vsi" pokračuje ako linka 20 smer "Fabrika Opletalova"). Aj by sa v tom ľudia lepšie orientovali, aj by sa vďaka tomu tie spoje dostali do CP v celej trase. Prípadne potom som uvažoval nad vyslovene dedikovaných dojazdovými/výjazdovými linkami.
Ike
Každopádne v novom zákone sa ruší "dopravná licencia" pre cestnú dopravu a "licencia" pre mestskú dráhovú dopravu a zjednocuje sa terminológia na "povolenie na prevádzkovanie linky" s tým, že v mestskej doprave (aj dráhovej) bude mať túto kompetenciu výlučne obec, lebo dnešný stav nedáva absolútne žiadne rácio.
Do budúcna je tiež ambícia presunúť aj povolenia na prevádzkovanie mestských dráh na dopravný úrad a v princípe odstrániť VÚC aj zo zákona 513/2009 aj 514/2009, keďže skutočnosť, že dnes VÚC majú nejakú kompetenciu vo vzťahu k mestskej doprave neprekračujúcej obvod obce je jeden veľký omyl.