& Re 810zssk #242113: ano presne. Islo mi hlavne o to, aby to koncilo pri elektricke v Petrzalke (uz aj bez toho by to bola otazna linka, netreba tam pridavat extra kilometre).
Lebo by to mohlo sluzit aj pre juh (Rovinka, D. Luzna), kde napriklad pri Lidli na Samorinskej by sa mohol spravit mensi prestupny terminal pre ludi, co potrebuju ist na druhu stranu Dunaja aby nemuseli chodit cez cele mesto (samozrejme za predpokladu, zeby sa ziadna regio linka nepotiahla do Janikovho dvora co pri sucasnom stave PAD...)
ja auto ani len v garazi nemam (nemam garaz), takze takto v zime ho musim napriklad oskrabat, ale stale je to auto kusok od domu (na mojom vlastnom pozemku, a aj to co je pri "dolnej" ceste mam "az" 80m dlzkovych a 16m vyskovych) na rozdiel od najblizsej pouzitelnej elektrickovej zastavky, ktora je cca 1600m dlzkovych a cca 120-130m vyskovych, takze nech je akokolvek, vzdy sa mi aspon na cestu k zastavke to auto pouzit oplati.... a tak kazda minuta o ktoru je ta doprava s MHD pomalsia, kazdy clovek ktory mi navyse dycha za krk a kazda blbost ako napriklad povinny nahubok na xichte pocas cesty je znacne minus k tomu aby som si rozmyslel ci budem hladat parkovacie miesto pri zastavke MHD a prestupovat do nej alebo sa doveziem tym autom az do ciela (kde mam v nemalom (viac ako 50%) pocte tych ciest opat parkovanie vyhradene na parcelach toho kam cestujem)
Ak sa do polhodín na (1)92 trafíš lepšie než do normálneho intervalu na 83, tak ti úprimne gratulujem.
Ako jasne, ak porovnávame priamy spoj a prestupovanie, vždy tam platia tie základné pre a proti... Ale od Technopolu je 92 už voči 83 jednoducho nekonkurencieschopná, jediný benefit je snáď len obsadenosť autobusu. Keby sa 92jkou dalo rozumne dostať do JZ častí mesta (KV, Mlynská dolina) tak by podľa mňa bola zaujímavejšia, ale "prestupný uzol" ZOO nestojí za reč. A tak nečudo, že zo spoločného úseku vychádza lepšie použiť 83 na Zochovu, SAV, alebo hoc aj na Patrónku, ak zrovna nejakým zázrakom nie je mesto úplne zasekané a Sitina voľná.
37 po diaľnici reálne získaš cca 3 minúty oproti ceste cez Lamač aj so zastavením na zastávkach, ale zrušíš Záhorskej prestup na 123, LIDL a spojenie s Lamačom a jednoduchšie bez zachádzky cez Patrónku aj do Dúbravky. Spojenie Lamača s Krematóriom (teda ak nerátam nepoužiteľnú linku 130) + ranné zápchy na diaľnici (odkedy je v Lamači BUS pruh, tak je to pre MHD rýchlejšie ako diaľnica v rannej špičke. Skôr by sa mohlo prehodnotiť zachádzanie 37 a 63 k Tescu Lamač (najmä to zachádzanie 63 smerom do mesta je des-v pohode zdržanie 4+ minúty, aj keď podľa grafikonu "len" 2)
No z konca Petržalky (napríklad od takej Antolskej) je určite lepšia 92 /192 ako komplikovane prestupovať s trafením sa do intervalu 83 mimo špičky. Áno, dajú sa aj krkolomné kombinácie a dáko prestúpiť napríklad na Dvoroch ale reálne je linka 92/192 dobrá linka (mimo špičky skrátená po Bory/Lamač), len by nemusela stáť na všetkých zastávkach v Petržalke a najmä mať použiteľný interval celodenne aspoň 15-20 min. Potom by mala využitie aj pre Dúbravku s prestupom na Patrónke (teoreticky aj v Lamači na 23,123...len pri tých intervaloch Do volieb sa už asi ale s linkami v západnej časti mesta nebude reálne robiť nič a po nich uvidíme.
U mňa je to presne naopak. Moje okolie sa mi smeje, že ja, čo som desiatky rokov (minimálne 2 ) silno obhajoval MHD, som sa zmenil na čistého "autistu". Áno, do auta ma vyhnali opatrenia (niektoré pochopiteľné, niektoré nezmyselné) a vrátiť sa späť nemienim. Bývam v Petržalke, dcéru vozím do škôlky v Petržalke, pracujem v Petžalke. Keď som chodil túto trasu s MHD, tak mi to trvalo 35+ minút. A to som musel mať šťastie, že tá 99, ktorá ma tam viezla, nešla o minútu-dve skôr (áno, dobiehal som na poslednú chvíľu, ale ja bývam hneď pri zástavke). Autom to mám za 15.
Plánujem zmeniť prácu a nového zamestnávateľa som sa opýtal, ako je to s parkovaním (okolie Nív). 30€ na mesiac pre zamestnancov, nekúp to. Z mojej lokality by som tam cestoval MHD dosť dlho, autom to mám o trochu dlhšie, než teraz. Nemám dôvod sa potiť v respirátore v MHD, keď sa môžem pohodlne odviezť. A ten ušetrený čas môžem venovať čítaniu knihy
U mňa rozhoduje aj to, že auto mám v garáži, takže strácam čas cestou tam (7 min., na zastávku autobusu 7 min.) i manipuláciou s bránou (otvoriť, vysunúť auto, vystúpiť z auta, za sebou zatvoriť). Takže kým autom "vyleziem" z garáže, tú 98-ku, ktorú by som stíhal, dobehnem až niekde pri Ekonomickej univerzite. A ako legálne a zadarmo v Petržalke zaparkujem? Keď porovnám cenu električenky na 1 prac. deň s platbou za parkovanie... Mám pokračovať? Alebo stojím autom zaparkujem legálne, to je však oveľa ďalej ako zastávka autobusu. V a-98 sa naopak pohodlne usadím a dosť toho stihnem prečítať, je to vlastne môj jediný čas, kedy mám čas na čítanie. V mojom prípade by som bol blázon, ak by som jazdil do práce denne autom. Ale je to samozrejme len môj príklad, u každého rozhoduje čosi iné. Každopádne to nie je len o porovnaní času.
(1)92 v atraktívnom intervale by som nevidel ani tak veľmi ako konkurenciu k 83 na trase Petržalka - Patrónka (aj keď pre cesty smer Lamač/ZB/DNV/Záhorie by to mohla byť fajn alternatíva, teda efektívne zahustenie taktu), ale skôr ako rýchlejšie spojenie (niektorých častí) Petržalky s Mlynskou dolinou...
Práve spojenie Rače a Dúbravky by zrýchlila trať po Pražskej, súčasná obchádzka cez KV je na to úplne nepoužiteľná a väčšina ľudí aj tak prestupuje z 3 na 21 a 83/84.
Z môjho pohľadu, ak chceme mať použiteľnú MHD a dostať do nej viac ľudí, sa treba do budúcna zamerať hlavne na rozvoj električkovej dopravy tak, ako bolo spomenuté nižšie. Tým by sme vedeli nahradiť viaceré autobusové linky čiastočne alebo úplne električkou. No a nadbytočné autobusy použiť na posilnenie zvyšných liniek alebo zavedenie tých expresov. Tu by bolo treba zistiť prepravné prúdy a podľa toho voliť trasy, lebo mňa napadajú viaceré, no možno by väčšina z nich nemala zmysel, napr:
Dlhé Diely - Lanfranconi - Petržalka
Dolné hony - Lužný most - Petržalka
Zlaté piesky - Galvániho - Avion - obchvat - Petržalka
elektricka ma prijatelny jazdny cas ak ides z radialy do centra a naopak, ale napriklad z Race do Dubravky (a naopak) je to auto uz rapidne rychlejsie aj ak by premavala povodna 5ka a nemusel si prestupovat....
s tym ze mnoho trati chyba suhlasim, sucasna neuplna hviezda bez akychkolvek tangencialnych prepojeni radial je velmi nedostatocna...
Neviem, či by niekto dal na nejaký 15-minútový interval peniaze (nehovoriac o nákupe špeciálnych autobusov, ako píše 3pa3ck3) a obávam sa, aby to neskočilo okresávaním ostatných liniek, čo by nebolo dobré. V súčasnosti si neviem veľmi predstaviť, že by niekto presadil, aby mali tie expresy normálny interval (a aby sa pre ne kúpili špeciálne autobusy), ale do budúcna by sa tým malo mesto zaoberať.
Aj v súčasnosti mi príde električka ako celkom rýchly druh dopravy, jej hlavným problémom je to, že v podstate neobsluhuje južnú a juhovýchodnú časť mesta a poskytuje len spojenie s centrom. Vrakuni a PB by sa určite zišli 2 trate, Petržalke tiež aspoň 2 trate. Ďalej chýbajú trate na Tomášikovej, Pražskej a Košickej. Ak by sa tieto trate postavili, tak by električkovú dopravu využívalo viac ľudí, aj keby zrovna nemala mimoúrovňové kríženia (nemyslím, že by zdieľala pruh s autami). Problémom podľa mňa nie je rýchlosť električiek, ale hlavne nedostatok tratí.
Len teda chcelo by to, aby DPB nakúpil pre tieto expresné linky autobusy vhodné na jazdu po diaľnici, prípadne nech mesto na ne vysúťaží iného dopravcu
Urcite by sa neuzivila trebars spickova linka z Podunajskych Biskupic (napriklad od ZST) cez slabo pokryty juh PB a okolo Slnecnic po Janikov Dvor? Spojil by si napriklad juh Petrzalky s juznou trasou do Komarna bez nutnosti ist cez Nove Mesto. Rovnako aj ludia z juhu by mohli prestupit na ten spoj ak ich ciel cesty je na juhu Petrzalky.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk