V tejto oblasti by sa to podľa mňa malo celé nejako reorganizovať, pretože teraz tam jazdí podľa dosť veľa liniek s dosť zlým intervalom (23, 36, 123, 130).
23 by sa mohla posilniť na 15/20-minútový interval v úseku Lamač - Pri kríži, keďže poskytuje celkom rýchle spojenie medzi Lamačom a Dúbravkou. 36 by tiež mohla mať 15/30-minútový interval, aby mohla nadväzovať na 37 (aby sa posilnilo spojenie zo Strmých vŕškov v špičke). Taktiež by sa mohla posilniť a rozšíriť premávka 92 po Bory, ktorá by zabezpečila okrem iného aj spojenie Lamača s Bormi a tým pádom by sa mohla 123 zrušiť. Pre cestu z Podhája do Borov/k OC Lamač by bolo treba prestupovať na Vrančovičovej, čo by sa čiastočne dalo vyriešiť posilnením 130.
Čo sa týka Borov, tak tam podľa mňa bude o chvíľu chýbať aj nočná doprava, keďže teraz tam stojí iba N21 na rázcestí.
Úplne by stačilo zriadiť zastávku priamo na Lamačskej, kľudne aj s nadchodom priamo do foodcourtu. Hento krúženie je trest pre všetkých, čo cestujú na väčšiu vzdialenosť.
súhlasím s Tebou - škôlky a základné a školy sú aj v dedinách okolo Bratislavy a stredoškoláci zvládnu dochádzku aj sami (samozrejme, okrem Tebou spomenutých skupín detí, tam však ide o jednotky, max. desiatky)
Zachádzanie k Tesco Lamač určite nerušiť, možno miesto 63 tam presmerovať linku 30, ktorá je taký vymeták. Ráno sa dostať do Tesco Lamač z Lamača je nemožné, okrem jedného spoja za hodinu v podobe linky 130. Keď som tam brigádoval a nástup bol ráno, tak som musel ísť na Mokrohájsku, alebo Patrónku a odtiaľ naspäť, čo je úplný nezmysel.
ale zas na druhej strane, ten rozvoz.... neviem preco ma mnoho ludi snahu rozhadzat svoje deti po (zakladnych) skolach akokeby najdalej od ich bydliska a potom ich vozit, s vynimkou okrajovych casti spektra deti (ci uz rozne postihnutych alebo aj nadanych) naozaj nevidim nejaky zasadny dovod preco nepouzit najblizsiu/spadovu skolu... a predpokladam ze aspon prvy stupen skol existuje aj v satelitnych obciach (a druhostupniaci by uz nejake to cestovanie PADkou, ak byvaju naozaj len v nejakej malej osade, zvladnut mohli)
No, pri súčasnom intervale 36 je v podstatne lepšie ísť 37+123 alebo krkolomne 37+83,84 (a ak sa náhodou trafíš, tak aj 23:D), tým chcem povedať, že interval 36-ky 60 minút je taký, že to ju rovno môžu zrušiť, takto zabili aj linku 23...
Asi by stálo za uváženie spraviť lokálny vymeták t.j. zrušiť 36,130 a spraviť z toho jednu linku s prijateľným intervalom , čo prejde Záhorskú, Bory, Lamač.
Teraz sa nad tým zamýšľam a máš pravdu, buspruhy tomu celkom pomohli. Ale prestup na 123 je úplná kravina, aj tak to nenadväzuje, musíš prejsť cez cestu a navyše zo Záhorskej ti ide priama 36 smer Bory/Dúbravka. Btw 36 by si zaslúžila mať v pracovné dni (prázdniny) 30 min interval, lebo teraz má hodinový, tak ako cez víkend. A 60 min interval je už fakt o ničom cez pracovné dni.
Veď som svoj príspevok uzavrel s tým, že je to vysoko individuálne. No a čo sa týka vozenia detí do škôl či škôlok (Shaggy) je to zasa úplne iná situácia. Ten rozvoz sa asi bez auta urobiť nedá.
Rozvoz do škôlky, to áno, to je logické, ale voziť 10-15 ročných do školy v rámci Bratislavy (z prímestských oblastí je to pochopiteľné) je bohapusté rozmaznávanie a výchova ďalších autistov, pre ktorých bude VHD vždy "socka". Ja som z generácie, kde boli spolužiaci, ktorých do školy vodili rodičia alebo starí rodičia, terčom posmechu. Je to vychovávanie k totálnej nesamostatnosti. Keď na Bajkalskej (zastávka Drieňová) čakám na a-98 a vidím, ako v priestore zastávky jedno za druhým zastavujú autá s bratislavskou ŠPZ a vysadzujú 15 ročných pubertiakov, neviem, či ich mám ľutovať, alebo sa im smiať. Moja dcéra chodila v 90. rokoch od veku 10 rokov od Zimného štadióna vtedajšou a-120 sama do školy v Petržalke. Úžasne sa vtedy osamostatnila, vďaka električenke so spolužiačkami chodili (jazdili) aj ďaleko od školy či bydliska. Určite jej tá samostatnosť prospela a nebáli sme sa ju v 18 rokoch poslať študovať do zahraničia. Ja sám som študoval mimo domov a som za to rodičom dodnes vďačný, že ma vyhnali v 19 z domu. Tá samostatnosť na ZŠ či strednej škole má ako príprava do života svoj zmysel. V opačnom prípade z nich - najmä z chalanov - vyrastajú týpci, čo sú na mamahoteli až do mamičkinej smrti. Časy sa skrátka menia...
To je úplne skvelé. Hlavne že majú tlačovú správu: "Rekord dvoch dekád: ZSSK má v roku 2022 najazdiť vo verejnom záujme 35,8 milióna kilometrov, naposledy bola slovenská vnútroštátna vlaková doprava takto hustá pred 20 rokmi". Čiže vlaková doprava bude hustá, hustá na papieri
& Re 810zssk #242113: ano presne. Islo mi hlavne o to, aby to koncilo pri elektricke v Petrzalke (uz aj bez toho by to bola otazna linka, netreba tam pridavat extra kilometre).
Lebo by to mohlo sluzit aj pre juh (Rovinka, D. Luzna), kde napriklad pri Lidli na Samorinskej by sa mohol spravit mensi prestupny terminal pre ludi, co potrebuju ist na druhu stranu Dunaja aby nemuseli chodit cez cele mesto (samozrejme za predpokladu, zeby sa ziadna regio linka nepotiahla do Janikovho dvora co pri sucasnom stave PAD...)
ja auto ani len v garazi nemam (nemam garaz), takze takto v zime ho musim napriklad oskrabat, ale stale je to auto kusok od domu (na mojom vlastnom pozemku, a aj to co je pri "dolnej" ceste mam "az" 80m dlzkovych a 16m vyskovych) na rozdiel od najblizsej pouzitelnej elektrickovej zastavky, ktora je cca 1600m dlzkovych a cca 120-130m vyskovych, takze nech je akokolvek, vzdy sa mi aspon na cestu k zastavke to auto pouzit oplati.... a tak kazda minuta o ktoru je ta doprava s MHD pomalsia, kazdy clovek ktory mi navyse dycha za krk a kazda blbost ako napriklad povinny nahubok na xichte pocas cesty je znacne minus k tomu aby som si rozmyslel ci budem hladat parkovacie miesto pri zastavke MHD a prestupovat do nej alebo sa doveziem tym autom az do ciela (kde mam v nemalom (viac ako 50%) pocte tych ciest opat parkovanie vyhradene na parcelach toho kam cestujem)
Ak sa do polhodín na (1)92 trafíš lepšie než do normálneho intervalu na 83, tak ti úprimne gratulujem.
Ako jasne, ak porovnávame priamy spoj a prestupovanie, vždy tam platia tie základné pre a proti... Ale od Technopolu je 92 už voči 83 jednoducho nekonkurencieschopná, jediný benefit je snáď len obsadenosť autobusu. Keby sa 92jkou dalo rozumne dostať do JZ častí mesta (KV, Mlynská dolina) tak by podľa mňa bola zaujímavejšia, ale "prestupný uzol" ZOO nestojí za reč. A tak nečudo, že zo spoločného úseku vychádza lepšie použiť 83 na Zochovu, SAV, alebo hoc aj na Patrónku, ak zrovna nejakým zázrakom nie je mesto úplne zasekané a Sitina voľná.
37 po diaľnici reálne získaš cca 3 minúty oproti ceste cez Lamač aj so zastavením na zastávkach, ale zrušíš Záhorskej prestup na 123, LIDL a spojenie s Lamačom a jednoduchšie bez zachádzky cez Patrónku aj do Dúbravky. Spojenie Lamača s Krematóriom (teda ak nerátam nepoužiteľnú linku 130) + ranné zápchy na diaľnici (odkedy je v Lamači BUS pruh, tak je to pre MHD rýchlejšie ako diaľnica v rannej špičke. Skôr by sa mohlo prehodnotiť zachádzanie 37 a 63 k Tescu Lamač (najmä to zachádzanie 63 smerom do mesta je des-v pohode zdržanie 4+ minúty, aj keď podľa grafikonu "len" 2)
No z konca Petržalky (napríklad od takej Antolskej) je určite lepšia 92 /192 ako komplikovane prestupovať s trafením sa do intervalu 83 mimo špičky. Áno, dajú sa aj krkolomné kombinácie a dáko prestúpiť napríklad na Dvoroch ale reálne je linka 92/192 dobrá linka (mimo špičky skrátená po Bory/Lamač), len by nemusela stáť na všetkých zastávkach v Petržalke a najmä mať použiteľný interval celodenne aspoň 15-20 min. Potom by mala využitie aj pre Dúbravku s prestupom na Patrónke (teoreticky aj v Lamači na 23,123...len pri tých intervaloch Do volieb sa už asi ale s linkami v západnej časti mesta nebude reálne robiť nič a po nich uvidíme.
U mňa je to presne naopak. Moje okolie sa mi smeje, že ja, čo som desiatky rokov (minimálne 2 ) silno obhajoval MHD, som sa zmenil na čistého "autistu". Áno, do auta ma vyhnali opatrenia (niektoré pochopiteľné, niektoré nezmyselné) a vrátiť sa späť nemienim. Bývam v Petržalke, dcéru vozím do škôlky v Petržalke, pracujem v Petžalke. Keď som chodil túto trasu s MHD, tak mi to trvalo 35+ minút. A to som musel mať šťastie, že tá 99, ktorá ma tam viezla, nešla o minútu-dve skôr (áno, dobiehal som na poslednú chvíľu, ale ja bývam hneď pri zástavke). Autom to mám za 15.
Plánujem zmeniť prácu a nového zamestnávateľa som sa opýtal, ako je to s parkovaním (okolie Nív). 30€ na mesiac pre zamestnancov, nekúp to. Z mojej lokality by som tam cestoval MHD dosť dlho, autom to mám o trochu dlhšie, než teraz. Nemám dôvod sa potiť v respirátore v MHD, keď sa môžem pohodlne odviezť. A ten ušetrený čas môžem venovať čítaniu knihy
U mňa rozhoduje aj to, že auto mám v garáži, takže strácam čas cestou tam (7 min., na zastávku autobusu 7 min.) i manipuláciou s bránou (otvoriť, vysunúť auto, vystúpiť z auta, za sebou zatvoriť). Takže kým autom "vyleziem" z garáže, tú 98-ku, ktorú by som stíhal, dobehnem až niekde pri Ekonomickej univerzite. A ako legálne a zadarmo v Petržalke zaparkujem? Keď porovnám cenu električenky na 1 prac. deň s platbou za parkovanie... Mám pokračovať? Alebo stojím autom zaparkujem legálne, to je však oveľa ďalej ako zastávka autobusu. V a-98 sa naopak pohodlne usadím a dosť toho stihnem prečítať, je to vlastne môj jediný čas, kedy mám čas na čítanie. V mojom prípade by som bol blázon, ak by som jazdil do práce denne autom. Ale je to samozrejme len môj príklad, u každého rozhoduje čosi iné. Každopádne to nie je len o porovnaní času.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Arrivaderci
Lebo by to mohlo sluzit aj pre juh (Rovinka, D. Luzna), kde napriklad pri Lidli na Samorinskej by sa mohol spravit mensi prestupny terminal pre ludi, co potrebuju ist na druhu stranu Dunaja aby nemuseli chodit cez cele mesto (samozrejme za predpokladu, zeby sa ziadna regio linka nepotiahla do Janikovho dvora co pri sucasnom stave PAD...)