Ja som šiel tiež nedávno v poobednej špičke z Patrónky na Krče 219, a zaplnená bola akurát dosť, aj miesta na státie boli obsadené, avšak nebolo to ešte za hranicou komfortu. Vodič v poriadku, aj mi povedal že sa už evidenčné lístky nevydávajú. NP Crossway bol v pohode, jedine sa mu ale že strašne pomaly otvárali a zatvárali dvere.
si si istý všetkými svojimi tvrdeniami? lebo podľa dostupných info tu na fóre, práve SL horlivo bojoval za to, že busy na prímesto nemôžu byť nízkopodlažné. A to teda považujem za dosť spiatočnícky postoj.
Ja len dúfam, že súčasná situácia okolo Arrivy na dlhú dobu odradí všetkých budúcich primátorov od myšlienky vysúťaženia akejkoľvek súkromnej spoločnosti pre dopravnú obsluhu mesta Bratislavy.
Večer mal ísť po 3 hodinovej diere bus, región Senec. V napätí čakám na Bajkalskej, mešká už 5 minút. Otváram Ubian mapu a zdesený (a vlastne vôbec nie prekvapený) vidím, že ten spoj tam nie je nikde na ceste, ani na Nivách.
Jednou rukou už otváram Bolt pripravený vykešovať 20 € už asi šiestykrát za posledných 7 dní a zrazu sa dorúti tmavá SORka bez tabúľ, z ktorej vyskakuje VODIČKA (žena! všetok rešpekt, nemá to vyznieť zle, ale toto bude prvá žena v prímestskej doprave) a kričí po nástupištiach cieľovú dedinu.
Ideme späť do autobusu, vyťahujem peniaze a padne "No nejde mi systém, celé to seklo, mám vás pustiť ďalej". Čiže ani peniaze si dnes nepýtali
Inak vodička sa za volantom vôbec neflákala, ešte viditeľne nepoškrvnená duša, ktorá sa cítila previnilo aj za pár minút meškania, ktoré aj tak dohnala – evidentne poznala cestu, ale bola na nej prvý alebo druhý krát, keďže pochytala viacero ostrovčekových obrubníkov alebo vyšla na chodník, ktorý nemal obrubník atď.
Ale úprimne skvelá a veselá skúsenosť
Btw tie Sorky sú úprimne fajn, sedadlá sú veľmi pohodlné. Ale nie je v nich ani informačný systém, ani jeden čas na displejoch nebol správny... Je fakt vidno, že Arriva zohnala busy a v tej chvíli sa na to vys*ali, lebo to je doslova jediné, čo spravili na 100 %.
Rozdiel je, že Lajny nenakupovali "na posledný rok kontraktu", ale menovite v mesiacoch december 2017 (6ks), február 2018 (2), júl 2018 (18), marec 2019 (1). Neviem, či mám iný kalendár, ale podľa mňa by to mali dnes z väčšej časti odpísané.
najprv si ujasnime, či sa bavíme o daňových odpisoch - striktne stanovené pravidlá podľa zákona o DzP alebo o účtovných odpisoch - tie by mali reflektovať reálne morálne a technické opotrebovanie v nadväznosti na zásady účtovníctva
Áno, autobus je 1. odpisová trieda, takže 4 roky. O tej hodnote je moja domnienka podľa skúsenosťami z trhu osobných automobilov, ale nevidím dôvod prečo by to u busoch bolo inak. Šrot podľa mňa stráca na hodnote menej (kým je pojazdný). EDIT: a kým nie je repasovaný historičák
Mal som funglovku auto za 10.000 € a 6 ročné som predal za 2.400 €.
Mal som 5 ročné auto za 4.000 € a 11 ročné som predal za 1.600 €.
Keď kúpiš nový autobus na posledný rok, tak do oprávnených nákladov Ti ide štvrtina jeho obstarávacej ceny, hoci jeho trhová hodnota klesne o viac ako štvrtinu. Teda keď ho po skončení kontraktu ideš predať, tak budeš mať od objednávateľa preplatenú 1/4, ale nepredáš ho za 3/4 obstarávacej ceny, lebo trhová hodnota klesá exponenciálne - rozdiel je tvoja strata, ktorú Ti už ale nikto nepreplatí.
Keď kúpiš starý šrot na posledný rok, tak do oprávnených nákladov Ti ide štvrtina jeho obstarávacej ceny, ale jeho trhová hodnota Ti za rok o štvrtinu neklesne (je to šrot a zostane aj po roku). Teda keď ho po skončení kontraktu ideš predať, budeš mať od objednávateľa preplatenú 1/4 obstarávacej ceny a predáš ho za viac ako 3/4 obstarávacej ceny - rozdiel je tvoj zisk, ktorý je len a len tvoj.
Asi by bolo treba viacej spropagovať tabuľky z ČR, koľko berú na kilometer seriózne vysúťažení dopravcovia, koľko dopravcovia z pokrivených súťaží a koľko interní dopravcovia.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike