Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #241838:
Rozdiel je, že Lajny nenakupovali "na posledný rok kontraktu", ale menovite v mesiacoch december 2017 (6ks), február 2018 (2), júl 2018 (18), marec 2019 (1). Neviem, či mám iný kalendár, ale podľa mňa by to mali dnes z väčšej časti odpísané.
Reply on: gejza #241836:
Tie princípy sú rovnaké, na posledný rok kontraktu sa Ti oplatí kúpiť najlacnejší bus, hoci pri novom optimalizuješ daň z príjmu, ale za cenu straty.
Reply on: gejza #241836:
Nemal by si zabúdať aj na kalkulačné...
Reply on: 810zssk #241834:
najprv si ujasnime, či sa bavíme o daňových odpisoch - striktne stanovené pravidlá podľa zákona o DzP alebo o účtovných odpisoch - tie by mali reflektovať reálne morálne a technické opotrebovanie v nadväznosti na zásady účtovníctva
Reply on: 810zssk #241834:
Áno, autobus je 1. odpisová trieda, takže 4 roky. O tej hodnote je moja domnienka podľa skúsenosťami z trhu osobných automobilov, ale nevidím dôvod prečo by to u busoch bolo inak. Šrot podľa mňa stráca na hodnote menej (kým je pojazdný). EDIT: a kým nie je repasovaný historičák 🙂

Mal som funglovku auto za 10.000 € a 6 ročné som predal za 2.400 €.
Mal som 5 ročné auto za 4.000 € a 11 ročné som predal za 1.600 €.
Reply on: Ike #241833:
Autobusy sa odpisujú len 4 roky? To som nevedel a celkom ma to prekvapuje. Tiež to že hodnota nového vozu za rok padne o štvrtinu.
Reply on: 810zssk #241831:
Keď kúpiš nový autobus na posledný rok, tak do oprávnených nákladov Ti ide štvrtina jeho obstarávacej ceny, hoci jeho trhová hodnota klesne o viac ako štvrtinu. Teda keď ho po skončení kontraktu ideš predať, tak budeš mať od objednávateľa preplatenú 1/4, ale nepredáš ho za 3/4 obstarávacej ceny, lebo trhová hodnota klesá exponenciálne - rozdiel je tvoja strata, ktorú Ti už ale nikto nepreplatí.

Keď kúpiš starý šrot na posledný rok, tak do oprávnených nákladov Ti ide štvrtina jeho obstarávacej ceny, ale jeho trhová hodnota Ti za rok o štvrtinu neklesne (je to šrot a zostane aj po roku). Teda keď ho po skončení kontraktu ideš predať, budeš mať od objednávateľa preplatenú 1/4 obstarávacej ceny a predáš ho za viac ako 3/4 obstarávacej ceny - rozdiel je tvoj zisk, ktorý je len a len tvoj.
Reply on: Dispecer #241799:
Asi by bolo treba viacej spropagovať tabuľky z ČR, koľko berú na kilometer seriózne vysúťažení dopravcovia, koľko dopravcovia z pokrivených súťaží a koľko interní dopravcovia.
Reply on: Ike #241830:
Ale aj odpíšeš menej.
Reply on: 810zssk #241829:
Taký som mal pocit zo stratégie SL.
A nezhabe, ale asi ho predáš, ak ho nepotrebuješ a na staršom autobuse stratíš menej.
Reply on: Ike #241828:
Tak zas ten autobus ti na konci poskytovania služby nikto nezhabe. Môžeš ho ďalej používať alebo predať. Ale áno, ak biznis celkovo balíš, načo by si to riešil.
Reply on: 810zssk #241826:
Tak potom sa im nečudujem, že ku koncu kupovali šroty. 15 ročný autobus za rok stratí trhovo minimálne hodnotu v porovnaní s novým. A ak to zmluva umožňovala, je logické, že do toho išli. Tým ich neobhajujem, ale tiež, keď si v lahôdkach "na stojáka" objednám tresku za 1.20 €, tak neočakávam, že mi prinesú hovädzí steak 😁
Reply on: N/A #241813:
Vzhladom na to že SL išiel do súťaže s Transdevom, očakával by som rovnaký vozový park ako má aj Arriva, len s iným logom. Jediné, čo by bolo iné je, žeby mali šoferov, ale to je už iná téma.
Reply on: Ike #241824:
Podľa mňa nie, keďže ich nepoužívaš na poskytovanie danej služby, ale niečo iné (alebo nič).
Reply on: Ike #241824:
investičný majetok sa nakupuje a používa za účelom dosahovania príjmov a je hádam jedno, aké plnenie a pre akého zmluvného partnera poskytuje ... 🤔
Reply on: 810zssk #241823:
Ako je to vlastne s odpismi? Sú opravneným nákladom aj po skončení zmluvy, ak dopravca nakupoval vozidlo na jej plnenie?
Reply on: N/A #241822:
Predstavitelia Slovak Lines toho narozprávali veľa, to vždy treba brať s veľkou mierou skeptizmu.
Reply on: Jak44 #241821:
No počkať, keďže som mal možnosť osobne poznať niektorých predstaviteľov Slovak Lines ešte v čase prvej vlny, tak už vtedy mali plány s obnovou vozového parku za lepšie autobusy. Koniec koncov, nemali by na výber s novými pravidlami IDS BK. Nehovorím, že mu verím automaticky že samozrejme budú Setry, ale viem, že sa o Setrách, či iných autobusoch (nie SOR) hovorilo už takmer 2 roky dozadu.
Reply on: N/A #241820:
Ja hovorím, že budem na PAD jazdiť s Citarom LE. Budeš mi veriť len na základe slova?

A prečo potom sám SL nakupoval doteraz Crossy a v momente, kedy sa im zníži platba za km, tak prejdú na Setry?
Reply on: shaggy #241819:
O tých Setrách hovoril na tlačovke predseda predstavenstva SL p. Labant a ja som im v tom mojom príspevku len vyjadril podporu, je pravda, že som tam mohol dať úvodzovky, ale pointa je tá, že podporujem Slovak Lines a nie Arrivu, keďže Arriva kade chodí, tam ju ľudia "milujú."

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.