Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #240547:
Veď o tom celom bol môj príspevok. 🙂 Že na trase, kde je použiteľná náhrada v podobe 93, ktorá je rýchlejšia ako vlak a jazdí každých pár minút, sa ide ZSSK roztrhnúť, aby zabezpečila náhradnú dopravu. Pritom by stačilo dohodnúť sa s DPB o mimoriadnom uznávaní lístkov, napríklad.

A v kontraste s týmto, len pár dní dozadu, úplne bez náhrady zrušia posledný večerný spoj z DS do KN, deň na to vyrobia trojhodinovú dieru z BA do DS. Bez náhrady, bez alternatívy, proste nezáujem...

Chcel som len poukázať na to, že zbytočne sa niekto snaží vytvoriť funkčný IDS. S takýmto myslením, aké prevláda na ŽSR & ZSSK, sa to nikdy nepodarí 😕
Reply on: Ike #240543:
To by si sa divil koľko ľudí na lete do Londýna, alebo inde po Európe očakáva že prídu na čas. Také London City Airport má celý biznis model postavený na tom že vieš byť na mítingu 30-40 minút po pristátí 🙂
Reply on: barack40 #240545:
rjx 160 ide z BA hlavnej o 5:39 a z Petržalky o 6:07. Ak by ZSSK cestujúcim ako NAD ponúkla 93 o 5:52, v Petržalke na stanici by boli 6:01 a rjx by do Zürichu odišiel nanajvýš s 5-10 minútami 🙂

Btw, aj keď máš na lístku len tarifný bod Bratislava, stále máš nárok docestovať do tej bratislavskej stanice do ktorej si zamýšľal.
Reply on: barack40 #240545:
a keby bol dobre informovany, tak v 99% pripadov by bol z hlavnej stanice na zst petrzalka skor 93kou ako zeleznicnym okruhom okolo bratislavy, takze nejake nestihnutie by mu nehrozilo.... len este raz, musel by byt informovany.....
Reply on: 810zssk #240542:
Záleží od toho, kto by mal ako vydaný lístok. Pri lístkoch z/do Bratislavy by asi cestujúci nemal nárok na nič, lebo vlak ho predsa do Bratislavy doviezol a na lístku by s najväčšou pravdepodobnosťou mal uvedené iba "Bratislava" bez špecifikácie, či na Hl. st. alebo do Petržalky.

Ak by mal niekto vydaný lístok povedzme Košice - Zürich, a kvôli chýbajúcej NAD by v Petržalke nestihol rjx 160, tak by pravdepodobne nárok na kompenzáciu mal. V takom prípade by do Zürichu prišiel o vlak neskôr, teda s meškaním +120 min. oproti plánu. V opačnom smere, ak by rjx 167 výraznejšie meškal a cestujúci nestihol napr. Poľanu, by meškanie v cieli cesty bolo ešte vyššie. Ale podľa mňa je takýchto cestujúcich absolútne minimum, keďže predpokladám, že väčšina ľudí si lístky delí v Bratislave.

A stále platí, že nikto zo zamestnancov ZSSK by to neplatil zo svojho. Tu proste ide o rokmi zaužívanú dogmu, že vlak vyššej kvality, a ešte k tomu medzištátny, je proste nadvlak...
Reply on: Ike #240543:
👍 👍 👍 A presne na toto som narážal.
Reply on: 810zssk #240541:
Komické je na tom to, že keď letíš povedzme do Londýna, neočakávaš, že priletíš presne. Môžeš skôr, neskôr v závislosti od počasia, boardingu alebo meškania iných letov. Kvôli tomu na lietanie nezanevrieš, pretože s tým proste počítaš.

Ak ideš medzištátnym vlakom, tak proste uvažuješ rovnako. Ja som niekoľkokrát išiel z Bratislavy do Děčína a ani ma nenapadlo dohadovať si stretnutie po plánovanom príchode. Dokonca ani v prípade Košíc a Prešova. Jednoducho, to je cestovanie a kvôli tomu na vlak nezanevriem, hoci by z ekologického hľadiska nebola ani katastrofa ísť takto jednorázovo autom.

Ak však prímestský vlak mešká dlhšie ako je jeho jazdná doba a ty na tento vlak spoliehaš pri jazde do práce a mešká každý deň inak a niekedy aj kvôli púšťaniu EC vlakov, tak to naštve a volíš auto. A to je ekologická katastrofa. Očividne to nikoho v štáte netrápi.
Reply on: barack40 #240540:
Pochybujem že by sa čokoľvek vracalo kvôli odrieknutiu úseku Petržalka - Hlavná stanica. Nanajvýš by ZSSK musela zaplatiť náhradnú dopravu v hodnote 90 centov.
Reply on: Trammat #240538:
Aké je rácio za tým že medzištátny vlak sa má hradiť oveľa prísnejšie ako vnútroštátny vlak?
Reply on: Trammat #240538:
Keby len raz 🙂 Snáď v roku 2019, keď bola dlhodobá výluka Rajka - Hegyeshalom a na maďarskom úseku bola NAD, tak tie vlaky boli odrieknuté niekoľko dní po sebe, lebo ZSSK nemala ani tú blbú 812. Teraz od 24. augusta bude opäť NAD v Maďarsku, ale preventívne bude NAD aj na slovenskom úseku a v Rajke asi bude prestup z NAD do NAD.

Inak podľa mňa sa ten "prúser" kvôli medzinárodnému vlaku preceňuje. Že by museli niekomu vrátiť lístky? No a? Veď by to manažment, ani dispečerský aparát neplatil zo svojho.
Reply on: Peon #240535:
V pomerne veľkom množstve ten vlak používajú opatrovateľky, ktoré prestupujú na hlavnej stanici z/na Zemplín. Zrovna minulý týždeň som sledoval odjazd ráno smer Rakúsko z hlst, v každom vozni aspoň 5 ľudí, dokonca v prvej triede (tej klasickej) 14 cestujúcich.
Reply on: barack40 #240530:
Keby sa ten railjet odriekol bez náhrady z dôvodu nedostatku personálu, tak v prípade, že by sa na to prišlo má ZSSK taký prúser, že sa z toho ani nedostane. Aj napriek tomu, že to je len krátky úsek v rámci mesta, ako už bolo spomenuté, je to medzištátny vlak a podľa toho k tomu musia pristupovať. Nie je to tak dávno, čo bol obrovský problém z toho, že bol bez náhrady odrieknutý jeden pár osobákov do Rajky.
Reply on: Peon #240535:
"ohlásená doba meškania sa môže zmeniť, za prípadné meškanie sa ospravedlňujeme".

Veru, môže sa meniť, ale môže sa aj zmenšovať. Pamätám si raz v Spišskej Novej Vsi mal IC vlak plánovaný odchod o 2 minúty a meškanie 10 minút. S kamarátom sme šli na čapák. No a ako som sa zaboril do peny, tak vidím, že niečo na lokálne pomery čisté zastavilo pri peróne. Najprv som neriešil, ale potom sme čapáky odložili a nastúpili po odpískaní. Bolo to naše IC 🙂
Reply on: Peon #240535:
Iný cestujúci to vyhlásené 20-minútové čakanie okomentoval slovami "Musí *ebať...", ale tú nečakanú zmenu v tichosti potom už nikto neokomentoval.
Reply on: barack40 #240530:
A tým Railjetom (hlavne v úseku Hlavná stanica - Petržalka) aj niekto cestuje? Wien Ticket tam neplatí - pochopiteľne v BA ani lístky IDS BK.

Ja si pamätám keď pred niekoľkými rokmi pri plánovanej výluke ZSSK zabezpečila NAD v úseku "Hlavná stanica - Marchegg" so Slovak Lines, ktorý stal kúsok od vstupu do vestibulu Hlavnej stanice. Bolo to však za každý druhý vlak (t.j. 2-hodinový interval) ak si dobre pamätám.

Btw, to je bežné že vlakvedúci 3 minúty po plánovanom odchode vlaku z východzej stanice zahlási "Vážení cestujúci, náš vlak bude meškať 20 minút z dôvodu čakania na prípoj", ale nakoniec bez slova je vlak vypravený 7 minút po plánovanom odchode? Nakoniec reálne nepočkal na druhý vlak (ktorému sa možno meškanie zväčšilo). Aspoň som sa mal na čom zasmiať a čudovať sa . 😎 A chápem, že pri hodinovom takte asi nie je nutné príliš dlho čakať na meškajúce iné vlaky.
Reply on: merice #240533:
Rieši sa to o pár príspevkov nižšie 😉
Len kratka otazka. Ak to tu uz bolo tak sory. Na zastavkach Slowackého aj Clementisova som na oznacnikoch videl z auta nove ale oranzovo preskrtnute linkove terciky. Ak som spravne videl zacinali 1xx....neviete nieco blizsie?
Reply on: M@trixX #240531:
Ako hovoríš. A MD je v tomto komplicom
Reply on: barack40 #240530:
Neni to (aj) tym, ze v medzinarodnej doprave platia EU pravidla a taketo zrusenie by museli kompenzovat vratenim casti cestovneho, pricom v regionalke nijake podobne pravidla neplatia a zo zmluvy s MD im tiez nijake sankcie nevyplyvaju, tak mozu bez postihu robit co sa im zachce?
Len čisto pre zaujímavosť: Dnes má ZSSK opäť nedostatok rušňovodičov. Tentokrát to "odnesie" railjet 167 a zajtra ráno obratový railjet 160, vlaky budú odrieknuté na úseku Petržalka - Hl. st. a späť a nahradené NAD.

Tu je krásne vidieť, aké myslenie na železnici panuje a prečo IDS na báze nosných vlakov a prípojných autobusov nikdy fungovať nebude. Keď treba odrieknuť diaľkový nadvlak, tak sa celá ZSSK ide rozkrájať, aby bola zabezpečená NAD. Dokonca majú vybavené, aby NAD za ranný rjx 160 mohla stáť na stanovišti ZV na Hlavnej stanici. Osobitná pozornosť bola venovaná prípojom, aby boli v čo najväčšej miere zabezpečené. Čo je úplne v poriadku, je vidieť, že keď sa chce, tak sa dá všeličo.

Ale keď treba odrieknuť obyčajný podradný osobák, tak jeden deň nie je problém bez náhrady zrušiť posledný večerný spoj, a druhý deň vyrobiť trojhodinovú dieru medzi spojmi - v prímestskej doprave niečo absolútne neakceptovateľné. Pritom namiesto toho railjetu existuje alternatíva v podobe každých pár minút jazdiacej 93, namiesto tých odrieknutých osobákov nie je alternatíva žiadna, alebo len minimálna.

Proste sú tu krásne vidieť priority, nejaká regionálna doprava je na úplnom chvoste tých priorít. Takéto myslenie má bohužiaľ väčšina zamestnancov na železnici, od manžmentu po prevádzku, a kým sa toto nezmení, funkčný IDS tu nebude. 👎

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.