Toto by som nerobil, pretože by sa prenášali meškania. Javí sa mi lepšie linky cez Lužný most seknúť niekde v Petržalke a obsluhu do mesta riešiť MHDčkou.
Čo sa linky do Lužnej týka, nad tým som uvažoval, ale javí sa mi lepšie túto vetvu poslať do Biskupíc a poriešiť vhodný prestup na Hydinárskej. Príde mi menšie zlo cestou do Rovinky/Lužnej absolvovať krátku zachádzku na Hydinársku než cestou do Biskupíc/Vrakune absolvovať zachádzku do Rovinky a potom ešte nejak zložito prestupovať po Biskupiciach, keďže regiobusy tam obchádzajú hlavne uzly (Toryská, Hronská). Plus z tarifného hľadiska by cestujúci v rámci BA museli platiť za zónu 717 (či čo to je), kdežto pre cestujúcich do Rovinky je to jedno lebo cez 101 pôjdu aj tak.
Možno ako špičková posila by niečo mohlo jazdiť aj do Lužnej, ale v sedle by to imho bolo lepšie na prestup.
Teoreticky by tam mohli vzniknúť 2 linky a to:
1. Zálesie - Malinovo - Most p. B. - Lužný most - Slnečnice - Most SNP alebo AS,
2. Dunajská Lužná - Rovinka - Lužný Most - Slnečnice - Most SNP alebo AS.
Obidve linky by od Lužného mostu išli v preklade a úplne bez problémov by mohli po nejakej reorganizácií liniek pri Slnečniciach nahradiť nejakú linku do centra z tejto oblasti.
Pravdepodobne príde 1.11. k prečíslovaniu trolejbusových liniek. Aspoň teda podľa CP platných od 1.10. kde sa nachádza aktuálne číslo linky, aj číslo danej linky od 1.11.
Prosím ťa, toto ma fakt zaujalo, kto tu výnimku udeľuje a z čoho?
- v 56/2012 som našiel zákaz stojacich cestujúcich iba pre príležitostnú dopravu;
- nenašiel som, že by samotný zápis stojaich osôb v TP obmedzoval možnosti premávky;
- MHD pokiaľ viem nie je licencovaná linka po linke, ale ako celok, takže si tam tiež neviem predstaviť aplikáciu obmedzenia touto cestou;
- výnimka na D1 sa podľa verejne známych info riešila kvôli dvihnutiu (minimálnej) rýchlosti, nie kapacite;
- ako bolo spomenuté SL "rýchliky" po diaľnici zvykli brať stojacich.
Zrovna reláciu Rača - Petržalka nevnímam ako problematickú lebo tam zachádzka nie je (percentuálne) tak veľká. Za úplný základ by som ale považoval aspoň linku Vyšehradská - Vrakuňa v nejakom normálnom intervale a tam už sú potom väzby na iné smery (trochu problém je že neexistuje vhodné prestupné miesto na busy smer Rovinka).
V regionálke si viem predstaviť tangenciálnu linku Vyšehradská - Lužný most - Most pri Bratislave - Malinovo - Zálesie - Ivanka pri Dunaji - D4 - Púchovská. Tam by stačila hodina, v špičke možno polhodina.
Problém je že u nás sa pri stavbe diaľnic vôbec s VHD neráta, takže aj keď diaľnica križuje cestu po ktorej VHD jazdí, nie je možný prestup čo limituje možnosti využitia takýchto liniek ak ich nechceme mať 5 pre každú kombináciu smerov.
Ja si viem predstaviť špičkovú linku napr: Holíčska , Lúčanka ,Slnečnice, Biskupice, D.Hony s intervalom 20 min. ako má L92.
Tam sa dá prestúpiť už ďalej.
Kedysi vymetala L21 celu Petržku a od Ovsišťa išla v trase L87 po Astronomickú.. prázdna nebývala.
Prípadne v spolupráci s BA krajom regiolinka od Pezinka, Sv.Jura , do Petržalky po D4 v špičke.
Bernolákovo , Ivanka má priamy vlak.
je ale smutne ze tej elektricke samotnej bude cisty jazdny cas trvat 3/4 hodiny, a kedze nik z nas asi nebyva na zastavke a ciel cesty na nej obvykle tiez nelezi, tak si k tomu este treba pripocitat aj cas dochadzky (pripadne cakanie a jazdu dalsej nadvaznej vymetacej linky)
Rozumiem kam mieriš. Ale ja sa pridávam k ostatným, že si neviem predstaviť rentabilnú linku, ktorá by tadiaľ premávala. Náklady by vysoko prevážili benefity, nehovoriac o potrebe úhrady mýta.
ČuRusJar linky by eventuálne mali zmysel po R7 , ale zase dosť ľudí vystupuje aj v Petržalke a v hraničných časoch plnia aj obsluhu časti Petržalky. Na vstupe po R7 do BA sa predpokladajú kolóny, to by nemalo úplne zmysel. Navyše Most SNP + prestupy na ostatné linky na Panónskej asi nevyvážime ukončením linky pri Poluse.
No a v prípade D4 som presvedčený, že prepravný prúd Petržalka - Podunajské Biskupice - Vajnory asi nebude najdominantnejší.
Ten časový rozdiel síce je absurdný, ale len pri porovnaní s jazdou autom, ktoré po diaľnici môže ísť takmer o polovicu rýchlejšie ako autobus. Ten nikdy takúto rýchlosť nedosiahne a len na úseku diaľnice preto pôjde min. o 5 minút dlhšie.
Trasu Komisárky - Janíkov dvor (most) dokáže spraviť po diaľnici idúci autobus spravil za min. 26 minút, električková linka 3 (po dobudovaní) tú istú trasu spraví za cca 42 minút.
Na pohľad je to veľký rozdiel, ale ten prepravný prúd Komisárky - Slnečnice je zanedbateľný a každá ďalšia zastávka hlbšie do centra tento rozdiel rapídne znižuje.
A to si do výpočtu času cesty treba započítať aj čas čakania, ten je pri električkovej linke max. 10 minút, pri diaľničnom exprese ale pochybujem, že vôbec takýto interval vôbec v nejakej časti dna dosiahol. Takže už len čas čakania celú časovú úsporu na ceste môže vynulovať.
Je teda otázne, či má zmysel vynaložiť finančné prostriedky naviac na to, aby sa cestujúci povozil po diaľnici, ale bez žiadneho ďalšieho výrazného benefitu.