Tak myslím si, že pri tak dlhej radiále, ako bude tá Prievozská, by sa obratisko zišlo aj niekde inde ako až vo VH. Pravidelne využívané obratisko je samozrejme logické urobiť v okrajovej časti, ale nejaké manipulačné obratiská by sa zišli aj bližšie k centru.
No dobre, ale pri nehodách (alebo tu pri MÚ a ostrovnej prevádzke) nemáš inú možnosť, ale načo tu nechať cestujúcich vystupovať do koľajiska, okrem toho si neviem predstaviť, kde by sa nastupovalo, keď električky väčšinou stoja až pri priecestí s cestou (kde nie je vôbec žiadne nástupište).
Lenže predpokladám, že je rozdiel medzi mimoriadnou evakuáciou električky (keď na mieste asistuje dispečer, prípadne aj polícia alebo hasiči) a pravidelným zastavovaním...
Nehovorím, že by nebolo najlepšie mať ich čo najviac (ako som to už nižšie písal), ale chcel som poukázať na to, že Mlynské nivy (a ešte aj jedna ďalšia úvrať) by sa vyjazdiť so 40ks dali. Okrem toho si myslím, že pri stavbe trate na Mlynských nivách a do Prievozu si to aj tak vyžiada zavedenie dvojlinkového variantu (ak už nebude zavedený), takže by bolo možné zaviesť aj tú linku Prievoz - Zlaté piesky a potom jej len zmeniť druhú konečnú.
Ano na 1 dlhsiu linku to postaci. Ale ked bude potrebne urobit niekde (vymyslim si na Zlatych pieskoch) vyluku ako bola teraz v Raci tak co? Prekopeme cele linkove vedenie aby sme ziskali linku v trase Prievoz - Zlate piesky? Ved musime prisposobovat vozidla potrebam liniek a nie vytvarat linky podla toho ako to dokazeme vyjazdit.
Ľavá koľaj nemá ani nástupište a v prípade, že by vedľa seba stáli dve električky, tak by sa cestujúci museli medzi nimi predierať. Aj ten dopyt otázny, okrem Metrologického ústavu, príp. ešte záhradkárskej osady tam nič iné nie je a príde mi, že ich obsluha nestojí za to aká zložitá by bola manipulácia a samotné nastupovanie/vystupovanie v obratisku.
Podla Generelu ma ist po ulici Mlynske Nivy, okolo Nuppu, popod D1 okolo Domkarskej a k Vlciemu Hrdlu.
Podla planov J&T (a ktore sa cim dalej tym viac prezentuju) ma ist popri pristavnej, popod D1/R7 a popri Slovnaftskej.
Re: #237406 to, ze teraz sa nic neplanuje neznamena, ze o 3-5-10 rokov sa nebude nieco planovat. Trebars do Mlynskej Doliny, cez Patronku, cez Bory, rozsirenie v Petrzalke k Nestu, prepojenie trati v Ruzinove/Novom Meste, nove trate. Problemom je, ze momentalne rozmyslame stylom "to sa neda" lebo 30 rokov sa tu snivalo o metre a aj prachsprosta Petrzalka bol nadludsky vykon spravit. Ale ked chce mesto bu**rovat parkovacou politikou a ekologiou, musi sa naucit stavat nove trate - bez toho to nepojde.
A lepsie ako stavat megalomanske stavby by bolo staviat ich postupne, po usekoch. Napriklad v pripade Prievozskej od Kosickej po napriklad Obi. popritom zacat planovat/obstaravat od Obi po dalsi usek, atd. Namiesto toho sa tu zije v presvedceni, ze cela radiala musi byt postavena na 1 sup. Aj Petrzalka kludne mohla byt potiahnuta najprv po Zrkadlovy haj ci Technopol aby bolo aspon nieco, doteraz nemame nic a bude tak sibenicny termin, ze existuje riziko prepadnutia financii.
Tak keď sa bude stavať Prievozská radiála, tak tu už (pravdepodobne) budeme mať dokončenú Petržalskú radiálu a o 10ks viac obojsmerných električiek. 40 vozov by malo stačiť aj na nejakú dlhšiu linku so 4-minútovým intervalom.
Inak kadiaľ pôjde tá električka z Mlynských nív do Vlčieho hrdla? Rozumiem tomu správne, že električka pôjde do Vlčieho hrdla buď po Prístavnej, alebo po ul. Mlynské nivy?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Urbanway 2423