Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #237386:
To nie je vzhľadom na konfiguráciu prežskej siete (otočka alebo prepojenie tratí pomaly na každom rohu) úplne férový argument - v Prahe sa napríklad pri výlukách bežne zavádzajú ostrovné prevádzky, z čoho by v Bratislave všetko vedenie prevádzky dostalo minimálne horúčku omladníc...
Reply on: 3pa3ck3 #237375:
Neotočia ale predĺženie koľaje či oddialenie výhybiek o 15 m bude ten najmenší problém v celej dileme, či jedno- alebo obojsmerné vozä.
Reply on: ufo #237373:
Asi nevýhoda oproti 29T, nie oproti hromadnému prepravníku ľudského pretlaku, zvanému T3.
Reply on: Valec #237372:
Je potrebné stanoviť koncepciu, či sa bude Bratislava uberať cestou úvraťových obratísk alebo to bude len výlukové riešenie. Až od toho sa môže odvíjať stanovenie počtov potrebných obojsmerných vozidiel.
Každá koncepcia má svoje výhody a navýhody - ja som zástancom jednosmerných vozidiel ale neupieram výhody ani obojsmerným.
Reply on: Valec #237386:
Závisí od miestnych špecifík, príkladom je iné susedné hlavné mesto Budapešť s ich častými úvraťovými obratiskami.

Vozidlový park má byť v súlade so sieťou. Ak nechceme budovať úvraťové obratiská, je 30 obojsmerných vozidiel viac ako dosť.

Ak by sme ale chceli rozširovať sieť postupnými krokmi (napr. najprv trhovisko-Košická a Šafárikovo nám.-Eurovea a až potom niekedy úsek pred divadlom alebo postupné budovanie trate do Biskupíc) alebo chceme lepšie zvládať časté výpadky na radiálach a pridáme koľajové spojky, tak by viac obojsmerných vozidiel nebolo na škodu. Sú však drahšie na nákup a predpokladám aj údržbu.
Reply on: kecho #237374:
Mne nešlo iba o MÚ, ale ako tu niektorí napísali skôr o to, aby sme mohli mať viacej konečných s úvraťou (a úvratí na trati, pre rôzne výluky). Príde mi to rozumné a videl som, že v niektorých európskych mestách dokonca pri rekonštrukciách obratiská prerábajú na úvrate (u nás by toto nebolo možné a asi aj zbytočné). Viem si ale predstaviť, že pri dostatku obojsmerných vozidiel, by sa napr. pri nedávnej výluke v Rači nemusela L7 zrušiť, ale mohla by spolu s L3 končiť pri Cintoríne Rača.
Reply on: si #237391:
Najbližšou rozostavanou aj dokončenou traťou bude tá v Petržalke, pričom po nej sa uvoľní 30 obojsmerných vozidiel. Tie sa následne môžu presúvať všade tam, kde ich bude pri ďalších stavbách treba.

Nateraz neviem o žiadnej takej trati, ktorá by počítala s úvraťovým obratiskom (i keď veľmi by ma zaujímalo, ako sa vôjde obratisko na Súhvezdnú). Takže jediné využitie, mimo výluk, by bolo pre linku končiacu na Riviére (v potreby môže jazdiť tam, kde bude potrebná úvrať aj na opačnom konci) a na akúkoľvek linku dnes 30 vozov bohate stačí aj s rezervou.
Reply on: MatejBA #237394:
A podľa akej inej, než papierovej kapacite, mám porovnávať, keď tá iná k dispozícii nie je?

Navyše, ktorý papier tvrdí, že 149 (Ik280) je viac ako 177 (MBCC)? Je tá hodnota vypočítaná podľa podľa tej istej metodiky?
Reply on: Valec #237392:
Ze zrovna ty bazirujes na papierovej kapacite, to ma sokuje. Takze budes teraz tvrdit, ze Ikarus 28X ma kapacitu vacsiu ako Capacity, lebo papier to tvrdi?
Reply on: MatejBA #237390:
Ale veď píšem celý čas o kapacite, nie o počte miest na sedenie.
Reply on: MatejBA #237382:
V Škodovke sú potom asi padnutí na hlavu, keď rozdiel v obsaditeľnosti pri 30T vs. 29T je 1 osoba.
Reply on: Valec #237386:
no pri nazoroch ako je v #237374 to tak nejak vyzera ze by sa ich zislo aj viacej... pretoze na rozdiel od kecha nepovazujem za rozumne nutit prestupovat ludi vzdy hned kusok za usekom s nudzovym uvratovym obratiskom.... (a tie obojsmerne maju v tomto fakt univerzalnejsie vyuzitie)
Reply on: Andy #237388:
Ak by si mal uplne rovnaku konfiguraciu, ako 30T (teda 5 velkych "dier" kde by mali byt dvere a nebudu sedadla) tak ziskas maximalne 4 miesta na sedenie (ale stratis dalsich asi 15-17 a par miest na statie vzadu, ako som ti dal fotku).
Reply on: Valec #237386:
Takze miesto toho, aby sme stavali viac trati idealne s uvratou, lebo nie vsade je miesto na giganticke obratisko a tym by sa nam mohla ulahcit moznost potiahnut elektricky aj do zastavanych oblasti, tak sa budeme drzat pravidla #nikdysatotaknerobilo, chapem.
Reply on: MatejBA #237385:
Ja už neviem ako ti to mám vysvetliť. Proste keď si objednáš električku 29T, ktorá má rovnaký priestor ako 30T, a objednáš si do nej presne také isté rozloženie sedadiel ako má 30T, tak tým, že nemáš jednu kabínu, tak kapacita proste nemôže byť nižšia, pretože tam máš o tie 4 sedadlá viac. Ak existuje dôvod, prečo by rozloženie sedadiel nemohlo byť rovnaké, rád sa poučím, ale taký dôvod ako laik nevidím.
Reply on: kecho #237378:
Nemeral som to (môže si každý na výkrese ak chce) ani som na tej 3. koľaji nevidel žiaden voz stáť, aby som si spravil predstavu, ale príde mi veľmi krátka na to, aby sa tam zmestila a nezasahovala do výhybiek.
V Petržalke sa určite do "obratiska" nezmestí, takže dlhšie vozidlá by mohli odchádzať akurát z výstupišťa.
Reply on: MatejBA #237379:
Vo väčšine sveta sa organizácia dopravy počas výluk prispôsobuje dostupným technickým prostriedkom a nie naopak. Ak v Prahe pri ich veľkosti siete stačia s 50 obojsmernými vozidlami, tak u nás je málo 30?
Reply on: Andy #237384:
O com trepes?

Ak nechces uplne odstranit sedadla z 29T, tak vies maximalne ubrat 6 sedadiel a ostanu ti v nizkopodlaznej casti sedacky v konfiguracii 1+1 (ako v zadnom klbe). Tym ziskas mozno 10-12 ludi navyse. A tam rec o "este vyssej kapacite" nemoze byt oproti 30T.

Oh a nech nezabudnem - kabina 30T zabera 4 sedacky v 29T https://imhd.sk/ba/galeria-media/2824/Škoda-29T-ForCity-Plus/137088/Zadná-časť-interiéru-7401
Reply on: MatejBA #237382:
To je také myslenie, ako keby si si kúpil Octaviu namiesto Golfu, lebo sused na Golfe nemá klimatizáciu. On by ju mať mohol, len si ju tam neobjednal. Dosť by som sa divil, ak by sa menej sedadiel nedalo objednať aj v jednosmernej verzii, čím by vznikla ešte vyššia kapacita ako je momentálne v obojsmernej.
Reply on: kecho #237378:
Ale tak na tú posilu vieš dať aj 30T a keď už by boli 45m električky potrebné do Karlovky tak by ich dali na L9 nech sa normálne otočia na obratisku. Je pravda, že to nemuseli dať zbytočne krátke

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.