Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MatejBA #237379:
Vo väčšine sveta sa organizácia dopravy počas výluk prispôsobuje dostupným technickým prostriedkom a nie naopak. Ak v Prahe pri ich veľkosti siete stačia s 50 obojsmernými vozidlami, tak u nás je málo 30?
Reply on: Andy #237384:
O com trepes?

Ak nechces uplne odstranit sedadla z 29T, tak vies maximalne ubrat 6 sedadiel a ostanu ti v nizkopodlaznej casti sedacky v konfiguracii 1+1 (ako v zadnom klbe). Tym ziskas mozno 10-12 ludi navyse. A tam rec o "este vyssej kapacite" nemoze byt oproti 30T.

Oh a nech nezabudnem - kabina 30T zabera 4 sedacky v 29T https://imhd.sk/ba/galeria-media/2824/Škoda-29T-ForCity-Plus/137088/Zadná-časť-interiéru-7401
Reply on: MatejBA #237382:
To je také myslenie, ako keby si si kúpil Octaviu namiesto Golfu, lebo sused na Golfe nemá klimatizáciu. On by ju mať mohol, len si ju tam neobjednal. Dosť by som sa divil, ak by sa menej sedadiel nedalo objednať aj v jednosmernej verzii, čím by vznikla ešte vyššia kapacita ako je momentálne v obojsmernej.
Reply on: kecho #237378:
Ale tak na tú posilu vieš dať aj 30T a keď už by boli 45m električky potrebné do Karlovky tak by ich dali na L9 nech sa normálne otočia na obratisku. Je pravda, že to nemuseli dať zbytočne krátke
Reply on: Andy #237381:
1.) S jednou kabinou ma viac sedadiel = menej ludi moze stat
2.) S dvoma kabinami mas dvere na oboch stranach = viac miesta na statie ako ked mas sedadla (napriklad v 29T mas 4 sedadla oproti druhym dveram, pricom v 30T sa do toho priestoru, kde ma dalsie dvere, zmestia viac ako 4 osoby 🙂 )
Teraz sa cítim ako ten v tom vtipe o záhorákovi v protismere, neviem či som blbý ja, alebo všetci ostatní. Ako môže byť rovnaká električka, ak by bola objednaná s rovnakou hustotou sedadiel, ale s kabínou len na jednej strane, menej kapacitná, než tá čo má kabíny dve, čiže celkovo menej priestoru pre cestujúcich? To mi nejak nevychádza.
Akákoľvek dlhá elina (pokiaľ koniec nebude hneď za výhybkami) bude vedieť využiť to "fantastické" trojkolajisko, akurát ak budú dlhšie ako teraz nebudú moct stáť na strednej koľaji, ale ju využiť len na prechod na opačný smer. Uvrat v PE, neviem.
Reply on: Valec #237372:
Cize pre rozdiel 17 sedaciek ale vacsej kapacite na statie alebo pre kociky/bicykle neobstarame vozidla vhodne pre vyluky ci predlzenia trati, kam sa klasicke obratisko nebude zmestit? Lebo #nikdysatotaknerobilo? A preto budeme kazde 3 mesiace kvoli vylukam kompletne prekopavat cely system liniek elektriciek?
Reply on: Valec #237377:
Cize ani na tej Molecke nie? No esteze to stavali tak vizionarsky s vyhladom na dalsich x desiatok rokov...
Reply on: 3pa3ck3 #237375:
Popravde ani nie.
Reply on: ufo #237373:
Ale menej ako 2xT6 a skoro rovnako ako o tretinu kratšia K2S. Každopádne porovnával by som s porovnateľným vozidlom a teda s 29T.
Reply on: Valec #237372:
A otočia sa vôbec dlhé električky na tých úvraťových obratiskách, ktoré teraz máme?
Reply on: Urbanway 2423 #237371:
Pokial nevybuchne 10 miest na trati naraz a pokial by DPB vyuzival obojsmerky rozumne, t.j. na co najkratsich usekoch/tratiach, tak ich je dost.
Reply on: Valec #237372:
Však obojsmerné 30T majú viacej miest na sedenie ako jednosmerné 2xT3, tak aká nevýhoda?
Reply on: Urbanway 2423 #237371:
Ak máme jedno dočasné a jedno občasné úvraťové obratisko, tak tých 30 obojsmerných vozov aj stačí (cca 20-25% počtu). Nevýhodou obojsmerných je napr. aj malý počet miest na sedenie.
Reply on: N/A #237370:
Ja nechápem, prečo sa kupujú jednosmerné električky? Nebolo by lepšie kupovať hlavne obojsmerné električky (aspoň 15ks), rozdiel v cene medzi 29T a 30T je cca 170 000 eur a myslím si, že by bolo dobré mať aj dlhé (45-metrové) obojsmerné električky, pretože 30ks obojsmerných električiek mi dosť málo.
"[DPB] začal pripravovať projekt na nákup ďalších na trať v Petržalke, ktoré budú mať o polovicu vyššiu kapacitu ako súčasné električky."
https://e.dennikn.sk/minuta/2147915

To iba niečo poplietli v redakcii alebo sa fakt plánuje (ďalší) samostatný nákup 45-metrových vozov? Pôvodne sa vravelo, že prípadné predĺženie električiek sa má riešiť iba v rámci opcie.
V každom prípade ale nerozumiem, prečo to nemôžu celé obstarávať naraz a musí to byť znova rozdelené na niekoľko tendrov.
Reply on: martinah #237368:
V niečom máš pravdu, ale napr. v takých Soroch (či sólach, či dlhých) sa ani nie je kam posunúť bližšie k páske a človek vždy stojí jednou nohou v druhých dverách. Na druhej strane v Urbanoch (hlavne 12m) či BN 10,5 naozaj nikto úplne pri páske nestojí (keď je inde miesto), ale keď je bus plný tak ľudia stoja aj tam a nevyužitý je len ohradený priestor. To, že ľudia stoja v dverách pri krátkej ceste sa dialo aj pred ohradením páskou.
Reply on: Urbanway 2423 #237363:
ludia sa tlacia do zvysnych dveri a v priestore pri nich, ked cestujes denne, iste si si vsimol, ze ti, co cestuju na kratsie vzdialenosti sa neposuvaju do priestoru k paske, a viac sa tlacia vo zvysnom, v malych busoch je to dost citelne, a pri prazdninovom rezime este citelnejsie

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement