Ja využívam MHD takmer denne, ale nezdá sa mi, že by odstránenie pások niečomu výrazne pomohlo (to, či vodičov skutočne ochránia je už druhá vec...). Kapacitne určite nie a ani pri prestupoch sa mi ešte nestalo, že by som kvôli zatvoreným predným dverám nedobehol do autobusu.
Tak je, preto má napr. Panorama city parkovania nad zemou 2-5.np nie pod zemou ako je bežné. Aby tú vykopanú zeminu nemuseli zneškodniť ako "nebezpečený" odpad
No sanovali to tým spôsobom že kontaminovaná zemina nebola vôbec odborne spracovaná/zlikvidovaná a akurát sa postavali hrubé základové dosky, takže to tam stále je.
Myslím, že by bolo na čase dať preč tie pásky za prvými dverami, ak niekto chce, aby aj poslední verní cestujúci naďalej využívali MHD aj v prázdninovom grafikone. Tá kombinácia presahuje hranicu zdravého rozumu.
Aha no. ked tam pred 10 rokmi chceli postavit modernu bytovu zastavbu nemohli kvoli tym sajrajtov postavit podzemne garaze. Ale ano verim ze by sa to dalo sanovat.
Aj na Nivách boli vytečené chemikálie po bombardovaní Apolky, a hľa - most, autobuska, administratíva... ono je aj lepšie to sanovať (a následne kľudne zastavať), než nechať kvasiť v zemi.
Ale ved nebolo to inak ? Ved spominam ze kedysi sa hovorilo ze sa tam nemoze stavat kedze podzemou su nejake chemikalie co este za cas ChzJD vylievali...
Istrochem určite. Toto sa mi však zdalo ešte centalnejšie. Tam na tom zas nanešťastie sedí Babiš bez povinnosti sanácie. Tiež sú mi sympatické tie mlynské nivýv ale som zvedavý, akým spôsobom bude riešené to, že "nikam nevedú" poriadne ak by to teda išlo tade. Skôr predpokladám, že sa postaví trať pozdĺž prístavu, čím bude mať územie hodné dvoch radiál navždy iba jednu.
Toto je ešte veľmi ďaleká budúcnosť a momentálne nemá zmysel ťahať trať cez územie, kde najbližších 15 - 20 rokov nič nevznikne. Čo sa týka Biskupickej radiály, zvažovala sa aj možnosť trasovať ju po Prístavnej, no nakoniec boli zvolené Mlynské nivy - práve preto, že oblasť východného downtownu je husto zastavaná už teraz (a množstvo ďalších projektov je tam tesne pred začiatkom výstavby) a ide tak o väčšiu prioritu než ťahanie električky do iba potenciálne rozvojových území.
P.S. Ak by mala niekde vzniknúť živá štvrť s dostupným bývaním, ideálnym kandidátom je brwonfield po Istrocheme.
Škoda, že nežijeme v ideálnom svete. Bude super ak bude mať Bratislava zmodnizovaný prístav najskôr však bude ak bude niekde nižšie poprúde. Dnes toto územie ak dobre viem vlastní Penta, ktorá ho úmyselne podľa mňa necháva chátrať. Každopádne to má potenciál byť nie len snobskou štvrťou. Kľudne by to mohla byť živá štvrť s dostupným bývaním... Nemyslím si však, že by sa na to niekto na Slovensku podujal. Každopádne, kedže tam (hustá)zástavba vznikne, mala by tam viesť aj veľkokapacitná doprava a podľa mňa to až v takej budúcnosti nie je. Nebolo by lacnejšie ako ukrojiť z Pentáckeho pozemku na okrajoch a robiť esíčko pri budovaní biskupickej radiály skúpiť násyp a predĺžiť ho? Do buducna by to obsluhovalo danu lokalitu a počítam, že by bol aj kratší jazdný čas Vrakuňa-centrum.
Urbanway 2423