Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #237386:
no pri nazoroch ako je v #237374 to tak nejak vyzera ze by sa ich zislo aj viacej... pretoze na rozdiel od kecha nepovazujem za rozumne nutit prestupovat ludi vzdy hned kusok za usekom s nudzovym uvratovym obratiskom.... (a tie obojsmerne maju v tomto fakt univerzalnejsie vyuzitie)
Reply on: Andy #237388:
Ak by si mal uplne rovnaku konfiguraciu, ako 30T (teda 5 velkych "dier" kde by mali byt dvere a nebudu sedadla) tak ziskas maximalne 4 miesta na sedenie (ale stratis dalsich asi 15-17 a par miest na statie vzadu, ako som ti dal fotku).
Reply on: Valec #237386:
Takze miesto toho, aby sme stavali viac trati idealne s uvratou, lebo nie vsade je miesto na giganticke obratisko a tym by sa nam mohla ulahcit moznost potiahnut elektricky aj do zastavanych oblasti, tak sa budeme drzat pravidla #nikdysatotaknerobilo, chapem.
Reply on: MatejBA #237385:
Ja už neviem ako ti to mám vysvetliť. Proste keď si objednáš električku 29T, ktorá má rovnaký priestor ako 30T, a objednáš si do nej presne také isté rozloženie sedadiel ako má 30T, tak tým, že nemáš jednu kabínu, tak kapacita proste nemôže byť nižšia, pretože tam máš o tie 4 sedadlá viac. Ak existuje dôvod, prečo by rozloženie sedadiel nemohlo byť rovnaké, rád sa poučím, ale taký dôvod ako laik nevidím.
Reply on: kecho #237378:
Nemeral som to (môže si každý na výkrese ak chce) ani som na tej 3. koľaji nevidel žiaden voz stáť, aby som si spravil predstavu, ale príde mi veľmi krátka na to, aby sa tam zmestila a nezasahovala do výhybiek.
V Petržalke sa určite do "obratiska" nezmestí, takže dlhšie vozidlá by mohli odchádzať akurát z výstupišťa.
Reply on: MatejBA #237379:
Vo väčšine sveta sa organizácia dopravy počas výluk prispôsobuje dostupným technickým prostriedkom a nie naopak. Ak v Prahe pri ich veľkosti siete stačia s 50 obojsmernými vozidlami, tak u nás je málo 30?
Reply on: Andy #237384:
O com trepes?

Ak nechces uplne odstranit sedadla z 29T, tak vies maximalne ubrat 6 sedadiel a ostanu ti v nizkopodlaznej casti sedacky v konfiguracii 1+1 (ako v zadnom klbe). Tym ziskas mozno 10-12 ludi navyse. A tam rec o "este vyssej kapacite" nemoze byt oproti 30T.

Oh a nech nezabudnem - kabina 30T zabera 4 sedacky v 29T https://imhd.sk/ba/galeria-media/2824/Škoda-29T-ForCity-Plus/137088/Zadná-časť-interiéru-7401
Reply on: MatejBA #237382:
To je také myslenie, ako keby si si kúpil Octaviu namiesto Golfu, lebo sused na Golfe nemá klimatizáciu. On by ju mať mohol, len si ju tam neobjednal. Dosť by som sa divil, ak by sa menej sedadiel nedalo objednať aj v jednosmernej verzii, čím by vznikla ešte vyššia kapacita ako je momentálne v obojsmernej.
Reply on: kecho #237378:
Ale tak na tú posilu vieš dať aj 30T a keď už by boli 45m električky potrebné do Karlovky tak by ich dali na L9 nech sa normálne otočia na obratisku. Je pravda, že to nemuseli dať zbytočne krátke
Reply on: Andy #237381:
1.) S jednou kabinou ma viac sedadiel = menej ludi moze stat
2.) S dvoma kabinami mas dvere na oboch stranach = viac miesta na statie ako ked mas sedadla (napriklad v 29T mas 4 sedadla oproti druhym dveram, pricom v 30T sa do toho priestoru, kde ma dalsie dvere, zmestia viac ako 4 osoby 🙂 )
Teraz sa cítim ako ten v tom vtipe o záhorákovi v protismere, neviem či som blbý ja, alebo všetci ostatní. Ako môže byť rovnaká električka, ak by bola objednaná s rovnakou hustotou sedadiel, ale s kabínou len na jednej strane, menej kapacitná, než tá čo má kabíny dve, čiže celkovo menej priestoru pre cestujúcich? To mi nejak nevychádza.
Akákoľvek dlhá elina (pokiaľ koniec nebude hneď za výhybkami) bude vedieť využiť to "fantastické" trojkolajisko, akurát ak budú dlhšie ako teraz nebudú moct stáť na strednej koľaji, ale ju využiť len na prechod na opačný smer. Uvrat v PE, neviem.
Reply on: Valec #237372:
Cize pre rozdiel 17 sedaciek ale vacsej kapacite na statie alebo pre kociky/bicykle neobstarame vozidla vhodne pre vyluky ci predlzenia trati, kam sa klasicke obratisko nebude zmestit? Lebo #nikdysatotaknerobilo? A preto budeme kazde 3 mesiace kvoli vylukam kompletne prekopavat cely system liniek elektriciek?
Reply on: Valec #237377:
Cize ani na tej Molecke nie? No esteze to stavali tak vizionarsky s vyhladom na dalsich x desiatok rokov...
Reply on: 3pa3ck3 #237375:
Popravde ani nie.
Reply on: ufo #237373:
Ale menej ako 2xT6 a skoro rovnako ako o tretinu kratšia K2S. Každopádne porovnával by som s porovnateľným vozidlom a teda s 29T.
Reply on: Valec #237372:
A otočia sa vôbec dlhé električky na tých úvraťových obratiskách, ktoré teraz máme?
Reply on: Urbanway 2423 #237371:
Pokial nevybuchne 10 miest na trati naraz a pokial by DPB vyuzival obojsmerky rozumne, t.j. na co najkratsich usekoch/tratiach, tak ich je dost.
Reply on: Valec #237372:
Však obojsmerné 30T majú viacej miest na sedenie ako jednosmerné 2xT3, tak aká nevýhoda?
Reply on: Urbanway 2423 #237371:
Ak máme jedno dočasné a jedno občasné úvraťové obratisko, tak tých 30 obojsmerných vozov aj stačí (cca 20-25% počtu). Nevýhodou obojsmerných je napr. aj malý počet miest na sedenie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.