Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #235445:
to bude tym vekom 😁
Reply on: 810zssk #235443:
Áno, o hodinu a pol po prílete, to nie je 15 minút. Inak žiadna normálna firma nepoženie zamestnancov na trojhodinovú poradu do Londýna častejšie ako trikrát za rok, na to máme Teams, Vidyo a podobné nástroje.
Tú efektivitu trojhodinovej porady v Londýne totiž musíme vidieť takto: V priemere hodina cesty na letisko, hodina na prechod formalitami, hodina a pol v lietadle, hodina cesty z letiska do centra a po porade to isté. Takže deň je zabitý tak či tak. Ja napríklad lietam pravidelne pracovne do Rotterdamu (resp. na Schiphol + vlak do Rotterdamu, keďže Transavia už mi priamo nelieta) a vždy aspoň jednu noc, či už pred alebo po meetingu, trávim tam, lebo inak by som aj tak ďalší deň bol v práci nepoužiteľný.
Reply on: Trammat #235417:
Ono to niekoho a niečo v zálohe musí aj nejaký iný niekto zaplatiť.
Reply on: S499.1023 #235438:
Bod 1 nezodpoveda realite... Ranny let na LHR a meeting niekde v meste o hodinu a pol neskor je uplne bezna prax (teda bola pred pandemiou). Hej, obcas to nevyjde. Ale vacsinou ano a jednoducho to pre normalne fungovanie firmy byva absolutne nevyhnutne. Nemozes pravidelne kvoli trojhodinovej porade zakazdym platit hotel a nutit zamestnanca spat mimo svojho bydliska (na rozdiel od Ikeho predstav totiz ona situacia nastava ovela viac ako tri krat za rok).
Reply on: Adam3 #235419:
Áno, konkrétne "korytor" Bratislava - Trnava - Žilina je totálne zmršený na nižšiu priepustnosť, než pred reko, keďže modré gumy si pri plánovaní rezali pod sebou konár a tvrdili, že to stačí, lebo vtedajší pokles intenzity dopravy na železnici bude pokračovať až po samozánik.
Reply on: martinah #235418:
Rozdiel je v tom, že v ČR je neporovnateľne väčšia intenzita vlakovej dopravy a lepšia údržba vozidlového parku najmä u "národných" dopravcov.
Reply on: S499.1023 #235438:
Ešte doplním, že z profesionálneho hľadiska by som mal byť proti prednosti prímesta, keďže kvôli nemu stoja aj naše vlaky, ktoré inak podľa ZoD a D1 majú prednosť pred všetkým okrem EC/IC a Ex.
Reply on: 810zssk #235416:
No vidíš, ja mám z východu presne opačnú skúsenosť - keď meškal Hernád z Budapešti dve hodiny, tak osobák (či Zr, to už si nepamätám a hľadať to nebudem), ktorý v reále robí tá istá súprava, odišiel náhradnou súpravou a cestujúcich z Hernádu modré gumy proste nechali vyhniť v Košiciach na prvé ranné vlaky. Na moje dotazy na preplatenie taxíka do Prešova (u ČD pri posledných spojoch štandard) alebo hotela v KE som si vypočul také výhovorky (napr. že keď mám lístok kúpený v Budapešti, má mi taxík preplatiť Magyar Királyi Államvasutak), že tam neostal jediný železničiar, ktorému by som hru bo nevynadal do kvintesencie modrogumnosti.
Reply on: 810zssk #235411:
Vezmem to bod po bode:
1) Mítingy v Londýne tesne po prílete môžeš plánovať jedine, ak sa uskutočnia v nejakom salóniku na Heathrow, pretože inak stačí štrajk TfL alebo porucha ZZ v rúre (čo práve v Londýne nie je zriedkavé) a všetky plány sa sypú. Cesta taxíkom z Heathrow do centra je už číre zlosovanie.
2) Rozbitie prímesta pri Prahe je číra fantázia, pri 10 - 30 min. intervale sa okrem posledných spojov samozrejme na nič nečaká. Prímesto má prednosť len v rannej špičke do centra a je to tak správne. Okrem toho odkedy pracujú na ROPID-e ľudia, ktorí rozumejú dopravnej technológii a nenechajú si od ČD/SprŽel skákať po hlave a nebazírujú na každom vynechanom vlkm, vlaky v špičke bežne predčasne obracajú na elimináciu meškania.
3) Problém ŽSR a ZSSK je najmä v tom, že jednak majú minimum diaľkovo riadených tratí, totálne neoperatívny dispečerský aparát, nulovú spoluprácu medzi infraštruktúrou a dopravcami. On by nebol problém s tým osobákom odísť včas a to EC potom pre prestup zastaviť mimoriadne v DNV či v Zohore (ak je to v takom čase, že by nebolo vhodné proste cestujúcich odkázať na ďalší vlak.
Vo všeobecnosti je v ČR napríklad vidieť výrazný pozitívny vplyv diaľkového riadenia, lebo ten dispečer na CDP proste vidí celú trať a nekončia mu obzory jedným alebo dvoma úsekmi za vchodovými návestidlami.
4) A ešte som zabudol na idiotské odmeňovanie podľa percenta plnenia GVD a s tým spojené nehorázne podvádzanie s dopravnou dokumentáciou.
Reply on: AndyNO #235436:
Dik.
Zabudol som, ze vdaka novemu dizajnu, ktory v 1-dnovej ankete vadil tusim 57% ludi musim klikat viac, aby som vliezol do samotneho cp.
Reply on: kecho #235435:
Na stránke IDS sú len aktuálne CP a kedže sa momentálne jazdí v režime školské prázdniny tak tam tá linka nie je.
Imhd ma inu databazu cp ako idsbk? Lebo tu je cp L510, pricom na oficialnej stranke bid https://www.idsbk.sk/cestovne-poriadky/
taka linka dnes nie je...
Reply on: S499.1023 #235428:
Áno a nepopieram to. Pointa bola v tom, že v osobakoch je podiel pravidelných cestujúcich (v zmysle dennej dochádzky) najväčší. Nič to nemení na tom, že osobne poznám jedného človeka co ráno dochádza každý deň rýchlikom z Trenčína a druhého, ktorý z BB autom.
Reply on: Viko #235431:
Veru, tá základná sieť cyklotrás v Petržalke bola sčasti vybudovaná na veľmi dobrej úrovni. V tomto albume sú niektoré fragmenty spomínaných cyklotrás (https://photos.google.com/share/AF1QipMMPo13uAHZmA4t6K35LcrIPlYTLOnl5UHdUODI69SPHVGMd0vVvMeoPw34IfYmDQ?key=eXZUd3lpeUkzNF9ERkVmcFA0N0VNUjJvSUM3MVJB ).

A to ešte na rade cyklotrás neboli ani vyznačené čiary, hoci bola pripravená bezbariérová úprava (napr. cyklotrasa po chodníku od Fedinovej po "zdvojenom" chodníku k Ševčenkovej.

Žiaľ, najväčšmi sa na zániku týchto cyklotrás podpísalo bezbrehé a divoké parkovanie.

Samozrejme, veľa vecí bolo vtedy robených na kolene, ale napr. cyklotrasa na Mamateyovej a úprava zastávok Bulíkova a Ovsištské námestie tak, aby cyklotrasa viedla poza zastávku, bolo naozaj neuveriteľne pokrokové. A prakticky obdobný prípad doposiaľ nemáme (sfušovaný príklad na Farského rátať nemôžem...)
Reply on: tr3mp #235424:
Vďaka, to potom vysvetľuje aj ten cyklopriechod pred kulturákom.
So záverom súhlasím, nakoniec je dosť tristné, že kostra petržalskej cykloinfraštruktúry bola od počiatku 90. rokov rozšírená prakticky len o zmiešanú trasu popri ramene, Petržalské korzo a teraz Nám. hraničiarov, zatiaľ čo nemálo úsekov (napr. pozdĺž Dolnozemskej a Bosákovej) sa necháva vyšumieť dostratena či priam prestáva s nimi počítať do budúcnosti...
Reply on: Trammat #235406:
S oddelenou infra máš pravdu, s prednosťou diaľkovky nie.
Reply on: S499.1023 #235427:
Ale tými EC vlakmi tiež cestuje množstvo ľudí za prácou, prípadne do škôl do Bratislavy. 271 je z celej trasy najviac vyťažená v úseku Kúty - Bratislava, RR 870 má často v druhej triede 85% miest obsadených, na 280 je tiež silná frekvencia v úseku zo Zámkov do Bratislavy. A keď sa tých ľudí spýtaš, prečo nejdú Skom z Kútov/zo Zámkov, tak ti povedia, že im nevyhovuje spoj, ktorý stojí v každej vŕbe.
Reply on: Ike #235405:
V princípe máš pravdu ale tie frekvencie jednotlivých ciest si si vycucal z prsta podľa osobných preferencií. Čo ak niekto lieta do Londýna denne a v Košiciach ešte nebol a ani to neplánuje?
Reply on: Trammat #235403:
To už je tragédia Slovenska s jeho minimálnou peronizáciou, inak by to prímesto zdržiavalo EC len po najbližšiu dopravňu. Ale všeobecne: Prímesto má mať prednosť preto, lebo vozí iné balíky ľudí (čiže osobominúty meškania sú vyššie), diaľkovka má väčšiu šancu ešte to dohnať a frekvencia v prímeste má také isté právo na dochvíľnosť ako v diaľkovke.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.