Áno, o hodinu a pol po prílete, to nie je 15 minút. Inak žiadna normálna firma nepoženie zamestnancov na trojhodinovú poradu do Londýna častejšie ako trikrát za rok, na to máme Teams, Vidyo a podobné nástroje.
Tú efektivitu trojhodinovej porady v Londýne totiž musíme vidieť takto: V priemere hodina cesty na letisko, hodina na prechod formalitami, hodina a pol v lietadle, hodina cesty z letiska do centra a po porade to isté. Takže deň je zabitý tak či tak. Ja napríklad lietam pravidelne pracovne do Rotterdamu (resp. na Schiphol + vlak do Rotterdamu, keďže Transavia už mi priamo nelieta) a vždy aspoň jednu noc, či už pred alebo po meetingu, trávim tam, lebo inak by som aj tak ďalší deň bol v práci nepoužiteľný.
Bod 1 nezodpoveda realite... Ranny let na LHR a meeting niekde v meste o hodinu a pol neskor je uplne bezna prax (teda bola pred pandemiou). Hej, obcas to nevyjde. Ale vacsinou ano a jednoducho to pre normalne fungovanie firmy byva absolutne nevyhnutne. Nemozes pravidelne kvoli trojhodinovej porade zakazdym platit hotel a nutit zamestnanca spat mimo svojho bydliska (na rozdiel od Ikeho predstav totiz ona situacia nastava ovela viac ako tri krat za rok).
Áno, konkrétne "korytor" Bratislava - Trnava - Žilina je totálne zmršený na nižšiu priepustnosť, než pred reko, keďže modré gumy si pri plánovaní rezali pod sebou konár a tvrdili, že to stačí, lebo vtedajší pokles intenzity dopravy na železnici bude pokračovať až po samozánik.
Ešte doplním, že z profesionálneho hľadiska by som mal byť proti prednosti prímesta, keďže kvôli nemu stoja aj naše vlaky, ktoré inak podľa ZoD a D1 majú prednosť pred všetkým okrem EC/IC a Ex.
No vidíš, ja mám z východu presne opačnú skúsenosť - keď meškal Hernád z Budapešti dve hodiny, tak osobák (či Zr, to už si nepamätám a hľadať to nebudem), ktorý v reále robí tá istá súprava, odišiel náhradnou súpravou a cestujúcich z Hernádu modré gumy proste nechali vyhniť v Košiciach na prvé ranné vlaky. Na moje dotazy na preplatenie taxíka do Prešova (u ČD pri posledných spojoch štandard) alebo hotela v KE som si vypočul také výhovorky (napr. že keď mám lístok kúpený v Budapešti, má mi taxík preplatiť Magyar Királyi Államvasutak), že tam neostal jediný železničiar, ktorému by som hru bo nevynadal do kvintesencie modrogumnosti.
Vezmem to bod po bode:
1) Mítingy v Londýne tesne po prílete môžeš plánovať jedine, ak sa uskutočnia v nejakom salóniku na Heathrow, pretože inak stačí štrajk TfL alebo porucha ZZ v rúre (čo práve v Londýne nie je zriedkavé) a všetky plány sa sypú. Cesta taxíkom z Heathrow do centra je už číre zlosovanie.
2) Rozbitie prímesta pri Prahe je číra fantázia, pri 10 - 30 min. intervale sa okrem posledných spojov samozrejme na nič nečaká. Prímesto má prednosť len v rannej špičke do centra a je to tak správne. Okrem toho odkedy pracujú na ROPID-e ľudia, ktorí rozumejú dopravnej technológii a nenechajú si od ČD/SprŽel skákať po hlave a nebazírujú na každom vynechanom vlkm, vlaky v špičke bežne predčasne obracajú na elimináciu meškania.
3) Problém ŽSR a ZSSK je najmä v tom, že jednak majú minimum diaľkovo riadených tratí, totálne neoperatívny dispečerský aparát, nulovú spoluprácu medzi infraštruktúrou a dopravcami. On by nebol problém s tým osobákom odísť včas a to EC potom pre prestup zastaviť mimoriadne v DNV či v Zohore (ak je to v takom čase, že by nebolo vhodné proste cestujúcich odkázať na ďalší vlak.
Vo všeobecnosti je v ČR napríklad vidieť výrazný pozitívny vplyv diaľkového riadenia, lebo ten dispečer na CDP proste vidí celú trať a nekončia mu obzory jedným alebo dvoma úsekmi za vchodovými návestidlami.
4) A ešte som zabudol na idiotské odmeňovanie podľa percenta plnenia GVD a s tým spojené nehorázne podvádzanie s dopravnou dokumentáciou.
Áno a nepopieram to. Pointa bola v tom, že v osobakoch je podiel pravidelných cestujúcich (v zmysle dennej dochádzky) najväčší. Nič to nemení na tom, že osobne poznám jedného človeka co ráno dochádza každý deň rýchlikom z Trenčína a druhého, ktorý z BB autom.
810zssk