Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Len mne sa mýlia Roboto číslovka 4 s 1-kou? Hlavne ide o bočné a zadné transparenty. Vhodnejšie by bolo potiahnuť čiarku cez priamku tak, ako 4 v tomto formáte naozaj má byť - ako aj tu.
Reply on: Miro #232838:
Nepreraďovalo to trhane vo svojej podstate. Trhalo to, keď starí psi, vycvičení nesynchronizovaným manuálom na 706 RTO, chceli prevodovke "pomáhať.
Ako dieťa školou povinné som zažil prvé ŠM 11 a dodnes si spomínam, ako trhane to preraďovalo. Niektorí vodiči radili radšej "manuálne" pomocou tlačidiel I a II.
Reply on: Ike #232833:
1) ŠM11
2) ŠM11, Ikarus 280 pár kusov, B731, C744
3) Tam hrá úlohu najmä donedávna výrazne vyššia spotreba vozidiel s automatom a drahšia údržba automatu. Okrem toho pri frekvancii radenia mimo mesto neprináša automat nejaké zásadné zvýšenie komfortu vodiča.
Reply on: Ike #232833:
1) Ak sa nemýlim, tak Karosa ŠM 11 bol prvý autobus s dvojstupňovou Pragou, potom nejaké série Ikarusov 280 taktiež s Pragou a potom B731.

2) Viď odpoveď 1)
Reply on: Ike #232833:
3) Dnes už je to asi jedno, aj dialkače sa robia automaty. Ak je dobre vyladený automat tak nie je o čom. Čo sa spotreby týka a aj jazdných vlastností.
Ahojte, ja mám iba pár otázok zo zaujimavosti:
1) ktoré bolo prvé vozidlo s automatickou prevodovkou v MHD v Bratislave?
2) ktoré boli sériovo dodané vozidla s automatom? ŠMky?
3) je cenový rozdiel medzi manuálom a automatom tak veľký že sa dialkacom oplatí dávať manuál, alebo sú tam iné výhody?

Diki 🙂
Reply on: MatejBA #232801:
Chvalabohu, že metro nemáme. Snívať o metre, keď nevieme ani električky udržiavať.
Reply on: Mike #232827:
Veď presne to sa snažím povedať bodom 1). Či dávaš mi nejaké posolstvo medzi riadkami, ktoré mi uniká?
Reply on: Joyki #232818:
Nárast spôsobené taktami - to koľko rodov a pádov si použil v jednej vete?
Reply on: 3pa3ck3 #232816:
Si zober hypotetický príklad, že tri ZŠ na trase autobusu, zhruba rovnako zaujímavé,na zastávkach, vzdialených od seba à 10 min. jazdy, si stanovia všetky začiatok vyučovania na rovnaký čas, trebárs 7:50. Majú podľa Tvojej teórie jazdiť tri autobusy po 10 minútach za sebou?
Reply on: 3pa3ck3 #232816:
Jednoduchšie je čo???
Reply on: Viko #232814:
Zvlášť v ZŠ v malých obciach platí, že ak vyučovanie začína v 8:00 (nultú hodinu na ZŠ moc nemávajú, teda určite nie 1. stupeň), tak školu odomyká prvá učiteľka, ktorá tam ráno príde, zvyčajne okolo 7:40-7:45. Ak tam príde autobus 7:15, tak žiaci - aj 8 roční - čakajú vonku do tých 7:40 +-. Zvyčajne škola nemôže po učiteľke vyžadovať, aby prišla iniciatívne už o 7:15 (prípadne skôr), a odomkla školu. Môže jej platiť 1 hodinu nadčas, ale to sú už výdavky naviac a zvyčajne také obce otočia každý cent dvakrát, takže k tomu riešeniu pristupujú veľmi neradi, alebo vôbec. Boli ale situácie, ak spoj prichádzal ku škole 7:50 podľa CP, 7:58 reálne (lebo veľa detí, lebo odbavovací systém, lebo zápchy, lebo pomalý vodič ...), tak škola na základe reálneho príchodu autobusu posunula začiatok vyučovania z 8:00 na 8:15.
Reply on: Ike #232825:
Super, ešte by to teda chcelo doladiť aj na iných linkách. 209 stále hlási už od Mliekarenskej, ku ktorému ústavu ide.
Reply on: TomJ #232820:
Hlási to medzi Trnavským mýtom a Zátiším každú zastávku. V iných častiach trasy je to bez hlásení.
Reply on: Ma178rek #232819:
Technika nie je najnovšia a, žiaľ, má svoje obmedzenia. Dalo by sa o obísť, no vyžadovalo by to viac práce a mohlo by to priniesť neželané vedľajšie účinky v iných, dôležitejších častiach informačného systému. Hlásenia o prestupe pri ceste do mesta neznejú profesionálne, ale v princípe sú neškodné. 🙂 Snáď sa to podarí do budúcna vycibriť.
Reply on: Valec #232804:
Veľmi rýchlo som si zvykol, že autobusy z Vysokej začali chodiť zo začiatku prakticky v striktnom takte a to znamená vždy minúte :57 každú hodinu-dve. Po čase sa niektoré odchody na základe rôznych požiadaviek vychýlili, napríklad niekoľkokrát som sa sekol na autobuse, ktorý ponovom neodchádzal už :57 minúte, ale o 10 minút prv, teda 16:47. Zastávam názor, že striktný takt, že oveľa dôležitejší, než individuálne (aj politické) požiadavky a tiež je dôležitý práve pri dlhých intervaloch, pretože pri krátkych si nemusíš pamätať odchody, pri dlhých intervaloch si pamätáš iba minútu – vlak do Zohoru mi ide vždy :16 minúte, to je všetko. Každé vychyľovanie (mimo rannej špičky u vlakov kvôli infra) je vyslovene škodlivé. Napríklad odchody zo zohorskej stanice do Vysokej sú dnes vychýlenené ±10 minút v časoch keď vlak už prichádza v rovnakej minúte.
K navýšeniu priamych autobusov na základe požiadaviek aj starostu Vysokej, k strate spojenia južnej časti Zohoru k stanici po väčšinu dňa sa už ani nebudem vyjadrovať. Samozrejme, som rád, že už nemáme, ako pred pár rokmi, vo Vysokej v pracovný deň dieru od 8:02 do 12:57 alebo z Bratislavy cez víkendy dieru od 9:30 do 15:50, na druhej strane nie som si istý, či som si integrovanú dopravu takto predstavoval. To, že sa moji rodinní príslušníci väčšinou stále vozia do/zo Zohoru k/od vlaku autom, ja striedam bicykel a vlak, pretože auto nešoférujem, svedčí, že stále nie je v organizácii dopravy niečo v poriadku.
Reply on: TomJ #232820:
Moc nechodím momentálne tým smerom... hlási prestup na linku x5 do Dúbravky...
Reply on: TomJ #232820:
Iba na Zátiší myslím

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.