Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Milano, autobus di ATM in fiamme in via Viotti (Milano Lambrate)


https://www.youtube.com/watch?v=2p8kccscyMc
Reply on: si #226947:
Kdysi bolo toto usporiadanie s protismernými koľajami populárne (v Prahe sa len takéto usporiadanie nazývalo dvojkoľajným) ale podľa mňa je úplne dementné.?
Reply on: peepay #226939:
moj tip je, ze obratisko je usporiadane tak aby umoznilo relativne jedoducho prestavat na nieco ako je na ZST vinohrady v pripade predlzenia trate dalej...
Reply on: peepay #226939:
Pre vonkajšiu koĺaj toto neplatí, po nej sa jazdí proti smeru hodinových ručičiek - teda bez nutnosti križovať opačný smer.
Reply on: jandro #226943:
https://imhd.sk/ba/doc/sk/15390/Dopravny-podnik-obstarava-prevodovky-pre-autobusy?text=prevodovky

SOR BN 9.5 #3540, 3542, 3551 si nové prevodovky "užili" len krátko
Reply on: N/A #226942:
Tak ako pri 7841+7842, že dočasne boli výcvikové, ale teraz sú už bežne v premávke.
Reply on: N/A #226942:
nie je to trestuhodné? nekupovali pomerne nedávno v tendri nové prevodovky na niektoré BN 9.5?
Reply on: N/A #226941:
Toto neviem ani ja presne, ale ako jeden nemenovaný vedúci povedal: "V prípade nedostatku vozidiel, vieme urobiť aj z B9.5 zimnej údržby plnohodnotný autobus pre MHD." Takže asi toľko k tomu celému. 😃
Reply on: N/A #226940:
Si to napísal dosť mätúco by som povedal. veľa vozidiel DP odhlasoval práve kvôli neplatnej stk. A pritom na stave DP asi vyradené neboli. V prípade neplatnej STK či dlhšej opravy sa môže vozidlo dočasne odhlásiť čo v DP aktívne posledné roky aj robili.
Myslím teda, že vozidlo ktoré už raz DP vyradí znova zaraďovať nebude asi tak bola mierená otázka. Ja v DP nepracujem, ale odhlásené vozidla nemusia byť automaticky vyradené a neviem podľa čoho čerpá imhd či priamo z DP či z verejne dostupných evidencii.
Reply on: alexidlo #226938:
Môže, dokým nie je odhlásené z evidencie alebo nemá neplatnú STK/EK.
Vie niekto, preco sa na obratisku Komisarky zvolil smer jazdy v smere hodinovych ruciciek, teda s potrebou krizovania sa kolaji pri vjazde/vyjazde?
Môže sa stať, že sa vyradené vozidlo vráti naspäť do premávky?
Reply on: Belthazor #226935:
V zasade plati, ze vyluky ak nie je uvedene inak platia od zaciatku dennej premavky. T.j. nocne linky este dojazdia po povodnych trasach, zatial co denne uz idu po novom.
Reply on: TomJ #226884:
nie nezačalo
Chcem sa spýtať ohľadom výluky na Agatovej. Nie je uvedený čas začiatku výluky len deň. Či v skorších hodinách pred 06:00 budú autobusi premávať ešte po starom?
Reply on: S499.1023 #226931:
Citat, pisat a podpisat sa nevedia ani niektori dospeli, to este neznamena ze dospelym prestaneme vydavat BCK.

Z vlastnictva BCK nevyplyvaju ziadne zavazky, teda nevidim dovod aby takyto ukon nemohol vykonat hocikto. Pre mna za mna aj batola, ak to zvladne.

Problemom sa tu javia byt len tie osobne udaje.
Reply on: S499.1023 #226931:
A čo šesťročné deti, ktoré to vedia? Alebo pätnásťroční, ktorí to nevedia? Práve na to pamätá to ustanovenie OZ, ktoré to ponecháva na posúdenie konkrétnych súvislostí. Reálne sa mi úkon požiadania o električenku v ničom zásadne nelíši napríklad od požiadania o vydanie čitateľského preukazu v knižnici, ktoré deti obyvkle robili samé.
Reply on: Jan Vartas #226919:
Bodka nikde nechýba za nadpisom?
Reply on: Solider #226930:
To je síce veľmi pekná teória ale to šesťročné dieťa při zahájení školskej dochádzky väčšinou ešte nevie ani čítať, písať, podpísať sa...
Reply on: Vladimír #226921:
Spôsobilosť sa pod 18 rokov posudzuje individuálne, v prípade sporu by o tom pravdepodobne rozhodoval civilný súd. Ide o to, že nejaká rigidná hranica pre určité vekové kategórie neexistuje. Okrem toho však existuje výnimka, a to, ak osoba staršia ako 16 rokov na základe povolenia súdu uzavrie manželstvo, tak vtedy získava spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu.

Pokiaľ ide o BČK, tak tam je vzťah veľmi jednoduchý, žiadateľ sa zaväzuje poskytnúť osobné údaje a dopravca sa zaväzuje vydať kartu, po splnení eventuálnej poplatkovej povinnosti. Osobné údaje sa poskytujú z toho dôvodu, že v našich podmienkach je vydanie BČK viazané na meno a priezvisko žiadateľa, t.j. BČK sú neprenosné. Cieľom tohto vzťahu je, aby osoba žiadateľa mohla využívať služby predplatných cestovných lístkov, resp. predplatného kreditu na cestovanie. Teoreticky, z právneho hľadiska by si dôvod zaobstarať takúto kartu malo dieťa, ktoré už cestuje samo do školy (v zmysle prepravných poriadkov dopravcov to už môže byť 6-ročná osoba). V realite si však málokedy prvák alebo druhák bude sám vybavovať BČK, pretože ho spoločnosť nevedie k takejto miere samostatnosti. Ale nevidel by som to problematicky. Čo sa týka vzťahu žiadanka vs. písomná zmluva o vydaní karty, ani tu z právneho hľadiska nie je problém. Žiadanka je jednostranný právny úkon žiadateľa adresovaný dopravcovi, aby uzavreli zmluvu o vydaní karty, ktorá má povahu adhéznej zmluvy (ak nenastane splnenie podmienok dopravcu ako zmluvnej strany, tak nedôjde k uzatvoreniu zmluvy). Právny názor, že s neplnoletými osobami nie je možné uzatvárať písomné zmluvy, určite nie je v zhode s legislatívou a ustálenou judikatúrou ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.