Toto neviem ani ja presne, ale ako jeden nemenovaný vedúci povedal: "V prípade nedostatku vozidiel, vieme urobiť aj z B9.5 zimnej údržby plnohodnotný autobus pre MHD." Takže asi toľko k tomu celému.
Si to napísal dosť mätúco by som povedal. veľa vozidiel DP odhlasoval práve kvôli neplatnej stk. A pritom na stave DP asi vyradené neboli. V prípade neplatnej STK či dlhšej opravy sa môže vozidlo dočasne odhlásiť čo v DP aktívne posledné roky aj robili.
Myslím teda, že vozidlo ktoré už raz DP vyradí znova zaraďovať nebude asi tak bola mierená otázka. Ja v DP nepracujem, ale odhlásené vozidla nemusia byť automaticky vyradené a neviem podľa čoho čerpá imhd či priamo z DP či z verejne dostupných evidencii.
V zasade plati, ze vyluky ak nie je uvedene inak platia od zaciatku dennej premavky. T.j. nocne linky este dojazdia po povodnych trasach, zatial co denne uz idu po novom.
Chcem sa spýtať ohľadom výluky na Agatovej. Nie je uvedený čas začiatku výluky len deň. Či v skorších hodinách pred 06:00 budú autobusi premávať ešte po starom?
A čo šesťročné deti, ktoré to vedia? Alebo pätnásťroční, ktorí to nevedia? Práve na to pamätá to ustanovenie OZ, ktoré to ponecháva na posúdenie konkrétnych súvislostí. Reálne sa mi úkon požiadania o električenku v ničom zásadne nelíši napríklad od požiadania o vydanie čitateľského preukazu v knižnici, ktoré deti obyvkle robili samé.
Spôsobilosť sa pod 18 rokov posudzuje individuálne, v prípade sporu by o tom pravdepodobne rozhodoval civilný súd. Ide o to, že nejaká rigidná hranica pre určité vekové kategórie neexistuje. Okrem toho však existuje výnimka, a to, ak osoba staršia ako 16 rokov na základe povolenia súdu uzavrie manželstvo, tak vtedy získava spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu.
Pokiaľ ide o BČK, tak tam je vzťah veľmi jednoduchý, žiadateľ sa zaväzuje poskytnúť osobné údaje a dopravca sa zaväzuje vydať kartu, po splnení eventuálnej poplatkovej povinnosti. Osobné údaje sa poskytujú z toho dôvodu, že v našich podmienkach je vydanie BČK viazané na meno a priezvisko žiadateľa, t.j. BČK sú neprenosné. Cieľom tohto vzťahu je, aby osoba žiadateľa mohla využívať služby predplatných cestovných lístkov, resp. predplatného kreditu na cestovanie. Teoreticky, z právneho hľadiska by si dôvod zaobstarať takúto kartu malo dieťa, ktoré už cestuje samo do školy (v zmysle prepravných poriadkov dopravcov to už môže byť 6-ročná osoba). V realite si však málokedy prvák alebo druhák bude sám vybavovať BČK, pretože ho spoločnosť nevedie k takejto miere samostatnosti. Ale nevidel by som to problematicky. Čo sa týka vzťahu žiadanka vs. písomná zmluva o vydaní karty, ani tu z právneho hľadiska nie je problém. Žiadanka je jednostranný právny úkon žiadateľa adresovaný dopravcovi, aby uzavreli zmluvu o vydaní karty, ktorá má povahu adhéznej zmluvy (ak nenastane splnenie podmienok dopravcu ako zmluvnej strany, tak nedôjde k uzatvoreniu zmluvy). Právny názor, že s neplnoletými osobami nie je možné uzatvárať písomné zmluvy, určite nie je v zhode s legislatívou a ustálenou judikatúrou ?
K prvému odseku: Nie, nie je to problém dopravcu, to je pravda. Ale niekedy sa človek v práci neubráni zdvihnutiu obočia...
K druhému odseku: Samozrejme, že neumožníme. U detí do 15 rokov všetky úkony s čipovou kartou (okrem prostého dobíjania) riešime zásadne so zákonným zástupcom zapísaným v zmluve.
Zhodou okolnosti sa mi presne to co opisujes stalo u Arrivy ale nitrianskej, nie trnavskej. Samozrejme slo o iniciativu vodica (a nie len jedneho, dva spoje po sebe!). Zda sa ze to v Deutsche Bahn Slowakei nie je az taka vynimocna vec
K poslednemu uvedenemu problemu: Podla mna to nie je problem dopravcu. Ked rodic vlozi peniaze na BCK dietata tak je to totozne s tym ako keby mu tie peniaze vlozil na bankovy ucet (ano, existuju aj ucty pre 12-rocne deti :)), alebo dal v hotovosti. T.j. je to o dovere medzi rodicom a dietatom, dopravca do toho nevstupuje, podobne ako ked rodic da dietatu peniaze napr. na obedy alebo akykolvek iny ucel. Plus vyhoda vkladania penazi na BCK je moznost lahko online odkontrolovat pohyby na karte, teda ci nou naozaj boli realizovane kupy CL, ci tam neboli vybery hotovosti a podobne.
Napokon, dnes ak karta je v mene dietata tak tomuto dietatu neumoznite na predajni vyplatenie kreditu v hotovosti? Lebo ved aj ked ju bol s dietatom vybavovat rodic, stale je to karta toho dietata a jeho financne prostriedky.
Mám pre vás ešte jednu zložitú tému súvisiacu s verejnou dopravou (môže súvisieť aj s IDS BK). Dva spoje (druhý spoj iné vozidlo s iným vodičom), že autobus prišiel na miesto, ale nešiel až k zastávkovému označníku. Týmto ušetril dopravcovi trošku nafty. Otáčali sa cúvaním aj s cestujúcimi.
Problém vidím v tom, že človek neznalý miestnych pomerov môže stáť správne pri zastávkovom označníku, ale vozidlo k nemu nepríde. Ak vodič nejakým vhodným spôsobom nebude informovať človeka čakajúceho na zastávke, že tam nepríde [= cestujúci má prísť za autobusom mimo zastávky], tak môže sa stať, že ten autobus odíde, a teda človek čakajúci na zastávke nebude prepravený. ?
Myslíte, že neobsluhovanie normálne prejazdnej zastávky je iniciatíva vodiča? Teda vodičovi nadriadení u dopravcu a / alebo samosprávny kraj o tom ani nemusia vedieť?
N/A