Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mike #226070:
Tak klucova otazka je, ci je mesto (alebo niekto iny) pripravene investovat do infrastruktury - napr. pri tych meniarnach ich skapacitnenie ci vystavba novych.
Reply on: Ámos #226069:
No samozrejme, ak sa bavime o tom ze uz je vola na lepsi interval (v Petrzalke su absolutne minimum tie dve minuty, tak ako v KV) tak potom uz je na mieste debata o dlhsich vozidlach ak sme presvedceni ze nebudu stacit. Ale zatial mam pocit ze tam este nie sme (lebo ak chceme lepsi interval, znamena to aj zmenu poctu vozidiel ktore bude treba obstarat).
Reply on: 810zssk #226064:
Skracovanie intervalu je určite atraktívnejšia voľba, ale aj finančne náročnejšia, keďže potrebuješ viac vozidiel a rovnako viac vodičov. V súčasnosti sú na linkách 3 a 4 jednoznačne potrebné dlhšie vozidlá – v budúcnosti sa potreba dlhších vozov ešte viac prejaví. Pri dlhších vozoch dokážeš za takmer rovnaké náklady previezť viac cestujúcich.

Problém Bratislavy je v tom, že v centre mesta sú len dve trate, prestupné uzly sú na hrane svojej kapacity a radiály nie sú navzájom prepojené. K tomu nerovnomerné vyťaženie určitých liniek a realita je taká, že vozy napriek dogmatickému celosieťovému intervalu jazdia za sebou vo vláčikoch, s meškaniami a preklady nesedia (to sa deje vždy na Račianskej, linka 3 je najvyťaženejšia, sú tam vozy s pomalými dverami, nestíha križovatky, dobieha ju linka 7, ktorú potom dobehne linka 5, platí to obojsmerne). Počas vlaňajšej výluky na Špitálskej bola na Krížnu pridaná linka 17 a už to bolo kapacitne na hrane, neviem si predstaviť, že by na každej linke boli zhustené intervaly, už by sa to tam nezmestilo. A na Račianskej radiále ja taká situácia, že tri existujúce linky v rannej špičke nestačia a pýta sa štvrtá linka, napríklad od Vinohradov, aby pobrala aspoň ľudí od vlakov a zo zastávok pod Gardou. To už opäť naráža na priepustnosť križovatiek a jednotlivých uzlov.

Pokiaľ ide o Petržalku, tak s intervalom 4 minúty uvažuje mesto (ako kvázi ekvivalentnú náhradu za linku 95), ale reálne sa uvažuje, že tam budú jazdiť tri linky (1,3 a buď 6 alebo 😎, čo aj tak nebude postačovať, keďže vzhľadom na úspech prvej etapy tá druhá bude ešte úspešnejšia.
Reply on: david1 #226063:
A tú zastávku okrem magistrátu, ktorý ju nevie ani postaviť, aj niekto vôbec chce? Tam treba jednoznačne prebudovať celú križovatku a urobiť normálnu bezpečnú zastávku.
Reply on: 810zssk #226067:
Len čo spraviť v špičkách? Teoreticky sa dá ísť počas ranných najhorších 40-60 minút na linkový interval 6 min. Ale to už sme na hranici (ak nie za) kapacity križovatiek, meniarni, Blumentálu, atď ...
(som optimista a predpokladám, že skôr či neskôr tu bude ten 7,5 min. interval, takže o tom nemusíme diskutovať).
Reply on: 810zssk #226064:
Pri zahusteni intervalov mozes narazit na jeden problem. Stalo sa to na L93 ked ju zahustili v 2005 z tusim 6minut na 3 minuty. Vozidla boli plnsie ako predtym. Pritiahlo to viac cestujucich. Uplne logicky.

Po zahusteni intervalov (z 8 na 6) tak mozes mat elektricky v Petrzalke (ked pojdu az po Janikov Dvor, teda AK pojdu) este vacsi problem poberat.
Riesenim je samozrejme pridat dalsiu, novu linku s 8minutovym intervalom...
Ako vsak potom riesit kapacitu v KV?
Reply on: 810zssk #226067:
Pokial vyhra Neodfotil so sucasnymi odbornikmi znovu volby, bude vlastne tato diskusia o int 4 ci menej bezpredmetna... ?
Reply on: kecho #226066:
Vsade som zatial cital o 4 minutach (dvoch linkach po 😎. Tiez sa mi z toho zastavuje rozum.
Reply on: 810zssk #226064:
To aj po dobudovani trate rataju s int4 a nie aspon s pridanim jednej linky aspon v spicke na 2-3-3 / 2-4-2? Lebo uz teraz rano byvaju 1/3 plne a to maju realne iba jednu zastavku pri TPD. Jasne, ze natiahnutim trate sa mozno ten napor rozlozi v priestore, ale zas pridu dalsi, ktori budu mat tram blizsie ako teraz bus...
O int 7,5 (vikend) ani nehovorim, to je uz uplne zle...
Reply on: 810zssk #226064:
* o polovicu menej spojov
Reply on: david1 #226063:
Ja by som sa vseobecne nehrnul do nejakych dlhsich vozov, zatial nemame ani zdaleka take intervaly aby to bolo nutne. Uvedomme si ze pre Perzalku je uvazovane s prekladovym intervalom 4 minuty (to znamena ze v spicke o polovicu menej nez v Karlovej Vsi!) a ze cez vikend ci vecer nadalej mame neatraktivny 15-minutovy linkovy interval. Cize je tu stale priestor riesit nedostatocnu kapacitu najma cez skvalitnovanie intervalu, co je uzivatelsky ovela atraktivnejsie.
Reply on: Valec #226060:
Tam ju však nie je žiaden problém predĺžiť.
Skôr by bola problémom plánovaná na Kamennom. Tá má mať tiež iba 32m.
Reply on: Solider #226057:
Že to nie je vhodná koncepcia pre Bratislavu. Ak tu má problémy hybrid 29/30T, ako by sa správalo vozidlo so všetkými podvozkami pevnými a zlými chodovými vlastnosťami. Som skalným zástancom koncepcie GTxM - Avenio bez M, Tramino Jena/Braunschweig etc..
Z pevnopodvozkových jedine Flexity Outlook. Nepresvedčili ma Siemens Combino ani Avenio-M, GT-N od LHB, AnsaldoBreda Sirio, Variobahn ani iné.
Reply on: Solider #226055:
A kym budu ludia povazovat klasické rozkradacky za "nezverejnitelne" nic sa tu nepohne.
Vzdy je sposob, ako info dostat von bez toho, aby bol zdroj odhaleny.
Reply on: MatejBA #226059:
Bežne áno, ale všetky nie. Napríklad výstupná v Rači má ledva 32 metrov.
Reply on: FFF13 #226058:
Nie su bezne nase zastavky 65m dlhe? 🙂
Reply on: Ma178rek #226000:
A zastávky máme také dlhé?
Reply on: S499.1023 #226041:
Čo si myslíš napríklad o novom Aveniu M?
Reply on: Solider #226055:
Valuty sú čo, české koruny? ?
Reply on: Ámos #226046:
So Škodovkou bol problém v kumulácii tých faktorov, na jednej strane nejaká dohoda, ale na druhej strane až fanatická oddanosť k tejto koncepcii vozov, ktorá sa časom ukázala ako nevhodná a spôsobuje problémy. A napriek tomu sa stále nájdu takí, ktorí napriek ďalším podrazom s údržbou a ďalšími nezverejniteľnými vecami ešte dokážu obhajovať neobhájiteľné. A potom sa natíska otázka, či to je stále len fanatická oddanosť alebo majú honorár vo valutách?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.