Reply on: 810zssk #226064:
Skracovanie intervalu je určite atraktívnejšia voľba, ale aj finančne náročnejšia, keďže potrebuješ viac vozidiel a rovnako viac vodičov. V súčasnosti sú na linkách 3 a 4 jednoznačne potrebné dlhšie vozidlá – v budúcnosti sa potreba dlhších vozov ešte viac prejaví. Pri dlhších vozoch dokážeš za takmer rovnaké náklady previezť viac cestujúcich. Problém Bratislavy je v tom, že v centre mesta sú len dve trate, prestupné uzly sú na hrane svojej kapacity a radiály nie sú navzájom prepojené. K tomu nerovnomerné vyťaženie určitých liniek a realita je taká, že vozy napriek dogmatickému celosieťovému intervalu jazdia za sebou vo vláčikoch, s meškaniami a preklady nesedia (to sa deje vždy na Račianskej, linka 3 je najvyťaženejšia, sú tam vozy s pomalými dverami, nestíha križovatky, dobieha ju linka 7, ktorú potom dobehne linka 5, platí to obojsmerne). Počas vlaňajšej výluky na Špitálskej bola na Krížnu pridaná linka 17 a už to bolo kapacitne na hrane, neviem si predstaviť, že by na každej linke boli zhustené intervaly, už by sa to tam nezmestilo. A na Račianskej radiále ja taká situácia, že tri existujúce linky v rannej špičke nestačia a pýta sa štvrtá linka, napríklad od Vinohradov, aby pobrala aspoň ľudí od vlakov a zo zastávok pod Gardou. To už opäť naráža na priepustnosť križovatiek a jednotlivých uzlov.
Pokiaľ ide o Petržalku, tak s intervalom 4 minúty uvažuje mesto (ako kvázi ekvivalentnú náhradu za linku 95), ale reálne sa uvažuje, že tam budú jazdiť tri linky (1,3 a buď 6 alebo , čo aj tak nebude postačovať, keďže vzhľadom na úspech prvej etapy tá druhá bude ešte úspešnejšia.
Ámos
Po zahusteni intervalov (z 8 na 6) tak mozes mat elektricky v Petrzalke (ked pojdu az po Janikov Dvor, teda AK pojdu) este vacsi problem poberat.
Riesenim je samozrejme pridat dalsiu, novu linku s 8minutovym intervalom...
Ako vsak potom riesit kapacitu v KV?