Reply on: Mike #224528:
Novomestské vlaky ešte pred 5 rokmi boli úplne prázdne, pomáhali len rannej špičke, 95 % cestujúcich vystúpilo na Predmestí, potom ich vrátili na Hlavnú stanicu. Do toho roku 2012 vždy premávali nejaké vlaky na Nové Mesto, a vždy prázdne. Nevravím, že tie nadchádzajúce budú podobne prázdne, lebo odvtedy sa zmenili trošku cestovné návyky a máme aj bezplatnú prepravu, ale ohromujúce to nebude a hromadný presun z busov 6xx do týchto vlakov nebude. Veľká časť vystupuje na Zlatých P a odtiaľ ide na 4 už teraz, po Bajkalskú tie zastávky sú málo využívané. Tam to okolie je najviac dostupné autami, podľa mňa drvivá väčšina dochádzajúcich prichádza tam autom, možno z áut teda prídu nejakí noví cestujúci do tých nových vlakov. Najväčší dopyt po zahustení vlakov je stále pre smer viac do mesta - teda na Hl.st., a nie je pravda, že nestíha, kľudne by mohli končiť vlaky v DNV, keďž už chceme mestské vlaky. Vyhliadkovú cestu do Petržalky snáď nikto nebude absolvovať, darmo je obchvat denno-denne upchatý. Určite by to chcelo nejakú stanicu niekde medzi HL.ST a Novým Mestom, aby sa vlak mohol dostať čo najbližšie k centru, a možno tu sa ponúka možnosť Filiálky, ale to by sme už mali tri konečné stanice jednej linky... to už je uletené.
Napríklad väčší potenciál má podľa mňa žel. zastávka Clementisova pre vlakovú obsluhu Avionu, letiska, ako stanica Nové Mesto, darmo je tam Polus, Lakeside, čo sa rozširuje už 10 rokov a okolie Trnavskej. Tieto objekty tam boli aj pred 5 rokmi, a vlaky boli prázdne.
matt11
Pre mna idealny scenar 525 by mohla ist cez Cierny Chodnik a zastavka by mohla byt tesne za krizovatkou Cierny Chodnik / Prijazdna - cize by sa nikde nemusela tocit, nestracala by cas. Vozit ludi zo stanice si na 4ku si nemyslim ze je potrebne ani nie je dopyt podla mna...
54 by sa spojila s 52, a chodila by z Tbiliskej na ZST Vajnory obojsmerne cez Pri Mlyne (525 by obsluhovala Cierny Chodnik) a tiez by primarne navazala ludi k vlakom do mesta.
Takto by bola zabezpecena rychla dostupnost stanice skoro z celych Vajnor, ale aj Ch. Grobu, Ciernej Vody.
To by muselo byt ale za predpokladu, ze Slovak Lines bude jazdit ako MHD na uzemi BA a nebudu vodici raz chodit tou cestou a raz tou a obcas zastovavat a obcas nezastovavat niekde, ako sa vyspia asi..