Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Joyki #224529:
Novomestské vlaky hlavne vždy chodili ako noty na bubon. Žiaden pravidelný int.
Ako píše Mike situácia sa dosť zmenila. Vracať sa z hlavnej po večne upchatej Šancovej do východných častí trvá častokrát dlhšie ako cesta vlakom.
Ak to rovno potiahnu do Petržalky záujem určite bude.
Už len dobudovať tie plánované zastávky v Ružinove a Petržalke.
Reply on: Mike #224528:
Novomestské vlaky ešte pred 5 rokmi boli úplne prázdne, pomáhali len rannej špičke, 95 % cestujúcich vystúpilo na Predmestí, potom ich vrátili na Hlavnú stanicu. Do toho roku 2012 vždy premávali nejaké vlaky na Nové Mesto, a vždy prázdne. Nevravím, že tie nadchádzajúce budú podobne prázdne, lebo odvtedy sa zmenili trošku cestovné návyky a máme aj bezplatnú prepravu, ale ohromujúce to nebude a hromadný presun z busov 6xx do týchto vlakov nebude. Veľká časť vystupuje na Zlatých P a odtiaľ ide na 4 už teraz, po Bajkalskú tie zastávky sú málo využívané. Tam to okolie je najviac dostupné autami, podľa mňa drvivá väčšina dochádzajúcich prichádza tam autom, možno z áut teda prídu nejakí noví cestujúci do tých nových vlakov. Najväčší dopyt po zahustení vlakov je stále pre smer viac do mesta - teda na Hl.st., a nie je pravda, že nestíha, kľudne by mohli končiť vlaky v DNV, keďž už chceme mestské vlaky. Vyhliadkovú cestu do Petržalky snáď nikto nebude absolvovať, darmo je obchvat denno-denne upchatý.
Určite by to chcelo nejakú stanicu niekde medzi HL.ST a Novým Mestom, aby sa vlak mohol dostať čo najbližšie k centru, a možno tu sa ponúka možnosť Filiálky, ale to by sme už mali tri konečné stanice jednej linky... to už je uletené.
Napríklad väčší potenciál má podľa mňa žel. zastávka Clementisova pre vlakovú obsluhu Avionu, letiska, ako stanica Nové Mesto, darmo je tam Polus, Lakeside, čo sa rozširuje už 10 rokov a okolie Trnavskej. Tieto objekty tam boli aj pred 5 rokmi, a vlaky boli prázdne.
Reply on: Joyki #224526:
Teraz nie je reč o súčasnej situácií. Do dnešných osobákov S60 sa už nezmestí ani zastrúhaný vlas, ale rovnako zajtra asi nezmení trasu ani 54 ani 525. Najreálnejšie je to pridanie ďalších vlakov v 60 min takte zo Senca cez ŽST N. Mesto do Petržalky.

Nie je pravda, že na ŽST Nové mesto to nie je žiadané - že by to bol nepopulárny smer. Bolo veľmi veľa žiadostí od ľudí dlhodobo, aj ZSSK to žiadala. Tam sú v okolí Polus towers, Lakeside Park (bude sa zväčšovať), klientské centrum, ... stovky (ak nie tisíce) prac. miest.

Tam sa držala teória, že vlaky musia odchádzať z jedného miesta, nech si ľudia nemusia pamätať, odkiaľ to ide (v rôzny čas rôzna stanica). A teda pokiaľ to bolo možné tak sa držala pre všetky vlaky tá hlavná stanica. Ale už je preplnená a plus do toho veľké sľuby IvaN o mestských vlakoch. Tak majú ísť tie od Senca až do Petržalky (podľa predbežného návrhu).

Dobrý postreh, že asi tí z 525ky nebudú mať nejako extra efektívne prestupovať na vlaky na smer Nové Mesto, keďže oni môžu ísť priamo na Zlatých na 4ku (aj preto lebo medzi ŽST Vajnory a Zl. Piesky už veľké zdržania nie sú). Takže je otázka, koľko z tých z 525ky by prestúpilo do tých vlakov s cieľom okolo ŽST Predmestie, alebo ŽST Petržalka.

Ale tí od Senca, Ivanky, z busov 6xx to budú mať práveže výhodné, že získajú vlaky na Nové Mesto. Lebo dnes sa vlakom doviezli buď na Vinohrady, alebo Hl. St. Ale práve ak mali cieľ v okolí Vajnorskej, tak im stálo zato aj to čakanie v kolóne 20-30 min naviac v buse SL / SAD DS, lebo potom mohli vystúpiť na Vajnorskej blízko pri robote (aj keď zrovna pri tom Poluse SL nestojí 😃, ale ináč stojí na Vajnorskej SL až nadštandardne husto). Ale pri týchto nových vlakoch možno bude rýchlejšia celková cesta aj so započítaním dlhšej cesty na stanicu pri nástupe v obci, a potom aj s prestupom na Novom Meste či už na 2ku, alebo defacto proti smeru jazdy na 58 alebo 196, ako trčať v priamom spoji SL 25 min. v zápche v Ivanke, alebo na ceste I/61 ak je nehoda na D1 (1-2 krát do týždňa).

Reply on: matt11 #224524:
Áno, ideálne by bolo, keby aj ŽST Vajnory bola prestupná stanica pre Vajnory, Čiernu Vodu a Chorvátsky Grob, nepochybujem, ale momentálne to situácia nedovoľuje kvôli kapacite vlakov.
Reply on: Mike #224523:
A kam by sa natlačili ľudia z 525 do vlakov? Aj tie nové vlaky budú chodiť na Nové Mesto, ako avizujú raz do hodiny, čiže budú 10x prázdnejšie a o moc neodbremenia katastrofálnu situáciu s kapacitou Os S 60, skôr sa očakáva ďalší príliv nových cestujúcich na železnicu po tom, čo sa bude šíriť informácia, že zahusťujú takt vlakov od Senca - akurát, že na nepopulárny smer.
Z 525 vlaky na Nové Mesto by neboli príliš žiadané, keďže to majú momentálne na dosah električkou 4, skôr by prejavovali záujem o vlaky smer Hl.st., no ale tie už ledva poberávajú ľudí zo Senca (ďalšie stanice sú čistá katastrofa), nie to ešte balík z Grobu vo Vajnoroch, ako polsedný klinec do rakvy.
A čo tak spojiť linky 52, 54 a 153 do jednej L54 s intervalom 20/30/20/30, víkend 30 po trase Tbiliská - Čachtická - Rendez - OC Vajnoria - Uhliská - Pri mlyne - ŽST Vajnory - Zlaté piesky?
Reply on: Mike #224523:
Ja som si myslim ,ze by mala skorej vozit ludi z Ch. Grobu na stanicu.

Pre mna idealny scenar 525 by mohla ist cez Cierny Chodnik a zastavka by mohla byt tesne za krizovatkou Cierny Chodnik / Prijazdna - cize by sa nikde nemusela tocit, nestracala by cas. Vozit ludi zo stanice si na 4ku si nemyslim ze je potrebne ani nie je dopyt podla mna...

54 by sa spojila s 52, a chodila by z Tbiliskej na ZST Vajnory obojsmerne cez Pri Mlyne (525 by obsluhovala Cierny Chodnik) a tiez by primarne navazala ludi k vlakom do mesta.

Takto by bola zabezpecena rychla dostupnost stanice skoro z celych Vajnor, ale aj Ch. Grobu, Ciernej Vody.

To by muselo byt ale za predpokladu, ze Slovak Lines bude jazdit ako MHD na uzemi BA a nebudu vodici raz chodit tou cestou a raz tou a obcas zastovavat a obcas nezastovavat niekde, ako sa vyspia asi..
Reply on: Joyki #224522:
A 525 má teda robiť zvoz z Ch. Grobu a Vajnôr k vlaku a teda má byť na stanici pred nim, alebo má robiť prepojenie medzi vlakom a linkou 4, a teda má byť na stanici po ňom? Podľa mňa keď tak, tak už skôr to prvé. Alebo má 525 prísť na stanicu 5-6 min pred príchodom vlaku a tam počkať na prestúpenie prípadných cestujúcich z neho? To sa tí cestujúci z Grobu "potešia" tým pridaným +- 8 minútam naviac ...
Reply on: david1 #224520:
REX ani nebudú stáť, dúfam.

525 by mohla chodiť okolo žst, a možno by sme tak prepojili S 60 s električkou 4.
Reply on: MatejBA #224503:
Pozriem a ak bude potrebne v update opravim. ?
Reply on: Valec #224519:
Bicykel beriem ako hotovú vec no nie je ideálny pre všetkých a nie do každého počasia.
Obsluha Vajnôr vymetákom hlavne oblasti okolo ich nového parku by dosť pomohla.

Napíš predbežný CP ak už máš teda návrh.
Ten preklad asi vychádza zo striedania OS,REX,OS a tie zatiaľ nestoja vo Vajnoroch.
Reply on: david1 #224518:
Vo Vajnoroch sa z dediny na stanicu dostaneš rýchlejšie bicyklom (cyklocestičky tam už starosta zabezpečil, chýba len nejaký lepší stojan, ako plot výpravnej budovy) ako autobusom. V tomto prípade ťa tiež neohrozuje meškaníe vplyvom zápch (najmä, ak je zápcha cez celé Vajnory).

Mimochodom, tie vlaky budú jazdiť v intervale 20-40 minút, takže nadväzovať na ne MHD bude veľmi ťažké.
Reply on: 810zssk #224517:
Išiel si ráno niekedy z Vajnôr? Upchaté to tam máš cez celú dedinu... až po semafor na nadjazde.

Z Vajnôr si vlakom za 5 min. na Predmestí alebo Vinohradoch. Za 10 min. na hlavnej či N.Meste. Teoreticky za 20-25 min.v Petržalke.
Reply on: david1 #224514:
Z Vajnor budu po posilneni jazdit dve zeleznicne linky, kazda v intervale hodina. Vacsi zmysel ma podla mna navoz na pravidelne jazdiace elektricky.
Reply on: Ike #224515:
Však vieš ako som to myslel...
Reply on: david1 #224514:
Čomu sa venuje firma Rendez? ?
Reply on: 810zssk #224513:
Hlavne tá L54 by mala viac obslúžiť Vajnory a začať zvážať ľudí z Vajnôr k posilovým vlakom od cca. Júna.

Momentálne je však nastavená hlavne pre zamestnancov Rendezu a k vlakom smer N.Zámky a nie do mesta. Väčšinu dňa tiež zatial vozí minimum ľudí. Pre bežných ľudí nezaujímavá v tejto trase. Zlaté a aj Vajnoriu obslúži L56.
Reply on: matt11 #224510:
Mne by sa skor pacilo zlucenie 54 a 153 do jednej linky (Sklabinska - ZST Vajnory - Zlate piesky) v intervale 30 minut s nadvaznostou na senecke vlaky.
Reply on: matt11 #224510:
54 nadväzuje na vlaky. Ale ináč súhlas, 52 a 54 majú už aj rovnakú dobu prevádzky a s výnimkou špičky približne už aj interval.
Reply on: matt11 #224510:
K cudzineckej polícii bude asi dalšia zachádzka pre L65, ktorá spája obidva prestupné body z električiek.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.