Smutne je, ze (vseobecne) verejne institucie vrazia tolko penazi a energie do toho, aby nieco nemuseli urobit, pricom keby to spravili hned, je to okrem rychlosti aj o polovicu lacnejsie...
Nemaju, je to rovnako ako u nas. Plus toto rozhodnutie este myslim nie je pravoplatne. Ale ceske sudy maju vseobecne tendenciu rozhodovat pomerne pricetne a pokrokovo.
"na Zlatych Pieskoch, kde by mohla koncit vacsina autobusov a potom prestupit na L4. Radsej usetrene peniaze dat na zlepsenie intervalu L4."
Myslienka to je dobra, no predpokladam, ze narazi na realitu - pokial bude lajna platit VUC a DPB platit mesto, tak usetrene peniaze VUC minie uplne inde a mestu ostane preplnena L4...
V Česku majú založené právo na základe precedentných rozhodnutí? Alebo podľa "zákonnosti a slobody pri rozhodovaní" môže 3-4 rovnaké prípady posúdiť každý súd na rovnakej úrovni inak?
Pretože pokiaľ viem, tak na SVK súdne rozhodnutia nie sú prameňom práva.
Ja som nepisal o problemoch pre cestujucich v meste, ale o problemoch pre cestujucich v regione z titulu velkeho meskania autobusu ktory uviazne v zapche.
"Akurát že na tej Bajkalskej SL stojí tiež mierne odveci." No niektoré busy stoja mierne odveci (pred križovatkou) a niektoré stoja až za križovatkou na zastávke MHD. Záleží to od toho či idú, alebo nejdú po Vajnorskej.
Všetko to, čo píšete chápem. Ten úsek Pažítkova - ASMN SL voči 202/212 určite nie je zaujímavý. Tá Nová Doba - ASMN s časom okolo 12 min. by mohla byť zaujímavá, plus viacerí by SL radi využívali aj z Bajkalskej (či už na Prievozskú, kam nemajú žiadnu MHD, alebo na ASMN, kde to je rýchlejšie ako s 205). Akurát že na tej Bajkalskej SL stojí tiež mierne odveci.
Aj keď to vôbec nechodí podľa CP, a pokiaľ nebudú buspruhy ani ráno nikdy nebude, ide to v princípe každú chvíľu. Aj keď jasné že vždy pôjde iba o pár ľudí, nikdy to nebudú nejaké extra zaujímavé počty.
Problém so zápchami je skôr poobede. Pretože vtedy bus chytí meškanie už v BA a prenáša sa na celý zvyšok trasy. Čo sa týka úseku Pažítková - ASMN, tam síce zápcha nie je, no myslím si, že to je asi najmenej zaujímavý úsek pre cestujúcich v rámci mesta, keďže tam husto jazdia 202 a 212, ktoré sa navyše nemotkajú cez Košickú a Bottovu, takže napriek trom zastávkam navyše sú možno na ASMN skôr ako busy SL.
V úseku Nová Doba - ASMN (resp. Pažítkova - ASMN) sa aj ráno počas najväčších zápch jazdí plynulo, bez zdržania. Tam by to mohlo byť teoreticky použiteľné.
Ja za najvacsi problem premavky vsetkych SL na ASMN povazujem to ze to nehorazne znizuje ich spolahlivosti v smere do regionu, kvoli zapcham v ktorych uviaznu. Smerom do BA je to este v pohode, cestujuci ktory chce prestupit napr. v Raci, alebo na ZP na elektricku tak moze spravit a dalej ist po kolajniciach - a komu sa chce kysnut v zapche, nech kysne. Lenze v opacnom smere sa meskanie uz dotyka aj tych co pouzili po kraj mesta kolajovu dopravu, kedze ten autobus meska tak ci tak.
Áno, to je jediná z výhod vedenia prímestských autobusov až do centra. V princípe som toho názoru, že OK, nech sú záujmy akékoľvek, nech z toho kvapne aj pre cestujúcich. Ak by boli BUS pruhy, mohli by autobusy Slovak Lines suplovať niektorým ľuďom chýbajúce expresné linky. To by ale chcelo úplnú reorganizáciu prímestskej dopravy a sktutočnú integráciu (rovnaké vybavenie cestujúcich, rovnaké CP, rovnaké označovanie zastávok).
Celkovo dufam, ze v buducnosti bude mensie mnozstvo regiobusov jazdit na AS. Pride mi absolutne plytvanie verejnymi zdrojmi aby takmer vsetky regio busy museli ist az na stanicu.
Skoda, ze nemame poriadny prestupny terminal napr. na Zlatych Pieskoch, kde by mohla koncit vacsina autobusov a potom prestupit na L4. Radsej usetrene peniaze dat na zlepsenie intervalu L4.
A ak teda naozaj maju slovak lines jazdit expresne po BA tak by bolo super keby mali aspon pouzitelny CP a zobrazovali sa na zastavkovych tabuliach aby sa naozaj dali vyuzivat aj ako MHD... neviem ci sa toho, ale niekedy dockam v BA kde si dopravca urcuje ako bude jadit a nie objednavatel
ach, to teda na odbore dopravy BSK zaujímavo vymysleli... ? Asi to chceli mať rovnaké s tou linkou Slovak Lines čo ide do Slovenského Grobu...
Týmto expresným obslúžením Vajnor sa aj niečo ušetrí? Predpokladám, že počet autobusov na 525 by bol rovnaký aj v pôvodnej trase linky 525 cez Vajnory. A keby boli všetky zastávky vo Vajnoroch na znamenie (okrem Miestneho úradu), tak to by bolo kompromisné riešenie, nie?
Zaujalo ma ešte, že aj dnes na https://cp.hnonline.sk/idsbk to zobrazuje ako linku 630 [aj keď so správnym CP]. Prečíslovaná na 525 bola 1. 8. 2015...
Akurát v 4ke je to Westend, čo nahráva tej potrebe vedenia vlakov z východu regiónu (S50, S60) cez Hl. St. na Západ, lebo je dostupný zo Železnej Studienky. Ale opäť nič v centre.
Výber dopravného prostriedku závisí u mnohých ľudí od rýchlosti cesty. Preto sú čím ďalej tým plnšie parkoviská (a postupne už aj spevnené a nespevnené plochy) pri žel. staniciach v regióne, a tam ľudia ráno prestupujú z auta na vlak, ale v Ba zvyčajne z toho vlaku ešte na MHD.
Ak niekto dochádza z regiónu do Petržalky s tým, že robí v okolí žel. st. (ideálne Viena Gate, poťažmo digital park), ale pôjde tam z okresu SC či PK cez upchaté príjazdové cesty a následne bude upchatý celý obchvat vrátane Prístavného mosta aj do Petržalky, tak pri narastajúcom počte áut môžu byť o 2-3 roky pravidelne také zápchy, že aj ten vlak čo robí tour po všetkých ružinovských žel. priecestiach bude na tej stanici rýchlejšie.
Súhlasím s potrebou dobudovania TIOPOv, ten Ružinovský pri Súhvezdnej bude v ešte akceptovateľnej pešej dostupnosti od bizniscentier v okolí Galvaniho a chelo by to nejaký aj v Petržalke (môžeme diskutovať o polohe či pri priecestí Černyševského alebo +-500 metrov).
Ale neviem, či je stále až taký dopyt po tej doprave do centra. Čo je to centrum, alebo širšie centrum? Pešia zóna? Tam je možno s výnimkou Tatracentra a pár podobných budov za posledných 15 rokov stabilný počet pracovných miest = stabilný dopyt ráno. Ale najväčšie ciele ľudí ráno sú veľké podniky (VW, Slovnaft), školy a bizniscentrá - kde sú koncentrované pracovné miesta na malej ploche. A ich najväčší výskyt je podľa štatistík v 2. a 3. okrese, nie v 1. okrese - teda v centre. To sú tie spomínané polus towers, lakeside, v 2ke okolie Nív, Prievozskej, pribudol Rosum, okolie Galvaniho, v Petržalke Digital park. A keď pribudnú ďalšie, tak opäť najskôr v 2. alebo 3. okrese. A sem tá najrýchlejšia cesta MHD určite nie je vždy z Hlavnej Stanice.
Novomestské vlaky hlavne vždy chodili ako noty na bubon. Žiaden pravidelný int.
Ako píše Mike situácia sa dosť zmenila. Vracať sa z hlavnej po večne upchatej Šancovej do východných častí trvá častokrát dlhšie ako cesta vlakom.
Ak to rovno potiahnu do Petržalky záujem určite bude.
Už len dobudovať tie plánované zastávky v Ružinove a Petržalke.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.