Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mike #224539:
Problém so zápchami je skôr poobede. Pretože vtedy bus chytí meškanie už v BA a prenáša sa na celý zvyšok trasy. Čo sa týka úseku Pažítková - ASMN, tam síce zápcha nie je, no myslím si, že to je asi najmenej zaujímavý úsek pre cestujúcich v rámci mesta, keďže tam husto jazdia 202 a 212, ktoré sa navyše nemotkajú cez Košickú a Bottovu, takže napriek trom zastávkam navyše sú možno na ASMN skôr ako busy SL.
Reply on: 810zssk #224537:
V úseku Nová Doba - ASMN (resp. Pažítkova - ASMN) sa aj ráno počas najväčších zápch jazdí plynulo, bez zdržania. Tam by to mohlo byť teoreticky použiteľné.
Reply on: matt11 #224535:
Ja za najvacsi problem premavky vsetkych SL na ASMN povazujem to ze to nehorazne znizuje ich spolahlivosti v smere do regionu, kvoli zapcham v ktorych uviaznu. Smerom do BA je to este v pohode, cestujuci ktory chce prestupit napr. v Raci, alebo na ZP na elektricku tak moze spravit a dalej ist po kolajniciach - a komu sa chce kysnut v zapche, nech kysne. Lenze v opacnom smere sa meskanie uz dotyka aj tych co pouzili po kraj mesta kolajovu dopravu, kedze ten autobus meska tak ci tak.
Reply on: matt11 #224535:
Áno, to je jediná z výhod vedenia prímestských autobusov až do centra. V princípe som toho názoru, že OK, nech sú záujmy akékoľvek, nech z toho kvapne aj pre cestujúcich. Ak by boli BUS pruhy, mohli by autobusy Slovak Lines suplovať niektorým ľuďom chýbajúce expresné linky. To by ale chcelo úplnú reorganizáciu prímestskej dopravy a sktutočnú integráciu (rovnaké vybavenie cestujúcich, rovnaké CP, rovnaké označovanie zastávok).
Celkovo dufam, ze v buducnosti bude mensie mnozstvo regiobusov jazdit na AS. Pride mi absolutne plytvanie verejnymi zdrojmi aby takmer vsetky regio busy museli ist az na stanicu.
Skoda, ze nemame poriadny prestupny terminal napr. na Zlatych Pieskoch, kde by mohla koncit vacsina autobusov a potom prestupit na L4. Radsej usetrene peniaze dat na zlepsenie intervalu L4.

A ak teda naozaj maju slovak lines jazdit expresne po BA tak by bolo super keby mali aspon pouzitelny CP a zobrazovali sa na zastavkovych tabuliach aby sa naozaj dali vyuzivat aj ako MHD... neviem ci sa toho, ale niekedy dockam v BA kde si dopravca urcuje ako bude jadit a nie objednavatel
Reply on: Valec #224505:
ach, to teda na odbore dopravy BSK zaujímavo vymysleli... ? Asi to chceli mať rovnaké s tou linkou Slovak Lines čo ide do Slovenského Grobu...

Týmto expresným obslúžením Vajnor sa aj niečo ušetrí? Predpokladám, že počet autobusov na 525 by bol rovnaký aj v pôvodnej trase linky 525 cez Vajnory. A keby boli všetky zastávky vo Vajnoroch na znamenie (okrem Miestneho úradu), tak to by bolo kompromisné riešenie, nie?

Zaujalo ma ešte, že aj dnes na https://cp.hnonline.sk/idsbk to zobrazuje ako linku 630 [aj keď so správnym CP]. Prečíslovaná na 525 bola 1. 8. 2015...
Reply on: Joyki #224529:
Akurát v 4ke je to Westend, čo nahráva tej potrebe vedenia vlakov z východu regiónu (S50, S60) cez Hl. St. na Západ, lebo je dostupný zo Železnej Studienky. Ale opäť nič v centre.
Reply on: Joyki #224529:
Výber dopravného prostriedku závisí u mnohých ľudí od rýchlosti cesty. Preto sú čím ďalej tým plnšie parkoviská (a postupne už aj spevnené a nespevnené plochy) pri žel. staniciach v regióne, a tam ľudia ráno prestupujú z auta na vlak, ale v Ba zvyčajne z toho vlaku ešte na MHD.

Ak niekto dochádza z regiónu do Petržalky s tým, že robí v okolí žel. st. (ideálne Viena Gate, poťažmo digital park), ale pôjde tam z okresu SC či PK cez upchaté príjazdové cesty a následne bude upchatý celý obchvat vrátane Prístavného mosta aj do Petržalky, tak pri narastajúcom počte áut môžu byť o 2-3 roky pravidelne také zápchy, že aj ten vlak čo robí tour po všetkých ružinovských žel. priecestiach bude na tej stanici rýchlejšie.

Súhlasím s potrebou dobudovania TIOPOv, ten Ružinovský pri Súhvezdnej bude v ešte akceptovateľnej pešej dostupnosti od bizniscentier v okolí Galvaniho a chelo by to nejaký aj v Petržalke (môžeme diskutovať o polohe či pri priecestí Černyševského alebo +-500 metrov).

Ale neviem, či je stále až taký dopyt po tej doprave do centra. Čo je to centrum, alebo širšie centrum? Pešia zóna? Tam je možno s výnimkou Tatracentra a pár podobných budov za posledných 15 rokov stabilný počet pracovných miest = stabilný dopyt ráno. Ale najväčšie ciele ľudí ráno sú veľké podniky (VW, Slovnaft), školy a bizniscentrá - kde sú koncentrované pracovné miesta na malej ploche. A ich najväčší výskyt je podľa štatistík v 2. a 3. okrese, nie v 1. okrese - teda v centre. To sú tie spomínané polus towers, lakeside, v 2ke okolie Nív, Prievozskej, pribudol Rosum, okolie Galvaniho, v Petržalke Digital park. A keď pribudnú ďalšie, tak opäť najskôr v 2. alebo 3. okrese. A sem tá najrýchlejšia cesta MHD určite nie je vždy z Hlavnej Stanice.
Reply on: Joyki #224529:
Novomestské vlaky hlavne vždy chodili ako noty na bubon. Žiaden pravidelný int.
Ako píše Mike situácia sa dosť zmenila. Vracať sa z hlavnej po večne upchatej Šancovej do východných častí trvá častokrát dlhšie ako cesta vlakom.
Ak to rovno potiahnu do Petržalky záujem určite bude.
Už len dobudovať tie plánované zastávky v Ružinove a Petržalke.
Reply on: Mike #224528:
Novomestské vlaky ešte pred 5 rokmi boli úplne prázdne, pomáhali len rannej špičke, 95 % cestujúcich vystúpilo na Predmestí, potom ich vrátili na Hlavnú stanicu. Do toho roku 2012 vždy premávali nejaké vlaky na Nové Mesto, a vždy prázdne. Nevravím, že tie nadchádzajúce budú podobne prázdne, lebo odvtedy sa zmenili trošku cestovné návyky a máme aj bezplatnú prepravu, ale ohromujúce to nebude a hromadný presun z busov 6xx do týchto vlakov nebude. Veľká časť vystupuje na Zlatých P a odtiaľ ide na 4 už teraz, po Bajkalskú tie zastávky sú málo využívané. Tam to okolie je najviac dostupné autami, podľa mňa drvivá väčšina dochádzajúcich prichádza tam autom, možno z áut teda prídu nejakí noví cestujúci do tých nových vlakov. Najväčší dopyt po zahustení vlakov je stále pre smer viac do mesta - teda na Hl.st., a nie je pravda, že nestíha, kľudne by mohli končiť vlaky v DNV, keďž už chceme mestské vlaky. Vyhliadkovú cestu do Petržalky snáď nikto nebude absolvovať, darmo je obchvat denno-denne upchatý.
Určite by to chcelo nejakú stanicu niekde medzi HL.ST a Novým Mestom, aby sa vlak mohol dostať čo najbližšie k centru, a možno tu sa ponúka možnosť Filiálky, ale to by sme už mali tri konečné stanice jednej linky... to už je uletené.
Napríklad väčší potenciál má podľa mňa žel. zastávka Clementisova pre vlakovú obsluhu Avionu, letiska, ako stanica Nové Mesto, darmo je tam Polus, Lakeside, čo sa rozširuje už 10 rokov a okolie Trnavskej. Tieto objekty tam boli aj pred 5 rokmi, a vlaky boli prázdne.
Reply on: Joyki #224526:
Teraz nie je reč o súčasnej situácií. Do dnešných osobákov S60 sa už nezmestí ani zastrúhaný vlas, ale rovnako zajtra asi nezmení trasu ani 54 ani 525. Najreálnejšie je to pridanie ďalších vlakov v 60 min takte zo Senca cez ŽST N. Mesto do Petržalky.

Nie je pravda, že na ŽST Nové mesto to nie je žiadané - že by to bol nepopulárny smer. Bolo veľmi veľa žiadostí od ľudí dlhodobo, aj ZSSK to žiadala. Tam sú v okolí Polus towers, Lakeside Park (bude sa zväčšovať), klientské centrum, ... stovky (ak nie tisíce) prac. miest.

Tam sa držala teória, že vlaky musia odchádzať z jedného miesta, nech si ľudia nemusia pamätať, odkiaľ to ide (v rôzny čas rôzna stanica). A teda pokiaľ to bolo možné tak sa držala pre všetky vlaky tá hlavná stanica. Ale už je preplnená a plus do toho veľké sľuby IvaN o mestských vlakoch. Tak majú ísť tie od Senca až do Petržalky (podľa predbežného návrhu).

Dobrý postreh, že asi tí z 525ky nebudú mať nejako extra efektívne prestupovať na vlaky na smer Nové Mesto, keďže oni môžu ísť priamo na Zlatých na 4ku (aj preto lebo medzi ŽST Vajnory a Zl. Piesky už veľké zdržania nie sú). Takže je otázka, koľko z tých z 525ky by prestúpilo do tých vlakov s cieľom okolo ŽST Predmestie, alebo ŽST Petržalka.

Ale tí od Senca, Ivanky, z busov 6xx to budú mať práveže výhodné, že získajú vlaky na Nové Mesto. Lebo dnes sa vlakom doviezli buď na Vinohrady, alebo Hl. St. Ale práve ak mali cieľ v okolí Vajnorskej, tak im stálo zato aj to čakanie v kolóne 20-30 min naviac v buse SL / SAD DS, lebo potom mohli vystúpiť na Vajnorskej blízko pri robote (aj keď zrovna pri tom Poluse SL nestojí 😃, ale ináč stojí na Vajnorskej SL až nadštandardne husto). Ale pri týchto nových vlakoch možno bude rýchlejšia celková cesta aj so započítaním dlhšej cesty na stanicu pri nástupe v obci, a potom aj s prestupom na Novom Meste či už na 2ku, alebo defacto proti smeru jazdy na 58 alebo 196, ako trčať v priamom spoji SL 25 min. v zápche v Ivanke, alebo na ceste I/61 ak je nehoda na D1 (1-2 krát do týždňa).

Reply on: matt11 #224524:
Áno, ideálne by bolo, keby aj ŽST Vajnory bola prestupná stanica pre Vajnory, Čiernu Vodu a Chorvátsky Grob, nepochybujem, ale momentálne to situácia nedovoľuje kvôli kapacite vlakov.
Reply on: Mike #224523:
A kam by sa natlačili ľudia z 525 do vlakov? Aj tie nové vlaky budú chodiť na Nové Mesto, ako avizujú raz do hodiny, čiže budú 10x prázdnejšie a o moc neodbremenia katastrofálnu situáciu s kapacitou Os S 60, skôr sa očakáva ďalší príliv nových cestujúcich na železnicu po tom, čo sa bude šíriť informácia, že zahusťujú takt vlakov od Senca - akurát, že na nepopulárny smer.
Z 525 vlaky na Nové Mesto by neboli príliš žiadané, keďže to majú momentálne na dosah električkou 4, skôr by prejavovali záujem o vlaky smer Hl.st., no ale tie už ledva poberávajú ľudí zo Senca (ďalšie stanice sú čistá katastrofa), nie to ešte balík z Grobu vo Vajnoroch, ako polsedný klinec do rakvy.
A čo tak spojiť linky 52, 54 a 153 do jednej L54 s intervalom 20/30/20/30, víkend 30 po trase Tbiliská - Čachtická - Rendez - OC Vajnoria - Uhliská - Pri mlyne - ŽST Vajnory - Zlaté piesky?
Reply on: Mike #224523:
Ja som si myslim ,ze by mala skorej vozit ludi z Ch. Grobu na stanicu.

Pre mna idealny scenar 525 by mohla ist cez Cierny Chodnik a zastavka by mohla byt tesne za krizovatkou Cierny Chodnik / Prijazdna - cize by sa nikde nemusela tocit, nestracala by cas. Vozit ludi zo stanice si na 4ku si nemyslim ze je potrebne ani nie je dopyt podla mna...

54 by sa spojila s 52, a chodila by z Tbiliskej na ZST Vajnory obojsmerne cez Pri Mlyne (525 by obsluhovala Cierny Chodnik) a tiez by primarne navazala ludi k vlakom do mesta.

Takto by bola zabezpecena rychla dostupnost stanice skoro z celych Vajnor, ale aj Ch. Grobu, Ciernej Vody.

To by muselo byt ale za predpokladu, ze Slovak Lines bude jazdit ako MHD na uzemi BA a nebudu vodici raz chodit tou cestou a raz tou a obcas zastovavat a obcas nezastovavat niekde, ako sa vyspia asi..
Reply on: Joyki #224522:
A 525 má teda robiť zvoz z Ch. Grobu a Vajnôr k vlaku a teda má byť na stanici pred nim, alebo má robiť prepojenie medzi vlakom a linkou 4, a teda má byť na stanici po ňom? Podľa mňa keď tak, tak už skôr to prvé. Alebo má 525 prísť na stanicu 5-6 min pred príchodom vlaku a tam počkať na prestúpenie prípadných cestujúcich z neho? To sa tí cestujúci z Grobu "potešia" tým pridaným +- 8 minútam naviac ...
Reply on: david1 #224520:
REX ani nebudú stáť, dúfam.

525 by mohla chodiť okolo žst, a možno by sme tak prepojili S 60 s električkou 4.
Reply on: MatejBA #224503:
Pozriem a ak bude potrebne v update opravim. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.