Zopár kačíc je na deviatke žiaľ celodenne. A treba asi v tomto tlačiť skôr má mesto než DPB, lebo súprava sa berie ako dva vozy, preto vypravuje DPB kačice v takom počte, lebo mesto si neobjednalo viac vzkm.
A ešte sa vraciam ku kačiciam na e-9. Dnes okolo 16. hod. išla ešte z Ružinova K2S na e-9! Videné na Trnavskom mýte. To je akože ešte sedlo??? Na môj vkus tá špička začína príliš neskoro a v tejto dobe ešte na devine kačica - to už ide vyslovene proti cestujúcej verejnosti... Neviete, dokedy jazdia odpoludnia do a z Ružinova kačice?
Ako je to taaaak zložité si sa mohol presvedčiť pri reko Špitálskej. Radšej otvorili trať bez zastávky, ako riešiť milión povolení na jej dodatočné vybudovanie na pôvodnom mieste. Ináč by tá trať bola uzavretá dalšie tri mesiace..
To, že JD i Kr chcú mať rovnomerne rozdelené delené služby (špičky) by som ešte chápal. Ale prečo sa K2S z e-6 zamieňajú s e-9, to naozaj nechápem. Kľudne by sa mohli na Šafku vymieňať s e-8, kde by v sedle tie kačice nevadili. Asi sa väčšina z nás zhodne, že vypravovať kačice a nevypravovať dvojice T3P je choré. Pritom riešenie tu je - postupne odstaviť najstaršie K2S (tak, ako budú nabiehať na VP, SP), zakonzervovať, nechať v Kr pod strechou a vypravovať naviac T3P. A ak do predĺženia Petržalky nebudú nové vozy, tie zakonzervované by dostali príslušný stupeň opravy a vrátili by sa do prevádzky.
A ešte k začiatkom e-6. Hlavným zmyslom tejto linky je relácia Šafko -> Karlova Ves. Začínať na Jesenského a ísť rovno do KV je hlúposť, kvôli tomu potom ide prvý spoj zo Šafka až o 15:47. Čiže pre študentov často nezmyselne neskoro. Ak by sa vymieňali s e-8, tento problém by nebol, keďže pri začiatku i konci služby by vždy išli až na Šafko. Kde je vôľa, tam je cesta, hovoril klasik. Prečo tu tá vôľa nie je, nechápem.
neuveriteľné ako vznikajú fantastické myšlienky na riešenie električkových tratí - otvorím googlovskú mapu , mrknem 2 - 3 krát na google Street View, a všetko jasné, svet gombička, projekt hotový za týždeň, tu šibnem koľaj kusok vpravo do chodníka, tam zas uhnem vľavo, na kúsku kde sa asi podľa fotky koľaj nezmestí spravím peáž s jazdným pruhom, hodím do radiča nejakú sekundičku dve aby to električka migla ešte pred autami, nadchod možno zavadzia čo tam po priechodnom priereze, pilier je blízko zbúrame a postavíme vedľa, čo tam po statike dnes nemôže byť problém a ak nakoniec bude treba zbúrať nie je problém zbúra sa, čo tam po financiách
"Článok sa zaoberá zváraním žliabkových koľajníc pre koľajové vozidlá mestských dráh. Na základe rozboru ocelí koľajníc sú v ňom uvedené požiadavky, ktoré je potrebné splniť na zabezpečenie správneho postupu zvárania."
Autori článku vychádzajú z reálií Dopravného podniku Bratislava.
cez BMK je možné kupovať električenku aj v multifunkčných automatoch umiestnených na rôznych miestach v BA .... ja osobne preferujem automaty v predajni BILLA na Bajkalskej a v TESCO Zlaté piesky - ich výhodou je to, že sú "otvorené" vždy, keď je otvorený aj daný obchod ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.