Ozaj, ten 22TrAC existuje aj v tomto čase a priestore, alebo len fiktívne niekde na papieri? Nevieš náhodou, koľko je momentálne presne vyrobených 22Tr (obyčajných s DC)
Ale kuš. Čo sa Ti nepáči na Ik4xx? A o 22TrAC by som tak nepokrikoval, že je samozrejmosťou, pretože to je jednomotorové vozidlo s jednou hnacou nápravou, takže žiadne zimné Mudroňky a Klamáre!
I.
Ale to vieš že v Čechách také jazdia. Snáď si nemyslíš, že DPB by bol priekopníkom niečoho:-)? Asynchrónne 21Tr jazdia v Przni (21TrACI) a v HK (21TrAC).
I.
Vami popisovana situacia ma mrzi teraz nie iba ako osoby, ale ako cloveka zijuceho v tomto meste - Bratilsavcana. A to z toho dovodu, aky su dnes ludia, obyvatelia tohto meste, ohladuplny, ochotny pomoct. Sam som minule isiel cez cely autobus (od 4. dveri)pomoct k strendym dveram nastupit telesne postihnutemu cloveku na invalidnom vozicku, lebo jeden clovek, ktory ho sprevadzal, sam vozik iba tazko nalozi. Nikto sa nenasiel, pricom v autobuse bolo dost ludi. Pri vystupovani som samozrejme tiez pomohol. Ked som isiel zozadu, tak som si este stihol vsimnut vodica v spatnom zrkadle ako uz chcel vstat a ist mu pomoct, ale ked ma zbadal a videl ze som sa toho chopil, tak to nechal tak. Myslim si, ze ostatni cestujuci sa mozu hanbit, lebo iba sa pozerali na toho chudaka, ako taha vozik hore schodami uplne sam. Vsetci na neho pozerali, nikto neponukol pomoc. Hanba im!
Mozeme zo zmenit? Asi to bude tazke. Ale mali by sme sa snazit spravat sa ku vsetkym tak, ako by sme od nich sami chceli. A spravne vychovavat deti a maldych ludi, viest ich k tomu, co robi ludi slachetnymi. Sam mam vela chyb, nie som dokonaly, ale v istych smeroch mam niekedy pocit, ze okolo mna pritomni su uplny ignoranti.
V+Z: tak teraz ja sa s vami podelim o podobny zazitok: ked som bol maly (1 rok) moja mama nastupovala s kocikom do elektricky. Nastupovala prednymi dverami kam sa pred nu nakopilo vela ludi a nikto nechcel uhnut. Vodic na nich zrazu zareval:" do r**i uhnite je tam kocik, ste slepy?!" A tak moja mama mohla kludne nastupit s kocikom.
7913 z K.Vsi pod most SNP - nie je to omyl? Z Karlovky pod most jazdia linky 4 a 12 a tie vypravuje vozovňa Trnávka, kým 7913 je Krasňan. Nebola to 7813?
Vážený pán V.,
Váš príspevok opisujúci skúsenosť Vašej panej dáva práci vodičov bratislavskej MHD tú správnu tvár. Je to tak-MHD je tu pre ľudí a veľká časť vodičov DPB svoju prácu neberie len ako bežnú rutinu-pre mnohých je to životné povolanie, doslova deformácia typu "láska na celý život"! Je veľa faktorov, ktoré môžu negatívne ovplyvniť pohľad na prácu vodičov - prípad Vašej panej je však prístup, ktorý robí profesionála profesionálom a človeka človekom! Som "malým členom" rodiny vodičov MHD už veľa rokov - a môžem potvrdiť, že ich práca vyžaduje vždy "celého" človeka. Poznám prácu vodiča MHD takmer so všetkých stránok či pohľadov a za každú takúto chválu na nich cítim dávku veľkej osobnej hrdosti - pretože i keď sme stále len ľudia z mäsa a kostí a nie všetky stresové situácie sa darí zvládať vždy perfektne či na absolútne výbornú, myslím, že vodiči bratislavskej MHD sú ľudia so srdcom na správnom mieste a pokiaľ len trochu môžu, neobrátia sa k svojim cestujúcim chrbtom! Prajem Vám i všetkým cestujúcim ešte veľa takýchto pozitívnych skúseností pri cestovaní MHD. Z
Hmmm....aj ked som celym clovekom "vznetowa, prevodovkova a inak busova", nevzdavam sa pochopenia inych druhov priblizovadiel tak lahko! Tu je link-snad to bude fungovat ;-D
Chcel by som sa podelit o jeden nie celkom vsedny manzelkin zazitok zo vcera. Vcera sa potrebovala dostat z Petrzalky do Karlovej Vsi. Kedze syn ma len pol roka, nemohla ho nechat doma a musela pouzit MHD, syna zobrala do kocika. Nasadla na 90 a skoncila pod mostom SNP. Az tam zistila, ze elektricky smerom na K. Ves nechodia (tymto smerom nechodievame, nijake info letaky vraj v autobuse neboli). Tak sla pesi az ku PKO. Ked sa vracala, pouzila elektricku. Nenasiel sa NIKTO z cestujucich, kto by jej pomohol s kocikom do elektricky (sama to nezvlada, ma po tehotenstve zapal klbov). Pre vsetkych bola "neviditelna". Ked to zbadal vodic, vysiel z kabinky a s usmevom pomohol manzelke vniest kocik do voza. Po mostom SNP sa zase vsetci tvarili, ze kocik nevidia, dokonca sa vsetci vystupujuci presunuli k inym dveram, len aby nemuseli pomahat (to nepochopim, ja ked vidim kocik vo svojom dosahu, automaticky pomaham s nastupom a vystupom, aj bez poziadania - ale ludia su kadejaki). A zase pomohol vodic.
Tymto by som mu chcel velmi podakovat. Ak ho poznate, odovzajte mu podakovanie.
Stalo sa to vcera, (19.11.2003), voz c.7913, cas - okolo 12.30, smer z K.Vsi pod most SNP.
Pozn.: A co som chcel tymto povedat. MHD nie je ken o technike a peniazoch, ale hlavne o ludoch. Ja viem, ak by sa takto spraval kazdy vodic, asi by meskania nemali konca. Vacsina z tych, ktori manzelke nepomohli, urcite nadava na stav MHD (v tom maju casto pravdu pravdu) a na aroganciu vodicov. Ale malkoto z nich si uvedomi, ze ak sa v MHD nieco deje, vacsinou to od cestujucich schyta vodic, ktory vo vacsine pripadov za problem nemoze (vodic spoja, ktory je prvy za vynechanym spojom, vodic, ktory musi prudko zabrzdit, aby zabranil nehode, ...).
Nezavidim vodicom ich pracu, sam to poznam (za mojich cias na VS v KE som brigadnicky robil vodica elektricky). A prave preto skladam klobuk pred vodicmi, ktori si aj za takychto tazkych podmienok zachovaju chladnu hlavu, dobru naladu a ochotu pomahat.
V.
Aha, ospravedlnujem sa, myslel som, ze taketo reportazne foto riesite na digital. Ja osobne fotak nemam ziadny -- asi preto, ze dobre digitaly su drahe, a davat konstantne peniaze za filmy by mojej lakomej dusi asi neprospelo. Tie fotky na mestskadoprava.sk su inak nie prilis kvalitne IMHO (ale nie som ziaden fotograf...).
Re #22356 d3k0: Ta elektricka vyzbroj tam nie je zhodna s tou v 21TrACI? Tych jazdi v CR niekolko, ak sa nemylim. Alebo sa mylim?
Re #22361 Papyr: Tak tomuto vravim byrokracia vo svojich najlepsich rokoch.
Je to trochu zlozitejsie. V EU, ak sa v jednej clenskej krajine homologizuje cestne vozidlo, tak je homologizovane automaticky v celej EU. Problem je, ze trolejbus sa v niektorych krajinach povazuje za cestne vozidlo (Rakusko, Polsko) a v niektorych za drazne vozidlo (CR, SR, Madarsko) a homologizacia draznych vozidiel zalezi na konkretnom state. Takze: Ak by sme trolejbus zo zakona definovali ako cestne vozidlo, platila by tu napriklad polska homologizacia Solarisu Trollino. Lenze u nas je trolejbus drazne vozidlo (nema SPZ) a preto jeho sposobilost musi schvalit drazny urad.
V CR jazdi s asynchronnou vyzbrojou urcite kazdy dualny trolejbus, tj. plzenske a hradecke 21TrACI. Dalej v Ceskej republike jazdi asynchronny Solaris 12AC a Solaris 15AC, a to v Ostrave. Neviem, ci niekde maju aj 21TrAC (bez I), teda taky, ako mate v BA, ale je to mozne.
Dizajn robil Patrik Kotas a ten trolejbus sa mu naozaj vydaril, ak jed vidno ze je to uz 10-rocna konstrukcia (ci kedy sa to navrhovalo). Ale urcite je to krajsie ako Ikarusy radu 4xx alebo SORy, aspon podla mna. Tie trolejbusy au aj z praktickej stranky dobre vymyslene. Siroke dvere, rozumny interier, zodpovedajuci sucasnym poziadavkam. V Brne maju uz 46 21Triek (mozno aj viac) a velmi sa mi pacili. Dufam, ze sa nasa 21TrAC homologizuje co najskor a na buduci rok zacnu seriove dodavky. A 22TrAC je samozrejmostou.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Z
Váš príspevok opisujúci skúsenosť Vašej panej dáva práci vodičov bratislavskej MHD tú správnu tvár. Je to tak-MHD je tu pre ľudí a veľká časť vodičov DPB svoju prácu neberie len ako bežnú rutinu-pre mnohých je to životné povolanie, doslova deformácia typu "láska na celý život"! Je veľa faktorov, ktoré môžu negatívne ovplyvniť pohľad na prácu vodičov - prípad Vašej panej je však prístup, ktorý robí profesionála profesionálom a človeka človekom! Som "malým členom" rodiny vodičov MHD už veľa rokov - a môžem potvrdiť, že ich práca vyžaduje vždy "celého" človeka. Poznám prácu vodiča MHD takmer so všetkých stránok či pohľadov a za každú takúto chválu na nich cítim dávku veľkej osobnej hrdosti - pretože i keď sme stále len ľudia z mäsa a kostí a nie všetky stresové situácie sa darí zvládať vždy perfektne či na absolútne výbornú, myslím, že vodiči bratislavskej MHD sú ľudia so srdcom na správnom mieste a pokiaľ len trochu môžu, neobrátia sa k svojim cestujúcim chrbtom! Prajem Vám i všetkým cestujúcim ešte veľa takýchto pozitívnych skúseností pri cestovaní MHD. Z