Vodiči to majú niekedy ťažké s cestujúcimi. Raz v Slovak Lines v Stupave spustila cestujúca na vodiča (čo som odpočul, tak keď vystupovala z 37 v Záhorskej tak dobiehala a nepočkal na ňu a nejakým iným spojom náš spoj dobehla, inak šofér na ňu vôbec nezvýšil hlas a sa tuším aj ospravedlnil a stále doňho rýpala) a rozčúlila ho tak, že s rachotom zavrel zásuvku s peniazmi, schmatol cigarety išiel von a urobil si 15 minút pauzu a rozdýchaval to.
Moje rady môžu pomôcť, prečíta si to niekto nezainteresovaný a nabudúce nenastúpi do dojazdovej 209. A aj zákazník by mal mať nejakú úctu k protistrane.
Ja musím s Vami nesúhlasiť. Jediné, čo by sa dalo uznať je to, že DPB nevyužíva maximálne svoj informačný systém. Včera som sa schválne bol previesť tu v Prahe jedným dojazdovým spojom do vozovne električkou bez sluchátok(riešili sme to tu s S499.1023). Počas trasy vozidlo pekne hlási, že vlak ide do vozovne Motol, to znamená že aj cestujúci, ktorí nenahliadne do CP, nepozrie si tabuľu na čele prípadne boku vozidla pred nástupom a nepozrie sa ani na zástavky vypísané vnútri sa aspoň takto dozvie, že vozidlo nejde po svojej trase ale je tam zmena.
Týchto spojov je naozaj málo. Sú to spoje poradí linky, ktoré jazdia iba určitú časť dňa-napríklad rannú špičku a v sedle nejazdia a tak je posledný spoj presmerovaný do vozovne. Ako som už spomínal, využívanie informačného systému nie je dostatočné ale treba mať aj trochu sebakritiky a nie všetko hádzať na vodičov. Vodič nemôže za to, že jeho zamestnávateľ je neschopný. Nedajbože keď aj chce byť iniciatívny a ozve sa tak sa dočká akurát tak polien pod nohy a nie zlepšenia a nedajbože nejakej prémie či pochvaly.
Nebudem Vás presviedčať o mojom názore nasilu, tak ako Vy nepresvedčíte mňa o tom Vašom. Treba o tom popremýšľať s chladnou hlavou a možno napríklad vyskúšať napísať do DPB aby zjednali nápravu. ALe keď im budete písať, že Vy nie ste povinný čítať CP, čítať cieľovú zástavku na tabuli atď, tak Vás budú mať za hlúpeho a nebudú sa tým ani zapodievať.
Mne sa ešte stalo také, že raz bola nejaká výluka a 204 a 205 mali rovnakú konečnú nielen na Trnávke ale tuším aj Valašskú, a pri Kauflande svietilo slnko, číslo linky nebolo dobre viditeľné, a tak čítam len cieľ a potom sa čudujem, že prečo nejde trolejbus na Trnavské mýto.
Čiastočne chápem frustráciu, ale úprimne, myslíte si, že je šanca niečo vyriešiť bez podania sťažnosti?
Lebo tu plačete na nesprávnom hrobe, medzi nadšencami MHD je pomerne známe, že DPB zanedbáva svoje infosystémy, akurát toto fórum s tým nič urobiť nedokáže. Diskutovalo sa o tom mnohokrát, zrkadlo dopravnému podniku sa na tejto platforme nastaviť nedá (oni si predsa radiť plebsom nedajú), no a emócie - áno, internet je občas divoké miesto, ale tiež treba chápať, že sa nikto nebude radovať, oslavovať a s chladnou hlavou pozitívne myslieť, keď na druhej strane "diskusného stola" argumenty a vysvetlenia nepadajú na úrodnú pôdu, lebo narážajú na nevykonateľné očakávania, od ktorých akosi nehodno ustúpiť...
(a ešte faktická poznámka - koho chápete pod manažmentom MHD? Pracovníkov mesta ako objednávateľa? Pracovníkov DPB ako vykonávateľa? Ktorí vás to sklamali, ak môžem vedieť?)
#221485
"Za ten čas sa mi 3x stalo, že trolejbus po prechode Trnavským mýtom plynule odbočil k Zimnému štadiónu, namiesto na Trhovisko."
"že by vodič povedzme na Trnavskom mýte urobil tú najprirodzenejšiu vec, teda otvoril dvere na tej svojej kukani, vyklonil sa a upozornil ľudí, že zatáča k Zimáku"
Potom sa z Trnavského mýta stalo "Fr Zubku" a následne "Franza Liszta". Z vtedy popísaného ťažko vyhodnotiť, čo si s čím mýli a teda kde nastupuje.
To by som tu neuvádzal. Aj keď tam niekto z tu diskutujúcich videl nápis nenastupovať, v medializovanom prípade sa tam naozaj objavilo na minútu R do Košíc. Aj niekto cez rdst hlásil aby to zmenili...
Dakujem za slusnu odpoved. Popravde, nemal som v umysle obracat sa na MHD so staznostou. Podobnu torturu som raz davnejsie absolvoval uplne bez efektu. Vami spominana bohorovnost sa zial prejavuje aj inde vramci managementu MHD. Islo mi skor o to vyvolat diskusiu medzi beznymi ludmi a tak trochu nastavit zrkadlo. Uvedomujem si velmi dobre, ze to mnohi nenesu v pohode a bez emocii...
Pan Dulgerov, chapem Vase rozhorcenie, ale v tomto pripade by som Vam to povedal inak.
Ano DPB ma bordel v oznacovani tychto dojazdovych/vyjazdovych spojov a tak obcas sa pritrafia taketo nemilosti. Vedzte, ze vodic ma co robit v dnesnej premavke, hlavne v case rannej spicky a nie este mysliet, ci sa niekto omylom neprevezie.
Ano DPB by si mal spravit poriadok zo svojim informacnym systemom, aby to bolo prehladne a pred zmenou trasy jednoznacne upozornit cestujuceho cez hlasic. No nemoze kazdeho cestujuceho vodit za rucicku, ci nahodu vie kde ma vystupit.
Berte to vsak trochu pozitivne. Este par rokov dozadu, taketo spoje neboli vobec bezne a tak by ste sa tymto spojom L209 neodviezli. Vozidlo by islo naprazdno do vozovne a vy by ste sa tlacili v preplnenom trolejbuse.?
Na tejto stranke sa vsak pomoci nedovolate, kedze sa nejdena o stranku DPB ale nadsencov v doprave. Obcas riadne bohorovnych. Skuste napisat podnet DPB alebo cez Stafino im nechajte odkaz.
Prejavom inteligencie nie je nechavat na cestujuceho, aby si vsimal jeden jediny spoj 209, ktory ide inak ako ostatne. To je prejavom neochoty a bezustretovosti...
vy ale porovnavate obchod s celym systemom, kde sa premelu tisicky ludi a kde prave pravidla a postupy ulahcuju plynulost cestovania, to ze DPB ma rezervy v informacnych systemoch, je problem organizacie/firmy, ale nie samotnych soferov, nie je v ich silach pokrikovat na cestujucich, v prvom rade je dolezita bezpecnost, nie svojpomocne hlasenie zastavok, ked to je uloha systemu
a soferov by som nehadzala do jedneho vreca, staci si vsimnut kolkokrat nacentruju dvere rovno pred vas, najma ak ste jediny cakajuci na zastavke, mam skor viac pozitivnych/neutralnych skusenosti nez negativnych a cestujem dennodenne od detstva
viete, prejavom inteligencie je aj schopnost poucit sa z chyb a neopakovat ich, jedenkrat clovek prehliadne, stava sa, opakovane uz svedci o inom
JerryBA