Reply on: Otaznicek #22083:
Rozchod trate sa meria z rozchodu koľaje. A
rozchod koľaje je vzdialenosť medzi vnútornými hranami hláv koľajnice podľa typu koľajnice. Vnútorná hlava koľajnice je od 10 do cca 15 mm od temena hlavy koľajnice. V BA je to presne 1000 milimetrov. Ak budeš merať od zaoblenia smerom ku žiabku, vyjde Ti viac, cca do 1010 mm, ale dovolené sú aj prevádzkové odchýlky '-)
Sarko
Ad #22025 :
SOR nevyrába ani 15, ba ani 18m vozidlo a už len tento fakt hovorí sám za seba. DP, ktorému záleží na unifikácii vozidlového parku, takého potencionálneho dodávateľa pre veľkú dodávku vyradí z nesplnenia podmienok. Nikde však nie je napísané, že dodávka vozidiel musí byť najlacnejšia a najvýhodnejšia, takže aj DPB bude mať také busy, aké si objedná.
Čo sa týka SOR BN 12, je to síce pekný autobus, ale podiel NP už pokrivkáva, ani jedno sedadlo nie je dostupné v NP časti (vždy min. ešte 1 schod) a niektoré sú umiestnené dokonca pozdĺžne (na úkor NP priestoru, ktorého je aj tak málo). Výšku podlahy uvádza výrobca 360mm. O kneelingu nie je ani zmienka, ale pri udávanej výške podlahy to bude od 280mm vyššie.