Jednoznačne by som BA odporúčal Solaris. Okrem cenovej dostupnosti sú tu všetky varianty (10, 12, 15 a 18m), trolejbusové verzie a výrobca je pripravený vyrábať aj CNG. Výška podlahy pri všetkých dverách je od 320 - 360mm, s kneelingom od 270 - 280mm. Výrobca zaručuje 12 ročnú životnosť vozidla, na koróznu perforáciu prvkov karosérie dokonca 15 rokov. Čo viac chcieť... '-)
galiysoha: No tak to je skrátka smola. Ale kým nebude mať SOR aj kĺbovú verziu hotovú tak pochybujem, že niečo také do BA dojde. A DPB chce predsa aj 15m bus. Jedine že by upustili od tej myšlienky.
Ten pristresok n Dievci hradok urcite odporucila "Odborna komisia zlozena zo zastupcov magistratu a DPB, a.s."
Kacicka 123 drzim palce. Dufam ze do teba raz nevrazim na krizovani Jegeho-Zahradnicka s dakou rozzurenou kachnou
Aj na statie, aj na sedenie. Na statie preto, lebo je tam relativne maly pohyb cestujucich -- ak stojim kdekolvek inde v autobuse, maximalne ma znervoznuje, ked sa musim stale niekomu uhybat pri jeho ceste ku dveram. Pre toto ja osobne takmer nedokazem stat v blizkosti dveri, a ked budu dvere v autobuse na kazdom kroku... A na sedenie tiez -- je tam dostatok miesta na nohy.
Galiyosha: No ak si sa viezol v NP buse, tak vieš, že je úplne bežné, že cestujúci stoja hneď pri dverách. Keďže tam nie sú schody, tak sa tam dá pohodlne stáť. Dokonca bude ešte viac miesta, lebo bude musieť byť menej sedačiek na lavej strane busu.
A prečo by si došiel o oblúbené miesto pri kĺbe. Myslíš miesto na sedenie?
5 dveri... Asi hej, aj ked by som tym prisiel o moje oblubene miesto pri klbe Nie je ale pocet dveri na ukor plochy na statie cestujucich? Lebo ja si neviem dost dobre predstavit ludi, ako stoja pred dverami...
To s tymi 6 dverami bol pokus o vtip. Ze stvoro dveri je vyslovene na ziadost DPB, viem, len niekto tu pisal, ze je to udajne kvoli tomu, ako pomaly sa tie dvere otvaraju na SORoch co mame v BA. Pod tym inym dverovym systemom som proste myslel nejake ine vyriesenie otvarania/zatvarania dveri, ktore by bolo rychlejsie. Ak to uz na 12 m verzii nie je aktualne, potom vsetko beriem spat.
SOR BN 12 može mať 2, 3, 4 dvere. Štvordverová verzia je na vyslovené požiadanie DPB. A dvere na štvordveráku sa otvárajú i zatvárajú úplne v pohode. Aký iný dverový systém máš na mysli?
I.
Tak, vážené súdružky a súdruhovia, terazky som sa práve vrátil z Fabryky Autobusów Mikroskopicznych (ktorá sa medzičasom premenovala na Fabryk Autobusow Mnogodwierzowych) a možem konštatovať, že to štvordverové čudo, nech vyzerá ako chce, je veľa dobrý smradobus. Jazdné vlastnosti to má ako osobák, do ukrutného kopca sme všelijaké Favority predbiehali úplne hravo (a to bola, prosím pekne, mestská verzia s automatom) a, hlavne, stojí to skoro polovicu ceny Antabusu Vrakosa-Tri sestry Cintyslintyhnusbus. Takže záverom - takieto antabusy by som veľa rád videl v BA a to v počte čo najvačšom. Nie je údajne vylúčená ani klobásová verzia, ani nesmrduté prevedenie.
I.
Sarko
Jednoznačne by som BA odporúčal Solaris. Okrem cenovej dostupnosti sú tu všetky varianty (10, 12, 15 a 18m), trolejbusové verzie a výrobca je pripravený vyrábať aj CNG. Výška podlahy pri všetkých dverách je od 320 - 360mm, s kneelingom od 270 - 280mm. Výrobca zaručuje 12 ročnú životnosť vozidla, na koróznu perforáciu prvkov karosérie dokonca 15 rokov. Čo viac chcieť... '-)