"trolejbus je oproti autobusu atraktívnejší, lebo ľudia vidia drôty nad ulicou" - ľudia alebo šotouši? Áno, môže to hovoriť niečo o frekvencii obsluhy (neplatí to vždy, napr. Petržalka alebo DNV vs. Horský park alebo Koliba) a teda o atraktivite lokality (povedzme v súvislosti s cenami nehnuteľností). Ale drôty trolejbus atraktívnym podľa mňa nerobia. Skôr naopak. A s tou viditeľnosťou Ti odporúčam ísť do Košíc ? ? ?
"Pri dnešných technológiách je jedno, či máte autobus v samostatnom jazdnom pruhu, alebo električku na koľajniciach." Dovolím si zásadne nesúhlasiť. Okrem toho je tu istý faktor "viditeľnosti siete", už len trolejbus je oproti autobusu atraktívnejší, lebo ľudia vidia drôty nad ulicou, tak je jasné že "tu niečo jazdí". Životnosť autobusu a tramvaje je neporovnateľná, rovnako ako kapacita a tým pádom produktivita vodiča. Naopak, veľkým problémom je skôr to, že sa na mnohých trasách MHD nasadzujú autobusy, ktoré nestačia kapacitne, nie sú atraktívne a z dlhodobého hľadiska by bola koľajová doprava oveľa výhodnejšia. Navyše boli nasadené ako "dočasné" riešenie, než sa vybuduje systém vyššej úrovne. Expresné autobusy všetky zanikli, lebo ich prevádzka bola drahá a dnes by aj tak uviazli v zápche čím by sa ich zmysel strácal. Ako príklad si vezmime "expresnú" linku 21. Koľko zastávok za posledné roky pribudlo je asi priamo úmerné tomu, koľko cestujúcich z linky 21 presadlo do áut. Žiadna technológia toto nezmení, lebo nezmení ani myslenie KDI a ich prístup.
Riadený prechod hlavne medzi zastávkami Aupark na nadjazde, kvôli bezpečnosti. Určite by prišlo k spomaleniu resp.ukludneniu dopravy no kolaps by tam určite nenastal. Teraz sa tam autá preháňajú aj 80 tkou vďaka čomu sú kolízie v pripájaní od Einsteinovej.
V poriadku ospravedlnenie prijmam.Ale diskusné fórum je od toho aby sa v ňom diskutovalo a každý si môže vysloviť svoj osobny názor.A nie sa jeden do druhého navážať.
To, že cestujúci musia čítať, na akú konečnú ide L80, Ti nesmierne prekáža, ale to, že si budú musieť dopredu naštudovať, že či autobus, ktorý ide ich smerom, zastaví na zastávke, cez ktorú prechádza, Ti zrazu nevadí
Riadený prechod pri lávke??? A zápchy na Eisteinovej až mostu Apollo !!!to isto...Skôr disciplínu u chodcov a aj vodičov IAD...a zníženie rychlosti na 30km/h...Alebo spomaľovače.
Súhlasím s tebou veď na Bory Mall je 95℅ prevádzok totožných s Auparkom.Lepsie cestovať 10 minút na Bory ako 25 minút do Auparku.Ved z Dubravky ide aj 84...síce v týždni ale ako som písal vyššie všetko sa dá pohodlne vybaviť aj v Bory Mall.Este čo by niekto nechcel aby chodila 83 aj na Bory aj Avionu ???
A ľudom z Dúbravky by to jedine predĺžilo cestovanie do Auparku. Navyše jazdná doba by sa skratila možno o 1-2 minuty čo je zanedbateľné a bolo by to na úkor dlhšieho cestovania z Patronky, Dúbravky do Auparku.
Každopádne L95 by priniesla priame a bezpečné spojenie petrzalčanou a aj mimo petržalských s prestupom na Farského z eliny k Auparku.Je sranda že napr.zo Šafka to vychádza rýchlejšie k Auparku s prestupom na Farského ako L50 z panorama city cez Apollo.Tym by sa dalo napodobniť bývalé spojenie L5o keď chodili busy cez starý most.Sice s prestupom ale budiž.Petrzalčania by mohli využiť viac L95 a možno by sa dalo obmedziť zastavovanie pri Auparku iných liniek....napríklad 83 by tam nestála prinieslo by to aj zrýchlenie linky...Lebo L83 od Technopolu po nám.Hraniciarov kopíruje trasu L95.Z centra by sa použila elina 1+3 a L95 alebo ostatné spoje 93,94,80(smer mesto),91,191,88(smer mesto).To by mohlo zkratit dobu jazdy (za normálnych podmienok) o 2 minúty.Stala by na Dvoroch(na znamenie) a potom až zochova...Čiže ak by nestála na Dvoroch a Auparku ale až na Zochovej bol by to ďalší prínos.
Priamych spojov má Petržalka na nadjazde dosť. Nie je to pred vchod no to ani nemajú ostatný využívajúci napr.zastávku Dvory. Nech si Aupark naprojektuje a vybuduje riadený prechod k už vybudovanej lávke a nie tam ťahať dalšiu linku pred vchod.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Doprava.Dolava