Mal si začať prečítaním tohto:
"Marek Modranský (35) pochádza z Banskej Bystrice, kde vyštudoval politológiu a verejnú správu na Univerzite Mateja Bela. V minulosti pôsobil na rôznych pozíciách v SAD Zvolen alebo v Dopravnom podniku Banská Bystrica." ?
Elektricka ma v atraktivnosti jedinu vyhodu - ludia maju radi vlaciky. Pri trolejbuse maximalne nejake enviromentalne povedomie, ale to je tak vsetko, atraktivnejsie to nijako nerobi.
"trolejbus je oproti autobusu atraktívnejší, lebo ľudia vidia drôty nad ulicou" - ľudia alebo šotouši? Áno, môže to hovoriť niečo o frekvencii obsluhy (neplatí to vždy, napr. Petržalka alebo DNV vs. Horský park alebo Koliba) a teda o atraktivite lokality (povedzme v súvislosti s cenami nehnuteľností). Ale drôty trolejbus atraktívnym podľa mňa nerobia. Skôr naopak. A s tou viditeľnosťou Ti odporúčam ísť do Košíc ? ? ?
"Pri dnešných technológiách je jedno, či máte autobus v samostatnom jazdnom pruhu, alebo električku na koľajniciach." Dovolím si zásadne nesúhlasiť. Okrem toho je tu istý faktor "viditeľnosti siete", už len trolejbus je oproti autobusu atraktívnejší, lebo ľudia vidia drôty nad ulicou, tak je jasné že "tu niečo jazdí". Životnosť autobusu a tramvaje je neporovnateľná, rovnako ako kapacita a tým pádom produktivita vodiča. Naopak, veľkým problémom je skôr to, že sa na mnohých trasách MHD nasadzujú autobusy, ktoré nestačia kapacitne, nie sú atraktívne a z dlhodobého hľadiska by bola koľajová doprava oveľa výhodnejšia. Navyše boli nasadené ako "dočasné" riešenie, než sa vybuduje systém vyššej úrovne. Expresné autobusy všetky zanikli, lebo ich prevádzka bola drahá a dnes by aj tak uviazli v zápche čím by sa ich zmysel strácal. Ako príklad si vezmime "expresnú" linku 21. Koľko zastávok za posledné roky pribudlo je asi priamo úmerné tomu, koľko cestujúcich z linky 21 presadlo do áut. Žiadna technológia toto nezmení, lebo nezmení ani myslenie KDI a ich prístup.
Riadený prechod hlavne medzi zastávkami Aupark na nadjazde, kvôli bezpečnosti. Určite by prišlo k spomaleniu resp.ukludneniu dopravy no kolaps by tam určite nenastal. Teraz sa tam autá preháňajú aj 80 tkou vďaka čomu sú kolízie v pripájaní od Einsteinovej.
V poriadku ospravedlnenie prijmam.Ale diskusné fórum je od toho aby sa v ňom diskutovalo a každý si môže vysloviť svoj osobny názor.A nie sa jeden do druhého navážať.
S499.1023