Všimol som si, že existuje linka dopravcu Eurobus, ktorý ide o 8:40 h aj 21:00 h z Viedne z Erdbergu do Prešova. Zakázaná je vnútroštátna preprava v oboch krajinách. Z Viedne do Bratislavy teda môže prepravovať cestujúcich? Nevidím tam upozornenie, že by nemohol a cenu to zobrazuje 5 €.
1. Pocet miest rozhodne nemam podla coho odhadovat.
2. Nehovorim, ze to tak je, ale ze mi to dava najvacsi zmysel. V leteckej doprave je toto celkom bezna prax pri niektorych codesharoch.
3. Nie, urcite AMS takto nefunguje. AMS je len rezervacny system.
To s tým Nemcom znie logicky. V tejto súvislosti ma napadá: EÚ ešte nemá snahu vytvoriť nejaký spoločný európsky vyhľadávač spojení (vlaky aj autobusy) na medzištátne linky?
Nerozumiem ako si myslel ten konkurenčný Blaguss. Pri jeho spojoch to na webe Flixbus zobrazuje "Prevádzkuje FlixBus CEE GmbH", takže pre Flixbus nie je Blaguss konkurencia.
EDIT: Slovak Lines ráta s tým, že ľudia pôjdú MHD z Erdbergu na Hauptbahnhof? Totiž ak Nemec pricestuje do Viedne Flixbusom, tak príde práve na Erdberg kde môže rovno prestúpiť na Blaguss. Slovak Lines ide z Erdbergu iba 6:15 h a 23:45 h.
Koľko miest si podľa Teba na každom spoji Flixbus od Slovak Lines-u kupuje? Pochybujem, že je to takto... Myslíš, že aj AMS BUS si takto kupuje časť kapacity? V praxi sú medzi Hainburgom a Bratislavou prepravovaní aj stojaci cestujúci...
Windows je to zrejme CE alebo obdobna "lahsia" verzia.
Cidla kontroluje vyhradne nadradene riadenie, okrem cidla rychlosti, ktore je napojene cez GPS na BS 310. Pravdepodobne je informacny system BUSE a nadradene riadenie (Linux) prepojene, ak ano, nemal by byt az taky problem ziskat informacie z Linuxu do BS.
Mam vypracovany aj navrh na akusticke hlasenia, ako pre salon, tak aj pre kabinu vodica.
Predpokladam, ze je zbytocne o tomto spamovat diskusiu, ak ma niekto zaujem, nech kludne napise na moj mail, mozeme sa dohodnut o vsetkom cez mail.
Takže ak Windows v tristodesine podporuje .NET, nemal by to byť veľký problém (nie každé vydanie to podporuje).
K #215066 - ak sa to na tom linuxe dá uložiť do obyčajného textového súboru, odtiaľ si to už cez sieť načíta hocijaký systém. Druhá možnosť je získať priamy prístup k čidlám alebo aspoň k dátam prenášaným z nich. Inak tieto dáta netreba mať v reálnom čase, ale stačí ich načítať napr. raz za minútu - odľahčí to systém a tá zmena za 60 sekúnd určite nebude extrémna. Aj v bežnom aute tie senzory komunikujú raz za nejakú dobu a nie v reálnom čase, pri lietadlách je to niečo iné.
Mobilný internet by nebol veľký problém, teda aspoň cenovo. Na celomesačnú prevádzku by stačil doslova páreurový paušál kvôli objemu dát, pričom o rýchlosť prenosu by ani nešlo. Máme systém, ktorý komunikuje 24x denne so serverom a prenáša dáta oboma smermi, pričom je tam 1GB balík a využije sa priemerne na 70% na rýchlosti EDGE (systém beží v horách bez 3G). Čo sa týka pokrytia, v BA sa nepokrytých častí mesta nebojím.
K #215068 - vložiť celú linku z Rače do Ružinova a opačne, pričom pri zastávkach SNP vložiť navyše príkaz na zmenu čísla linky. Alebo spraviť zmenu na úrovni podkladov už priamo v DPB a celú trasu vložiť pod číslo jedinej linky (nie 3 a 8, ale len jedna z nich) - potom prečíslovanie netreba.
Ha, mozno by sa dalo aj urobit nieco s prepinanim liniek vo voze a nie to robit ako je to teraz (Linka 3, namestie SNP > Linka RUZINOV_08 smer namestie SNP > Linka 8 smer RUZINOV)
Hm... viem, ze 29/30T maju interny senzor teploty v kazdom clanku jeden. Ten je vsak napojeny na Linux v centralnom pocitaci. Ak ma BUSE pristup k informaciam o teplote interieru z nadradeneho riadenia (co snad dufam ze ma), nemal by to byt problem.
Na radarove sledovanie by uz muselo mat vozidlo mobilny internet. V prvej reklame na 30T bolo uvedene, ze vozidlo ma Wi-Fi router, no nie som si isty, ci je tomu tak v skutocnosti.
Ak to beží na Windows a dané vydanie systému podporuje .NET a aj C#, na programovaní front-end by som sa rád podieľal. Ešte niekoho, kto sa pustí do back-end časti a o dva týždne môžeme začať testovať.
Ešte doplním - potešili by informácie o teplote v interiéri vozidla a tiež vonku, prípadne aj hodinová predpoveď počasia cca na jednu až šesť hodín vopred. Radarové sledovanie pohybu oblakov a zrážok (zo SHMU) by už bol asi extrém.
Vo vlakoch a lietadlách býva na displejoch okrem trasy linky s vyznačením aktuálnej polohy vozidla napr. aj aktuálny čas, predpokladaný čas príjazdu do najbližšej zastávky, aktuálne zdržanie, aktuálna rýchlosť vozidla, v lietadle nadmorská výška, mimoriadne oznamy, reklamy. Bonusom býva priamy prenos obrazu z kamery s výhľadom pred vozidlo (toto rád sledujem). Je mi jasné, že systém v našich vozidlách MHD na takéto niečo nie je stavaný.
Vo výpise zastávok by teda mohol pribudnúť predpokladaný čas príjazdu do najbližšej zastávky a možnosti prestupu na danej zastávke - zobraziť v rovnakom riadku pravej časti displeja ako názov zastávky na ľavej strane. Ak by ten systém zvládol niečo interaktívne, čo tak zobraziť aspoň aktuálnu rýchlosť vozidla a grafickú informáciu, pri ktorých dverách bol stlačený dopyt?
Napr. Ako v dávnych časoch chvílu fungovalo zvukovo cez "Drahušu" aj info o možnosti prestupu na konkrétne smery v prest.uzloch. Teraz by to mohlo byť na všetkých vozoch vybavenými LCD panelmi.
Peon
http://cp.atlas.sk/bus/spojenie/?date=24.06.2016&time=8%3a00&f=Wien+%5b*A%5d%2c%2cVIB+Erdberg&t=Bratislava%2c%2cAS&fc