Myslim ze ti unika o com je debata. Jasne ze IDS BK ma mnoho chyb a v mnohych ohladoch je nastaveny zle, ide o to ze niekto ho tu vyhlasuje za nekompletny pre absenciu oznacovacov, proti comu su pomerne dobre argumenty.
Inak ked uz o nekompletnosti, tak by som zacal tym ze sa vobec nerealizovala dopravna cast projektu. Cize ide len o jednotnu tarifu (aj to nie uplne), bez toho aby doslo k jednotnej a vzajomne previazanej dopravnej ponuke.
Jasné, súhlas, do "new age" to už asi nepatrí ?
Btw., celočervené, alebo aj celomodré osvetlenie interiéru bolo fakt cool, nejako to vtedy dobre zapadalo do celkového koloritu sliepňajúceho mesta?
Lenže IDS BK má problém v tom, že tie ceny sú vysoké, zjavne neatraktívne - ešte som nikoho nevidel vo vlaku s PCL IDS. A keď už neprebehla dopravná optimalizácia, tak by aspoň tarifa mohla byť pozitívom, ale práveže opačne: uletené ceny vyháňajú ľudí z autobusov, a vo vlakoch sa naďalej kombinujú ZSSK traťové a IDS 100+101. Reakciou by mohlo byť zrušenie zónového usporiadania, lebo ak to takto ostane, nie, že po mesiaci, ani po x rokoch sa nezmení nič. U PID sa zmenila aj koncepcia VHD, tu sa nezmenilo nič, ľudia stále si nemusia na nič nového zvykať. Akurát tak na vyššie ceny.
Sám som bol autorom mnohých takýchto balkánskych úprav (svietiace tlačidlá zastávky na znamenie v ŠM 11 3302, všetky aj dole presklené krídla dverí na 3249, kontrolky dverí v krabičke na skladaný hajzľový papier na 3235, obrysovky v blinkroch aj v reflektoroch na 7610, celočervené osvetlenie interiéru na 7610, zelené zrkadlá na 7767/7768, červenobiele zrkadlá na 7610/09), napriek tomu si myslím, že to do modernej MHD nepatrí.
A z tej "našej" Bratislavy, špinavej, zanedbanej, mafiánskej ale "našej" som rád zdrhol.
"Aj v Pražskej integrovanej doprave, fungujúcej od roku 1992 dodnes existujú úseky železničných tratí, kde s iným ako predplatným lístkom cestovať nemôžeš."
- akurát, že v bratislavskom IDS sa absolútne necestuje vlakmi ani len na predplatné lístky, alebo len žalostne mizivé percento ľudí. To je v našom IDS neplnohodnotné.
Staničné budovy sú síce v správe ŽSR, ale vývesky pre cestujúcich (okrem radenia vlakov) si manažuje ZSSK sama - a to aj na staniciach, kde je zabezpečený zmluvný predaj prostredníctvom ŽSR.
V pamäti mám iné kombinácie a vylepšenia... Začiatkom 90-tych rokov si rozpoznal "svoj" voz a linku hádam aj z 3 kilometrov! Nezabudnutelné boli krasňanské Karosy B732 3127,3146 ale aj iné... Samozrejme aj Ikarusy rôznych generácií, ktoré sa ani nedajú všetky menovať (bolo ich naozaj veľa).
Najviac sa mi rátali také svietiace nástavce rukoväte na prevodovkovej páke, ktoré pri zapnutej smerovke blikali a inak svietili. Pamätáte aj rôzne postavičky zobrazené vo vnútorných spätných zrkadlách? Tie svietili rôznymi farbami pri zapnutých stretávačkách, alebo svietili na červeno pri brzdení a pod. Každé vozidlo bolo "originálne" a nezameniteľné - v každej úprave bol rukopis posádok - hneď človek vedel kto komu fandí a kto je čoho priaznivec
Tam niekde som si určite vybudovával vzťah k verejnej doprave... Viem, je tam značná dávka nostalgie, ale som rád, pretože dnes, keby som bol dieťa/mládežník, tak ma flotila uniformných SORiek asi nenadchne... V 80 a 90-tych rokoch sa Bratislava na nič nehrala, bola taká aká bola, ale bola to NAŠA Bratislava, ktorá nepotrebovala dokazovať ďalším 200 000 tisícom, že je hodná byť hlavným mestom s ustavičným porovnávaním sa s inými mestami
Holt, "pokrok", alebo globalizáciu nezastavíš... Ospravedlňujem sa za značný OT...?
dyspozytor
Najviac sa mi rátali také svietiace nástavce rukoväte na prevodovkovej páke, ktoré pri zapnutej smerovke blikali a inak svietili. Pamätáte aj rôzne postavičky zobrazené vo vnútorných spätných zrkadlách? Tie svietili rôznymi farbami pri zapnutých stretávačkách, alebo svietili na červeno pri brzdení a pod. Každé vozidlo bolo "originálne" a nezameniteľné - v každej úprave bol rukopis posádok - hneď človek vedel kto komu fandí a kto je čoho priaznivec
Tam niekde som si určite vybudovával vzťah k verejnej doprave... Viem, je tam značná dávka nostalgie, ale som rád, pretože dnes, keby som bol dieťa/mládežník, tak ma flotila uniformných SORiek asi nenadchne... V 80 a 90-tych rokoch sa Bratislava na nič nehrala, bola taká aká bola, ale bola to NAŠA Bratislava, ktorá nepotrebovala dokazovať ďalším 200 000 tisícom, že je hodná byť hlavným mestom s ustavičným porovnávaním sa s inými mestami
Holt, "pokrok", alebo globalizáciu nezastavíš... Ospravedlňujem sa za značný OT...?