Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #211987:
Hej, toto má logiku. Týmto smerom som neuvažoval... Druhá vec je, ako je nastavená cena... to je už ale na inú tému...
K jednoznovemu listku: Jednozonovy listok je v IDS BK nahradeny 15 minutovym (bezny dvojzonovy ma 30 minutovu platnost). Predstav si teda ze 15 minutovy CL je jednozonovy, ale v ramci spravodlivosti je jeho platnost navysena na dve zony 🙂
Reply on: dyspozytor #211981:
SL nie je povinna osoba, takze nie.
Reply on: dyspozytor #211979:
IDS JMK ma dualnu tarifu. Ak je vyhodnejsi listok IDS, spravidla vydaju pokladnicky automaticky ten.

Co sa VOR tyka, pri pouzivani VorteilsCard mi automat dava listok podla tarify OBB. A raz mi ho vyplul aj ked som kupoval bez zlavy - domnievam sa teda, ze voli automaticky vyhodnejsiu tarifu, ak zakaznik vyslovene neziada listok VOR.
Reply on: Joyki #211967:
Čo si predstavuješ pod "zrušením zónového usporiadania"?
Reply on: dyspozytor #211979:
Samozrejme, že aj v rámci IDS JMK môžeš cestovať na lístok podľa tarify ČD. Ale keďže každá pokladňa ČD má integrovaný tarifný optimalizátor, tak bolo v tvojej relácii vyhodnotené, že lístok IDS JMK je najvýhodnejší - tarifa ČD je totiž pomerne drahá na krátke vzdialenosti.
Reply on: dyspozytor #211977:
Pretože by boli diskriminovaní cestujúci, ktorí chcú cestovať jednu zastávku ale práve cez hranice zóny. U PCL sa viac cestuje po pravidelných trasách.
Reply on: 810zssk #211976:
..." Zdrazenie je problem, to hej. Ale ci by som zrovna riesil najlacnejsie "pasmo"...

Tento môj príklad nie je náhodný a už vôbec nemá za cieľ poukázať na najvyššie zdraženie po prechode IDS tarify. Toto je "pásmo", ktoré používajú všetci, kt. využívali SL vo vidieckých sídlach ako MHD. Chcel by som vidieť štatistiku SL pre toto pásmo za uplynulé dva mesiace. Možno by mi dali čísla za pravdu, ako sme vyhnali časť cestujúcich preč... Myslíte, že v rámci infozákona by som si toto mohol vyžiadať od SL?
Reply on: 810zssk #211970:
Neuniká, ja som v príspevku #211963 písal, že týmto je IdS neplnohodnotný, a nie absenciou označovačov. Teda chcem povedať, aj keby boli, stále by to nebolo plnohodnotné, lebo tarifa, neoptimalizácia (čo som písal v ďalšom príspevku).
Reply on: 810zssk #211976:
Tomu rozumiem. Ale napríklad keď som si kupoval obyčajný lístok v pokladni ČD na stanici a šiel som Šakvice - Břeclav vlakom, automaticky som dostal lístok IDS JMK, nikto sa ma nepýtal, či chcem ísť vlakom do Břeclavi podľa cenníka ČD, alebo IDS JMK, tak som predpokladal, že v rámci IDS JMK pri JCL nie je iná alternatíva. Taktiež VOR. Myslíš, že z OBB fahrschein-omatu dostaneš trebárs z Hainburgu do Wolfsthalu aj iný ako VOR lístok? Ja si myslím, že nie.
Reply on: Valec #211975:
Pre zvýraznenie argumentu, si už mohol dať rovno do placu 365 dňový lístok a jeho porovnanie?
Predplatný časový lístok si pre využívanie výhradne SL viem predstaviť jedine u dôchodcov, žiakov atp. So SlovakLines-om sa cestuje "náhodilo" - teda aspoň pri ľuďoch v produktívnom veku a disponujúcich vodičským oprávnením určite?

Reply on: Valec #211974:
No, toto je príklad hodný akurát len pre samotný príklad. Síce matematicky podložené, ale prakticky si PCL v samotnom regióne 90% ľudí nikdy nekúpi aj z dôvodu slabej infraštruktúry a ponuky spojov v regióne. PCL je nespornou výhodou v meste, alebo v súbehu mesto+región (aj to pri nepoužívaní vlaku medzi regiónom a mestom).
Tak znovu sa pýtam, keď môže byť jednozónový PCL, prečo nie aj u JCL?
Reply on: dyspozytor #211972:
ZSSK ma dualny cennik preto ze rozsah jej prevadzky daleko presahuje hranice IDS BK. Rovnako to je vo VOR, PID, IDS JMK a dalsich systemoch.

Zdrazenie je problem, to hej. Ale ci by som zrovna riesil najlacnejsie "pasmo"..
Reply on: Valec #211974:
A ešte sa doplním, ak by si si kúpil predplatný lístok na 90-dní, tak zaplatíš pri pravidelnom cestovaní o 1/3 menej ako predtým (36,20 vs. 54 €).
Reply on: dyspozytor #211973:
Nj, ale ak si s tým 45 centovým lístkom spravil 40 ciest (20 tam, 20 späť) za mesiac zaplatil si dokopy 18 €. Pritom na jednu zónu si môžeš kúpiť predplatný lístok za 13,50 € a ak spravíš aspoň 30 ciest, tak neplatíš viac ako do novembra.
Reply on: dyspozytor #211972:
40%-tný nárast ceny nie je zrovna terno pri zavádzaní IDS do regiónu, bez akejkoľvek ďalšej pridanej hodnoty!
Reply on: 810zssk #211970:
Jedno mi ale nedá. Neviem, či to mám formulovať ako otázku, alebo ako môj ponos.
Ide o duálne cenníky. ZSSK má, Slovak Lines nie... A toto "ohýba" samotnú podstatu a úspešnosť projektu.
Na druhú stranu, uvediem konkrétny príklad. V pôvodnom cenníku SL v pásme 0-5 km stál obyč. lístok z dopravnej karty (e-peňaženka) 0,45 €, teraz 0,63 € - toto je konkrétny príklad cien pri využití SL v rámci miest, ako nahrážky MHD (Senec, Stupava, Pezinok, Malacky) Neviem, chýba mi tu jednopásmový regionálny lístok toto zohľadňujúci...
Reply on: Valec #211966:
ej, tuším má niekto doma ROPIDácku brožúru k 20. výročiu?
Reply on: Joyki #211967:
Myslim ze ti unika o com je debata. Jasne ze IDS BK ma mnoho chyb a v mnohych ohladoch je nastaveny zle, ide o to ze niekto ho tu vyhlasuje za nekompletny pre absenciu oznacovacov, proti comu su pomerne dobre argumenty.

Inak ked uz o nekompletnosti, tak by som zacal tym ze sa vobec nerealizovala dopravna cast projektu. Cize ide len o jednotnu tarifu (aj to nie uplne), bez toho aby doslo k jednotnej a vzajomne previazanej dopravnej ponuke.
Reply on: S499.1023 #211965:
Jasné, súhlas, do "new age" to už asi nepatrí ?
Btw., celočervené, alebo aj celomodré osvetlenie interiéru bolo fakt cool, nejako to vtedy dobre zapadalo do celkového koloritu sliepňajúceho mesta?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.