Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #209848:
Vítam, že u nás sa úsekové lístky nezavedú - vďaka tomu tá tarifa nebude až taká zložitá. Hmm www.idos.cz pri vyhľadávaní v IDS JMK mi pre vlak aj autobus vypísal cenu 20 Kč. Takisto to počíta aj vyhľadávač na http://www.idsjmk.cz/Map/Map.aspx A ešte "Ceny s mobilní aplikací IDS JMK Poseidon: 19,50 Kč".

No a keď som dal "Výpočet jízdného", tak okrem 2-zónového za 20 Kč mi to našlo po kliknutí na "Najít nejvýhodnější jízdné" iba:

"Varianta s univerzálními jízdenkami 19.50 Kč, 1x osoba, věk: 26-64, sleva: Bez slevy, 1x Univerzální - 3 pole (Základní) 19.50 Kč"
http://www.idsjmk.cz/TicketFinder.aspx?fromName=B%C5%99eclav%2C+autobusov%C3%A9+n%C3%A1dra%C5%BE%C3%AD&toName=Valtice%2C+aut.+st.&time=16%3A22&date=29.9.2015

Tie úseky vidím iba v CP v PDF (a informácia, že tam sú je uvedená v Cenníku). Pri úsekoch nevidím vysvetlivky. To ako jeden úsek je čierny a druhý šedý? A v CP kde je medzi nimi biele miesto, tak tam nie je možné použiť lístok na dva úseky?






Inak ked uz o IDS JMK, odporucam pozriet si ich cennik:
http://idsjmk.cz/cenik/Cenik.pdf

Naozaj este chcete tvrdit ze IDS BK s tou jednou vynimkou v ponuke listkov je nejaky velmi zlozity system? 🙂 Podotykam ze IDS JMK je jeden z najuspesnejsich IDS v tomto regione.
Reply on: Peon #209846:
Ad posledný odsek... keď už chceš mudrovať, mal by si si naštudovať aj vývoj cien IDS JMK vs. ČD, lebo počas tej viac ako 10 ročnej histórie boli vždy rozdiely, raz bola výhodnejšia tarifa IDS, raz ČD, v závislosti od toho, kto ako menil ceny. Takže to, čo sa ti zdá u nás naopak môže byť naopak aj v JMK pri najbližšej zmene.
Reply on: Peon #209846:
Na trase Breclav - Valtice IDS cena nie je rovnaka pre autobus aj vlak. Autobus stoji 16 Kc (dvojusekovy listok), vlak 20 Kc (dvojzonovy listok).

U nas sa usekove listky (ktore su zbytocnou komplikaciou tarify) nahradili dvojzonovym listkom s kratsiou platnostou. Vznikaju tym iste anomalie (rozne ceny pri jazde cez dve zony ak rozne dopravne prostriedky maju roznu jazdnu dobu).

Co sa posledneho odseku tyka, neviem co riesis. Tak si kupis listok podla tarify ZSSK. Cennik IDS prirodzene musi byt nejakym kompromisom medzi tarifnymi politikami roznych dopravcov. Ak by si IDS ceny stlacil dole (aby si podliezol ceny ZSSK), tak by ti skratka vypadli peniaze ktore by niekto musel nahradit. Uz teraz je dost velky vypadok kvoli PCL.
Reply on: Miro #209845:
Nie.
Reply on: Peon #209839:
Druhý príklad mám z IDS JMK: Z Břeclavi do Valtíc vlak prejde za 15 minút, autobus to viac-menej súbežne prejde za 20 minút. Pre vlak aj pre autobus sú to dve zóny, a preto je cena rovnaká (20 Kč).

V Cenníku vidím, že spomínaný 2-zónový lístok za 20 Kč platí mimo zón 100+101 až 45 minút.

Zároveň je zvýhodnená tarifa IDS. Čiže keby som si kúpil u tej istej pokladníčky na stanici v Břeclavi lístok za tarifu ČD, tak by som zaplatil viac (24 Kč). U nás to však má byť presne naopak! ?

Reply on: 810zssk #209844:
To je super, také v BA asi nemáme, však?
Reply on: Miro #209838:
Ano.
Reply on: Peon #209836:
Listky z predajnych miest sa budu oznacovat. Listky vydane v autobuse, alebo vlaku budu platit od vydania.
Reply on: Valec #209823:
Tak potom je prekvapujúce, že v IDS JMK je, naopak, výhodnejšia jazda vlakom za tarifu IDS oproti tarife ČD (IN kartu nerátam). Konkrétne z Břeclavi do Hodonína zaplatím v tarife IDS iba 27 Kč, ale v tarife ČD až 36 Kč! Čiže v duálnej tarife porovnávam ponuky, ktoré môže okamžite využiť príležitostný cestujúci bez výdavkov navyše..

Pozerám tiež online nákup na OBB. Je rozdiel v cene v nákupe cez internet oproti automatu / pokladni? Tam tiež ako v IDS JMK vyjde pri vlaku lacnejšie využiť tarifu IDS (Hainburg - Petronell Carnuntum). Tá je 2,20 €, ale OBB si pri nákupe cez internet cez svoju tarifu pýta 2,40 €.
Reply on: 810zssk #209835:
Dakujem za prijemnu spravu, hlavne asi pre turistov, ktori tu musia zostavat v soku nad cenovou politikou vsetkych sluzieb v hlavom meste, trochu vacsej ako u nich satelitne mestecko.
Reply on: Miro #209837:
Ved o tom vravim diwimu ,ze cenovo,velkostne, urovnou a i. by sme sa mali porovnavat s Brnom a nie Prahou

Porovnava dakto Ceske Budejovice (90 000) so slovenskym LM (30 000) ? Nie, lebo to nema zmysel tak jak BA vs. Praha
Reply on: Rubber38 #209827:
Lenže vlak aj autobus na trase z Rače do Pezinka prechádza cez rovnaký počet zón (idú súbežne), takže ja v tom problém vidím. ? Pre porovnanie: Lístok VOR z Hainburgu od Ungator do Petronell Carnuntum stojí rovnako 2,20 € na vlak, ktorému jazda trvá 12 minút, ale aj na autobus už od nemocnice (väčšia vzdialenosť), ktorý tam súbežne prejde za 18 minút.
Reply on: Miro #209837:
Zaujímavá je aj poznámka k 24h prenosnému lístku:

"Předplatní jízdenky přenosné základní s platností 24 hodin uvedené v čl. 4, 9, 10 a 11
přílohy 1 platí v nepracovních dnech pro přepravu maximálně dvou osob starších 15 let a 3
dětí do 15 let (tj. do dne, který předchází dni 15. narozenin)."

To znamená, že cez víkend môže v Brne na 24h lístok za 90 Kč cestovať celá rodina?
Reply on: Petto #209831:
Schválne som sa pozrel na Brno a našiel som 24h lístok za 90 Kč (3,33€)
http://www.dpmb.cz/?seo=jizdne
Reply on: 810zssk #209834:
Tak to je dobre. A ten lístok v tarife IDS BK z Bratislavy niekam vytlačený na stanici bude treba označovať ALEBO to bude ako v automatoch VOR, že sa nemá označovať a platí na najbližšie spojenie (napr. vlak v úseku Wolfsthal - Hainburg za 2,20 €)?
Reply on: diwi #209822:
24 hodinove listky sa maju po zavedeni dalsej etapy IDS BK zlacnovat, takze to uz coskoro vyjde v BA lacnejsie 🙂
Reply on: Peon #209818:
U ZSSK sa predtlacene listky predavat nebudu. Budu ti vediet vydat akykolvek typ listka, ktory vytlacia priamo z pokladne. Listky budu moct byt adresne aj neadresne, teda ZSSK ti bude vediet vydat listok IDS ak si povies ze chces ist napr. z Bratislavy do Suchohradu.
Reply on: Petto #209831:
Niektoré linky z Brna sa dajú porovnávať. Nie taká 8 (tá by mohla mať aj 28 kmh, ak nie 30).
Reply on: Mike #209830:
Samozrejme závisí od charakteru trasy. Linka určená primárne na obsluhu centra a širšieho centra, so zvýšeným ohľadom na smerovanie turistov (L22), sa logicky bude väčšinu trasy plácať relatívne pomaly. Plus úseky v najužšom centre majú pochopiteľne porovnateľnú cestovnú rýchlosť, ako u nás, pretože v tým úzkych uličkách toho proste moc nevymyslíš.

No a aj niektoré ďalšie úseky v širšom centre (Smíchov, Žižkov, Vinohrady,...) majú rýdzo lokálnoobslužný charakter, resp. slúžia len ako napájač metra, príp. ako mieste tangenciálne spojenie. Takže toto by som neporovnával, lebo toto v našej električkovej doprave nemáme. I keď preferenciu atď. u nich nájdeš samozrejme aj na takých úsekoch..

Skôr je zaujímavé porovnať jednotlivé radiály v okrajových častiach mesta, najmä tie, ktoré v posledných rokoch prešli významnejšou modernizáciou, a tie, ktoré neslúžia len ako krátky napájač metra. Tam sa fakt rozbehneš zo zastávky na plnú traťovú rýchlosť, a zastavíš až na ďalšej zastávke. Plus hustota zastávok býva (v rámci možností) koncipovaná vskutku rozumne, nie jak u nás v KV. (V Dúbravke to ešte pochopím, tam sa len zbierajú prví ľudia do vozov, tam väčšia hustota zastávok tak nevadí. Problém je skôr to, že to v KV nezrýchli)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.