Samozrejme závisí od charakteru trasy. Linka určená primárne na obsluhu centra a širšieho centra, so zvýšeným ohľadom na smerovanie turistov (L22), sa logicky bude väčšinu trasy plácať relatívne pomaly. Plus úseky v najužšom centre majú pochopiteľne porovnateľnú cestovnú rýchlosť, ako u nás, pretože v tým úzkych uličkách toho proste moc nevymyslíš.
No a aj niektoré ďalšie úseky v širšom centre (Smíchov, Žižkov, Vinohrady,...) majú rýdzo lokálnoobslužný charakter, resp. slúžia len ako napájač metra, príp. ako mieste tangenciálne spojenie. Takže toto by som neporovnával, lebo toto v našej električkovej doprave nemáme. I keď preferenciu atď. u nich nájdeš samozrejme aj na takých úsekoch..
Skôr je zaujímavé porovnať jednotlivé radiály v okrajových častiach mesta, najmä tie, ktoré v posledných rokoch prešli významnejšou modernizáciou, a tie, ktoré neslúžia len ako krátky napájač metra. Tam sa fakt rozbehneš zo zastávky na plnú traťovú rýchlosť, a zastavíš až na ďalšej zastávke. Plus hustota zastávok býva (v rámci možností) koncipovaná vskutku rozumne, nie jak u nás v KV. (V Dúbravke to ešte pochopím, tam sa len zbierajú prví ľudia do vozov, tam väčšia hustota zastávok tak nevadí. Problém je skôr to, že to v KV nezrýchli)
Zabudol si na vybudovanú preferenciu na križovatkách, a infraštruktúru vôbec ? A s tým spojenú úplne inú cestovnú rýchlosť, než poznáme u nás, aj pri porovnaní rovnakých druhov prepravy
V tom by som problém nevidel, že jeden druh dopravy ťa bude stáť v danej trase menej, ako druhý (a aspoň to bude motivovať ľudí, aby prestali svojou účasťou podporovať súbežné linky Vlak-Bus). Napríklad aj keď cestuješ z Račka na Púchovskú (koniec Rače), tak v autobuse L59 ti stačí 0,70€ lístok (12 min.), no v električkách potrebuješ 0,90€ (20 min.). A nikto si s tým hlavu neláme, nikto to nepovažuje za príliš zložité, či zvláštne
1. Ak si dobre prečítaš tú zmluvu, tak sa dozvieš, že "Tlač údajov (číslo lístka, QR kód, platnosť lístka, cena) na papier sa realizuje vždy až na základe konkrétnej objednávky na požadovaný počet kusov." A tú objednávku ešte nikto nikde nenašiel. ?
Akurát si zabudol, že zatiaľ čo pri tvojich príkladoch máš uvedenú cestu len vlakom, v BID cene je aj cesta na a zo stanice. A popravde, koľko ľudí má začiatok a cieľ cesty v blízkosti stanice?
A niekde sa tieto listky ani tlacit nedaju. Vcera rano som nahlasoval nefunkcny automat v podunjaskych biskupicicahc na zastavke priekopnicka a dnes rano este stale nefunguje. Mozme si len tipnut ako dlhoo bude DPB opravovat tento stroj.
Ozaj, ZSSK budu na staniciach predavat iba predtlacene papierove listky IDS BK? Tam nehrozi, ze by to bolo take jednoduche ako v busoch Slovak Lines, ze staci povedat kam cestujem a strojcek mi automaticky vyda listok so spravnou zonovou aj casovou platnostou?
Hmm ale to by vznikla zvláštna situácia, že cestovné vlakom cez BID by bolo lacnejšie ako autobusom, lebo vlak je rýchlejší.
Podľa zón 510+520 a jazde vlaku 12 minút z Rače by som vďaka kombinovaní lístkov zaplatil do Pezínka iba 0,70 €. Lenže pri použití autobusu by som platil 0,90 €, lebo cesta autobusom zo zastávky Trávna (neďaleko ŽST) trvá na námestie alebo na ŽST približne 23 minút.
Taka sanca nie je, ale ty si vo svojom vypocte so Sv. Jurom predpokladal, ze pri kombinacii PCL 100+101 a JCL dalej do zony 520 si musis kupit trojzonovy JCL (101+510+520). Ak sa vsak nejak rozumne umozni kombinovat listky, bude ti stacit JCL pre 2 zony (510+520), kedze zonu 101 uz mas.
Uvidime ake budu finalne podmienky. Bud bude kombinovanie vyriesene (a tym padom ti budu stacit +2 zony), alebo nebude a potom ti nebudu stacit ani tri (pri ceste zo zony 100 si nebudes mat CL kde v zone 101 oznacit).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Rubber38