Reply on: trolejbus6207 #205392:
Na križovatkách Vajnorská/Bojnická, Račianska/Pekná cesta a Vinohrady sa odskúšal vďaka podpore z UNDP nový typ preferencie, kre komunikuje vozidlo priamo s križovatkou, tento typ preferencie sa bude ďalej rozširovať. Aktuálne sa ešte dolaďujú križovatky v Dúbravke, kde je tiež nasadený tento typ preferencie MHD... pre rozšírenie je nutné nielen preprogramovanie križovatky (čo je rádovo v tisícoch EUR na križovatku), ale aj osadenie radiča komunikačným zariadením (komunikácia s vozidlom), čo niektoré zastaralé radiče CSS neumožňujú
tr3mp
Takže krok, ktorý je treba spraviť, je zrušiť prejazdnosť nábrežia pre tranzitnú IAD niekde pri propeleri. Tým pádom sa Šafárikovo námestie odbremení od tranzitu a zastávku MHD bude možné spraviť na vyústení Gondovej na Šafárikovo námestie (teda pred nájazdom na Starý most). A bude vymaľované.
V texte sa nepíše, podľa akých kritérií sa meria dopravná priepustnosť (samozrejme všetci vieme, že ide o max. počet autíčiek). Ak už teda J&T nepovolilo (?) mestu vybudovať zastávku, môže mesto zvýšiť priepustnosť križovatky definovaním kritérií a ich naplnením. Napr. vybudovanie bus pruhu (viac prepravených osôb ako len autami), predĺženie cyklotrasy po Pribinovej (zase väčšia prepravná kapacita ako pruh pre autá), širší chodník...
Inak super "výhodná" dohoda pre mesto. Dohoda by mala poskytovať výhody pre obe strany. Vie mi niekto povedať, aké výhody má z tejto "dohody" mesto?