Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #204939:
Rozumiem Ti kam mieriš, ale v dobe rôznych aplikácii a e-store-ov, kde všade sú recenzie, si myslím, že dôvod absencie voľných dát z dôvodu hrozby nepodarenej aplikácie nie je adekvátny. Ono získať si fanklub, urobiť stránku s pravidelnými návštevníkmi a rozšíriť aplikáciu nie je veľmi jednoduché. Počítačová gramotnosť je dnes niekde inde a nikto nebude do svojho mobilného zariadenia sťahovať neznámu aplikáciu (a už vôbec nie ak má 1 hviezdičku / 5). O stránkach ani nehovoriac, tých rôznych DP Prešporkov a detských webov je tu na mraky. Zvyčajne majú jedného pravidelného návštevníka - admina. Ak by sa dáta zverejňovali v určitej pravidelnej forme (napr. vo formáte CSV), aktualizácie sú otázkou okamihu. Myslím, že takto to robí ŠÚ SR počas volieb.
Reply on: Ike #204938:
Databáza môže byť akokoľvek dobrá, pokiaľ jej spracovať nechápe základné princípy ako napr. čo je to linka, čo je to spoj, čo je to obmedzenie premávky spoja a pod. A potom sa môžeš diviť, že pri spojoch miznú poznámky, prípadne sa spoje zjavujú v tých dňoch, kedy vlastne nepremávajú a pod.

Ďalšou vecou je včasnosť aktualizácie dát. Tu znova kvalita dát nezmôže nič, ak spracovateľ jednoducho včasnej aktualizácii dát neprikladá význam. Tu pre mňa osobne bolo prekvapením, že aktuálne dáta ku dňu zmeny CP negarantuje ani taký gigant ako Google Transit (majú vlastnú frekvenciu updatov bez ohľadu na skutočný termín zmeny CP).

Ale celkovo mi pripadá táto debata aj tak trochu zveličená. V posledných rokoch sme nikomu, kto dáta chcel, nepovedali nie (pripúšťam, že v dávnejšej minulosti to bolo inak). Okrem toho, forma zápisu dát nie je väčšine laikov na prvý pohľad pochopiteľná, takže v konečnom dôsledku aj keby to bolo verejne prístupné, tak väčšina záujemcov bude chcieť dáta s nami konzultovať.
Reply on: Vladimír #204937:
Nejako s tebou nemôžem súhlasiť. Ak je dobrá databáza, šanca pokaziť údaje je mizivá. A ten príklad s iMHD je práve dobrý. Ľudia si myslia, že sprostredkovateľ dát je prevádzkovateľ dopravy a preto tu nadávajú. Ak aplikáciu spraví Jožko Mrkvička a bude zlá, budú nadávať na Jožka Mrkvičku a navyše si to Jožko odnesie aj v prípade, ak vynechá spoj.
Reply on: MatejBA #204936:
Nenazval by som to právom vyberať si, skôr právom overiť si použiteľnosť aplikácie, ktorá má informovať o službách dopravcu. S tým, že si niekto myslí, že dokáže dáta spracovať, ale v skutočnosti to nedokáže, mám konkrétne skúsenosti.

Nie, priemerný slovenský jedinec, keď narazí na webe na zlú informáciu, tak nebude nadávať na ten web, ale na dopravcu. Ostatne, pre príklady netreba chodiť ďaleko. Priamo na tejto diskusii bolo x-krát dokázané, že väčšinový substrát nie je schopný rozlíšiť DPB a iMHD.

Čo s tým má RegioJet už vôbec nechápem. Riešim tu len a len to, aby používateľ verejnej dopravy mal k dispozícii údaje, ktorým môže veriť.

Nechcem sa nikoho dotknúť, ale začínam mať taký dojem, že sa to zvrháva na klasický slovenský scenár. Strojovo spracovateľné dáta CP nie sú automaticky zverejňované, tak to kritizujeme. Keď zverejnené budú, budeme kritizovať zase to, že sú zverejnené 🙂
Reply on: Vladimír #204935:
Cize podla tvojho nazoru si ma dopravca vyberat, komu poskytne data? Predsa ak poskytnes dobre podklady tak tazko pojdu pokazit nejakou aplikaciou. Okrem toho predsa ak raz narazim na zlu informaciu niekde na webe, nebudem nadavat na firmu (teda a k to nie je jej chyba), ale na ten web, ze su neschopni.

Alebo je tam skor strach, zeby sa mohla niekedy opakovat situacia RegioJetu, ked oznamil linku aj s intervalom vopred a vsetkym, a zahadnym sposobom konkurencia u politikov "vylobbovala" zakaz, ale nabuduce proti nim bude nieco take urobene? 🙂
Reply on: 810zssk #204933:
Čiže podľa Tvojho názoru má dopravca dáta zverejniť a môže mu byť jedno, že vzápätí vznikne "iks" webov a aplikácií, ktoré ich spracujú zle alebo len občas alebo nie úplne, čím poškodia meno nielen toho dopravcu, ale najmä (a aj o tom väčšine z nás na tomto webe ide) meno verejnej dopravy ako takej?

Ja nechápem, čo je na tom zlé, že chcem najprv vedieť kto, načo a akým spôsobom chce dáta spracovať a až potom mu ich ochotne poskytnem.
Reply on: 810zssk #204933:
* prekazka, ktora by mala branit zverejnovaniu tych dat
Reply on: Vladimír #204932:
Nijak? Otvorene data sa stavaju standardom po celom svete a to aj v doprave. Na Slovensku nehrozia ziadne rizika ktore by inde nehrozili, len u nas je zial zvykom hladat dovody preco sa to neda 😞 To riziko co si popisal existuje vsade na svete, len inde nie je vnimane ako prekazka ktor
Reply on: Valec #204920:
Ja neviem. Ty vieš?
Reply on: fanatikmhd #204922:
a tieto by sa mohli este aj krasne prelakovat do cervenej a bolo by to fajn 🙂
Reply on: Ike #204928:
Ale šlo 😉
Reply on: Ike #204928:
No, lebo pôvodná správa bola že na Kramároch, tak reku, či by tá 212 nemohla obchádzať Kramáre cez Valašskú.
Reply on: Valec #204927:
Akurát bol pridaný flash... a inak ako z mesta by to aj tak nešlo ?
Reply on: Ike #204926:
212 z centra či z Patrónky? ?
Na Lovinského sa točí skoro všetko ? 204, 206, 212, 64
Reply on: peto159 #204894:
Citymapper to má zrejme najkompaktnejšie, čo som skúšal tak všetky dáta sú živé (od vlakov po busy). Keď sú všetky k dispozícii, tak sa dá - zatiaľ v 14tich mestách.
Reply on: Mike #204923:
Videl, ale prave, ze ide o VP, preto som taketo podnety vyradil (rovnako je na tom aj moj kvetinac B741, ktory je v lepsom stave ramu, nez polovica toho, co tu mame (vratane novych soriek), Pha ich spolu s 941 a 961 tiez posiela doprdele nakolko maju do konca svojho zivota pridel sorov a 15T...ale tu, co nam uz aj Iveca (MB sprintery detto) odchadzaju...a nemame ziaden pridel (nepocitam, ze si JeTy opravi zastavku...) tak predaj NP vozov inde za par korun je na nezaplatenie. A to som radsej nesledoval nemcurov, co za 6-7 000€ predavaju klobasove MB/MANy (prakticky nase Tambusy) vo vybornom stave....
Reply on: fanatikmhd #204922:
Brno predáva B951tky ročník 2005, 6.. síce to sú VP vozidlá, ale oveľa lepšie ako značná časť toho, čo tu máme..
Mala odbocka:
http://www.dpo.cz/o-spolecnosti/autobusy-na-prodej.html
🙂 Nemame nahodou u nas v prenajme VP vozidla? A nemame nedostatok vozidiel (sice aj vodicov, ale na to zatial liek nemam)...
Za 221 000kc (cca 10 000€) NP 15m vozy "osvedcenej" koncepcie...naftaky. Aspon ako vypomoc nech na NP garantoch nejazdia B741 (like 88).... 🙂
Reply on: S499.1023 #204919:
Pokiaľ mi je známe, už nejaký čas má o toto záujem MDVRR SR samo... myslím, že to je aj v stratégii dopravy do roku 2020. Prečo sa k tomu doteraz neodhodlalo, resp. na čom konkrétne to väzí však neviem. Boj nejakej bezvýznamnej organizácie je tak v tomto smere, podľa môjho názoru, ako pľuvanec do mora.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.