Mala odbocka: http://www.dpo.cz/o-spolecnosti/autobusy-na-prodej.html
Nemame nahodou u nas v prenajme VP vozidla? A nemame nedostatok vozidiel (sice aj vodicov, ale na to zatial liek nemam)...
Za 221 000kc (cca 10 000€) NP 15m vozy "osvedcenej" koncepcie...naftaky. Aspon ako vypomoc nech na NP garantoch nejazdia B741 (like 88)....
Pokiaľ mi je známe, už nejaký čas má o toto záujem MDVRR SR samo... myslím, že to je aj v stratégii dopravy do roku 2020. Prečo sa k tomu doteraz neodhodlalo, resp. na čom konkrétne to väzí však neviem. Boj nejakej bezvýznamnej organizácie je tak v tomto smere, podľa môjho názoru, ako pľuvanec do mora.
Kto, ak nie organizácia typu koordinátora integrovanej dopravy, by mal bojovAť za to, aby slovenská legislatíva, rovnako ako česká, vyžadovala povinné dodávanie dát do spoločnej databázy?
Problém by riešilo, ak by jednotlivé databázy cp.sk boli prepojené. V platenom softvéri od Inpropu otvoriť súčasne niekoľko databáz ide (potom sa dá hľadať napr. spojenie z Trnava,,Linčianska do Bratislava,,Žatevná), ale na webe to zatiaľ nie je. Pritom v českej verzii na IDOSe to už nejaký čas je.
Zareagujem aspoň za našu spoločnosť. Arriva Nitra dáta CP nijako neutajuje, ani s nimi nerobí žiaden biznis (komu ich poskytuje, tomu ich poskytuje bezplatne).
Dáta nie sú verejne prístupné z iného dôvodu. Ide tu o ochranu cestujúcich pred zavádzajúcimi informáciami zo strany niektorých programátorov, ktorí v nadšení síce niečo čiastočne vytvoria, je to však chybné a zavádzajúce, cestujúci nadávajú a dopravca žne sťažnosti.
Až na taký malý detail, že dáta v rakúsku sú väčšinou v pohode dostupné - možno nie verejne, ale aspoň v rámci vzájomného zdieľania dopravcov. Zatiaľ čo na SK sú predmetom utajovania a ťažkého biznisu jednotlivých dopravcov. Však čo ak by sa niekto cudzí začal zarábať na tom, že by jeho cestujúcim našiel spojenie.
No, stále cp neriesi vsetky problemy. V Bratislave je aspon 5 "integrovaných" zastávok, kde je mozne prestupit z autobusu na mhd. A predsa nebudem davat vsetky kombinacie zaradom.
Na vyhladavaci imhd.sk mi vadi:
-neobsahuje regionálne autobusy "Slovak Lines" (je rychlejsie ist na Mladej Garde na prve co pride, ked idem na zastavku Ondrejovova(na Prievozskej prestupim))
-pekne by bolo, keby ukazal spojenie na mape/ sam podla suradnic nasiel najblizsie zastavky
Len rozmyslam nad tym, ci je planovac cesty imhd vobec vo vseobecnosti rozumnym riesenim. Chcelo by to nieco komplexnejsie. V Rakusku to maju vyriesene stylom jeden vyhladavac/jedna spolocnost (OBB vlasti MHD vo vsetkych mestach a vsetky regionalne autobusy a preto vie integrovat dopravu radovo efektivnejsie)
CP nedokaze hladat spojenie medzi adresami. CP vie pracovat iba s mestami, zastavkami a pripadne castami mesta. Autor prispevku na ktory som reagoval chcel pouzit adresy, pripadne suradnice.
Žáržo, neostáva mi nič iné len s Tebou súhlasiť ohľadom očakávaného správania cestujúcich zo starej devínskej čo sa týka vyťaženia DNV => DÚB v rannej šp. spoje s odchodmi do cca 7,15 resp. 7,20 z vychodz. zastávok boli vyťažené tak akurát cca 35-50 cestujúcich ale 20/120 s odchodom s Králika o cca 7,30 bývala veľmi plná aj vďaka študentom z dúbravských stredných (bilička, adlerka)
cp ti najde - MHD dopravu (dom - stanica (AS, ZST)), spoj ti najde vlak/bus medzimesto, a nasledne zase MHD v danom meste. Celkovo vie cp hladat zaujimavo spojenia, ale vie to. Nie tak jednoducho, ale vie. Inak ono by to mohlo vediet lahko aj imhd. Vseho vsudy, MHD BA tu ma CP, vlaky do trnavy (S-bahn) tu ma CP tiez, a aj MHD trebars v TT tu ma CP (sekcia inej dediny). Takze spojit to do jedneho hladania by nebolo problematicke ani tu....Ale zas, uprimne ked si povieme, SVK az na BA-TT-ZA-BB-KE nema ziadne mesto, cez ktore by sa nedalo peso do hodiny prejst cele krizom. Preto bohate CP so spojeniami samotnych miest a obci postacuje.
L21 úplný nezmysel nakoľko starú devínsku úplne odrezali a teraz, aby človek z mesta musel sledovať či ide daný autobus na Hriadky alebo do starej devínskej. Určite sa obyvatelia v tejto časti a pracujúci vo W nepotešia
Valec