Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Solider #195329:
Ja som poukazuoval na vyhodené peniaze za komplet rekonštrukciu zastávok . Dalej pochybujem ,že by sa rekonštruovalo Predmestie pokial by tam neplánovali v budúcnosti viac vlakov.Z bočného východu Vinohradov to máš na rovnako do 50 metrov aj teraz na zastávky. Rekonštrukcia sa týka iba stanice a nástupíšť. Tebou spomínané riešenie by bolo určite fajn no to by znamenalo komplet prerábku mostov a nové riešenie napojenia vozovne Krasňany. V projekte je spomenutie iba presunutie zastávky. Ak sa tam má presunúť tak ok ale pri zachovaní pôvodnej polohy a zrušení zast.vozovňa Krasňany.
Tento uzol treba brať komplexne pre obidve stanice+Slovak lines .
Reply on: jokl #195330:
Odjakziva je doplnkova. Abus linky v BA sa delia na nosne a doplnkove. Nosne mas 21,68,93,94,95,98 atd. t.j. s intervalom v špičke pod cca 8 minút.

"A potom som od malička Bratislavčan,a žiadnu výhodu som tu nemal."
BMK karta ti niečo vraví ? nevravim ze na tom usetris miliony,ale cent k centu a rocne mas cca 26 EUR ( 800 SK ) ušetrenych.
Reply on: Error 0x007 #195325:
Takzvaná fotobunka. Svojho času to fungovalo aj na Citelisoch, ale... v DPB to chceli upraviť, takže už to nefunguje vôbec. Funguje to v Mercedesoch ?
Reply on: jokl #195330:
skús bývať na dedine, kde ti die bus každú hodinku alebo 2 a potom sa sťažuj 🙂 20 minút je okej ) privstaň si 🙂 😃 😃
Reply on: VLK #195324:
Akože odkedy je linka 96 doplnková??Hádam základná...??A potom,kolko náju v tonto mete cestovať do práce a z práce domov ??No a pokial som mal inu prácu,musel som mať auto,pretože tak skoro ráno,by som musel cestovať o hodne skor,a to netvrdím,že ludia dnes robia 10-12hodím denne ..takže nemaju čas vyčkávať niekde po zastávkach mhd..A potom som od malička Bratislavčan,a žiadnu výhodu som tu nemal ... No a napíš,čo sa v tomto meste urobilo za pár rokov ))?? Mne sa zdá,že vobec nič!!! BUS pruhy na gagarinke su kde??Prepáč,ale okrem stacionárnej dopravy tu nie je vobec nič ...A dakujem za 20min.čakanie na zastávkach !!šiel som aj na prestup....Skus a potom píš o tom!!
Reply on: david1 #195323:
Nerozumiem kritike tohto projektu. Koľko ľudí cestuje zo stanice Predmestie a koľko z Vinohradov, komu sa viac zjednoduší situácia? Samozrejme cestujúcim na Vinohradoch, keďže touto integráciou MHD a vlakov sa docieli to, že priamo z nástupišťa električky sa vyvezieš výťahom alebo eskalátorom na vlakové nástupište, kde zastavujú rýchliky, i prímestské vlaky do rôznych smerov.

Argumentovať mostami nie je na mieste, pretože v závislosti od projektu je možné aj zmenené smerovanie električkovej trate, niečo na spôsob terminálu Erzherzog-Karl-Straße vo Viedni. A plakať nad 100 metrami creteprintu je fakt absurdné.
Reply on: 810zssk #195326:
Záleží od toho charakteru cesty. Ak máš garážové státie v mieste bydliska aj pracoviska, tak potom to má MHD veľmi ťažké. Každopádne, ja MHD využívam hojne pri cestovaní do centra, tam je skutočne pokrytie dobré a ďaleko to prevyšuje hľadanie a platenie parkovacieho miesta.

Úplne najlepší zážitok pre mňa tento rok bola návšteva Budapešti, kde by VLKova veta platila. Precestoval som celé mesto MHD a to som robil minimálne pešie prestupy a na zastávke nečakal dlhšie ako 5 minút. Vozidlá boli čisté, neposprejované a bez reklám 🙂 mohla by to byť inšpirácia pre nás.
Pozrel som si zmluvu o nakupe trolejsorov, cena udrzby sa pohybovala priemerne okolo 8000€ na rok na vozidlo (teda nie 1 cent?). Kedze neviem kolko priemerne stoji udrzba vozidla:
Je tato cena realna? Lebo sa spekulovalo ze sa udrzba zneuzije na ziskanie bodov...
Reply on: VLK #195324:
Tvrdenie ze auto je v BA hlupost je sotousovina, prave naopak, v BA je auto neuveritelne dobre pouzitelne pri 90% ciest. MHD naopak.
Ad Drama na L206:

Neviem to posudit z pohladu vodica, lebo som bus nikdy nesoferoval. Vodicovi nechcem nadavat, snazil som sa iba opisat situaciu...
Vodic aj urcite nebol zlomyselny, aj ked uz aj takeho som stretol ktory my otvoril dvere (stlacil som aj dopyt) a pred tym nez som sa pohol ich uz zase zatvoril, a urcite ma videl ked ze bus bol takmer prazdny...

Neviem ci by bolo mozne nainstalovat do busov zariadenia ktore zabranuju zatvoreniu dveri ked sa v priestore dveri niekto nachadza (vo Wiedni to maju aj v starych E-čkach)... System by mohli namontovat taky ze by sa pri vyradeni busu odmontoval a mohol pouzit v inom vozidle...

VLK: Osobne som nikdy nevidel 3-4rocne dieta jazdit samo v MHD (decko malo takmer biele vlasy, takze to ani nebolo ciganiatko)...
Reply on: dyspozytor #195322:
som si toho vedomý, ale tiež to niekto musí zaplatiť... kto a z čoho ❓

jokl: 20 min. interval pre doplnkovú linku akou je 96 je dostatočný, rovnako môžeš prestúpiť zo 196 na Trnavskej, či musíš cestovať iba priamo? A auto môžeš nechať na parkovisku, je to len o tebe, ja napríklad auto nemám, pretože mať auto v BA je vyslovene hlúposť (BA je dostatočne dostupná s MHD a parkovanie je problém sám o sebe). Ak si iba občasný cestujúci, stačia papierové lístky, pre tých pravidelných je tu predplatný lístok...
stále len pindáš, ako sa nič nerobí, ale možno si si nevšimol aspoň tých pár krokov, ktoré sa podarili...
Reply on: 810zssk #195314:
Lenže oni chcú presunúť zastávku ŽST Vinohrady o rušení zast. Vozovňa Krasňany tam niej žiadna zmienka. Skomplikuje sa prestup zo stanice Predmestie. Prestup zo Slovak lines detto. Pod tými mostami nieje miesto na zastávkové niky. Je to tak cca 4 roky čo komplet zrekonštruovali všetky zastávky a spojili ich SL+MHD v Gaštanovom hájiku.

Pri tej nedávnej rekonštrukcii,ktorú spomínaš vynechali nástupištia ,ktoré majú aj cez 40 rokov. Jedine vybudovali na ne výťahy,ktoré však nikdy nefungovali.

Error 0x007

Severnejšie stanicu to moc nemáš ako presunúť. Hned /cca.100m/ za priecestím z Nobelovou ul . sú odbočky na trate 120 a 130.No a hlavne teraz už stojí skoro novozrekonštruovaná budova stanice Predmestie a na rade sú nástupištia a nadchod ,ktorý je v katastrofálnom stave. Od nového GVD tam bude chodiť minimum vlakov. Smer trat 130 iba 1 skoro ráno. Čo mne osobne neprekáža pokial nepríde k nahusteniu spojov v špičke na 30 min.
Reply on: VLK #195319:
Kandidátka Moncsa Benyová má vo volebných sluboch víkendovú dopravu zadarmo pre prímestské a-busy, nič s MHD tam nie je. Len aby sme sa nedostali do omylu? ...
Reply on: VLK #195319:
Možno máš pravdu no,ked som išiel v aute premýšlaľ som dosť dosť dlho ..Ale čo je horšie,nekonečné zápchy,v ktorej už neprejde ani sanitka a ani iný záchranár,a dať ako taku šancu,aby ludia v meste vedeli,že sa fakt pre nich niečo robíí ))??Chodil som mhd,no kedže mám aj auto a nemožem ho nechať stále na parkovisku..Dpb nepozná niečo ako je dopravná karta,z ktorej sa mi odoberie len kredit za uskutočnené cestovné a po druhé nastupujem na zast.Hraničná a vystupujem na zast. vozovna Trnávka ..spoj linky 96 má 20min interval!Myslíš si,že je postačujuci??Alebo,ked netíham bud čakám,alebo kadejako ....už som šiel aj pešo,čo mi nevadí,no na toto mesto je tu kopec vecí nezmyselných.
Reply on: 810zssk #195314:
bolo by logické zrušiť zast. pri vozovni po presune zast. ŽST Vinohrady, ale vďaka nášmu super plánovaniu je práve tá 4 roky po komplexnej obnove a je snáď jedna z najkrajších v BA ? Vôbec ten zámer presúvať zastávku pri ŽST ma nenadchol, čo bude potom s existujúcim obratiskom, resp. aj prestupmi na busy a pod., ako vraví aj david1???
Reply on: jokl #195318:
nejdem sa hádať - ale snažím sa presadzovať heslo "nie tí druhí, ale ja"... pretože nejde vo všetkom hovoriť "ja nie, ale tí druhí to mali urobiť"
čo sa týka MHD za polovicu - má to viac rozmerov, ale ten základný ekonomický je, kto to zaplatí? Tvoj výrok mi pripomína výblev kandidátky na župana, ktorá chce dopravu cez víkend zadarmo, ale nikde som nenašiel, z čoho to bude prefinancované... napr. mesto na MHD dáva celú 1/4 rozpočtu = 53 mil.€ a to je iba prevádzka, obnova parku je v nedohľadne (resp. z úverov) a mesto na viac nemá (holt, musí zabezpečiť aj iné činnosti, ako smeti, osvetlenie, čistenie, zimná údržba, výtlky...)
Problém tohto mesta je aj ten, že tu sa dlho sníval sen o metre, vďaka ktorému úspešne všetko ostatné stagnovali či sa dokonca likvidovalo (trať na Štefánikovej). Z ďalších problémov vyberám rôznych aktivistov, policajtov a pod., vďaka ktorým viaceré projekty zhavarovali alebo sa nevedia pohnúť z miesta
pozývam ťa niekedy na kofolu, lebo sa mi nechce písať dlhé príspevky ?
Reply on: VLK #195310:
No,ale na rozvoj mesta a dopravnej infraštruktury su tu iné mozgy a inak platené !! Predsa si vážne nemyslíš,že tu pár ludí niečo dokáže??Snád sa tu vidí,že mesto ako také sa rozrastá už roky a vidiek k tomu!!A potom,ako by mali ludia v sučastnosti cestovať,ked sa im nič neulahčilo to už vážne s ničím nepomohlo!!Chcel by si žiť na vidieku a dochádzať takou nezmyselnou dopravou ??Ved sa pozri,čo urobil v prípade železničnej dopravy štatny dopravca a sukromny ??Snád sa niekto prebudí ..kludne by mohla pondelok a piatok MHD za polovicu aspon aby sa zápchy stratili z mesta ..Akože je rok 2013.. nie rok 1990....to už molo niečo zmeniť!!
Reply on: Error 0x007 #195312:
skús si to za volantom potom súď...
ja to poviem takto - často sa mi stáva, že napr. posledne na 14 minút zmeškanej L75 na zastávke Nemocnica Ružinov chcel starší pár vystúpiť z Karosy B741NGST zadnými dverami, o čom som ako vodič nevedel (viacero ľudí stálo vo vozidle a blokovalo výhľad). Po zastavení vozidla prebehol výstup a nástup cestujúcich v trvaní 11 sekúnd, kde keď už nikto nenastupoval ani nevystupoval (nutné podotknúť, že v kĺbovom vozidle ka si staneš na prvý schodík, prekryjú ťa sedadlá a vodič ťa nevidí ani vo vnútornom ani vo vonkajšom zrkadle), dal som zvukové znamenie v trvaní 2 sekundy a následne zatváranie dverí, z ktorých (zadných) vyskočil dedko... vozidlo som odbrzdil, ale na krik zo zadu (sledoval som či sa niečo nebude diať) som opätovne zastavil a otvoril dvere - a vystúpila babka... nuž, a samozrejme bol som úplný debil, hoci ak sa vo vozidle nachádzajú osoby, ktoré potrebujú dlhší čas na výstup, majú zvukovým znamením pred zastávkou (rovnako ako kočíky či vozíčkari) upozorniť vodiča na túto skutočnosť - najmä ak ich vodič nemá šancu vidieť... každý však pozná výhradne svoje práva, ale nie povinnosti...
k tebou popísanej udalosti - často krát sa stáva, že menšie deti cestujú samé a ešte častejšie, že po stlačení zvukového znamenia rýchlo vyskočia medzi zatvárajúcimi sa dverami... mal by vodič aj vtedy čakať, či náhodou s deckom niekto nejde?
Reply on: Error 0x007 #195312:
Ako ma vodic "vidiet" ze vo vlecke sa mu niekto suchce po schodoch?
Reply on: Error 0x007 #195312:
a nepomôže v takýchto prípadoch 4x stlačiť Znamenie vodičovi nad dverami? Je to predsalen rýchlejšia reakcia ako utekať ku kabíne

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.