Prosim ta, to je blbost. Vsak podla predpisov ma vodic zastavit, aj ked na zastavke stoji colen jedna osoba. A povedzme ze idem v 21 do DNV a na zastavke je cestujuci, ktori caka na 83. Tak by sme zastavili, nikto by nanastupil ani nevystupil. Uplne zbytocne. Ja chodim 21 pravidelne. A vies co som si vsimol? Ked idem z DNV a niekto nahodou na Mokrohajskej vystupi, tak ide pod pristresok a sadne si na lavicku, vo vynimocnych pripadoch ide na druhu stranu a tam do pristresku, asi do Lamaca. Ludia to pouzivaju ako presupny uzol a to ihned z viacerych dovodov:
1. Nie je tam taky smrad a spina ako na Patronke.
2. Na druhu stranu sa da pohodlnejsie dostat - prechod a nie podchod, kde som v zivote nevidel tie chodiace schody fungovat.
3. Nie je tam taka tlacenica ako na Patronke.
4. Nie su tam bezdomovci a ozrani.
To, ze linka 21 tam zastavuje vidim iba ako neschopnost DPB spravit si poriadok na svojej zastavje "Patronka". Radsej nech to stoji aj vedla a nech ludia prestupuju tam. Tak to vidim. A aj ti maloobchodnici, co na Patronke maju svoje budky by si mohli uvedomit, ze ked bude 5 metrov od budky ludsky moc a fekalie, nikot tam tie kolaciky kupovat nebude. Minule som prestupoval z 212 na 21. A naozaj som zasol nad tym, ako tam ta pani v tej budke chcela predat svoje vyrobky, pricom v okoli budky bol zapach, ze jedneho naduva. Keby to tam umyla a vycistila, urcite by mala ovela vacsi obrat. Ale ludia myslia ritou, nie hlavou.
ok, presne o tom som pisal, netusim, kolko ludi, co na mokrohajsku dochadza, pochadza z dnv. ale preco myslis, ze by im ublizilo, keby sa z mokrohajskej stala zastavka na znamenie, alebo by tam stali len niektore konkretne vozy? ked by potrebovali ist mimo tychto spojov, tak by este stale bola moznost prestupu...
ok, to boli len priklady, a asi nie tie najspravnejsie. niekedy, ked ma pochyti destrukcny amok, by som najradsej zrusil uplne vsetky zastavky
ale faktom je, a asi to vsetcia uznaju, ze zastavok ako znievska, bzovicka a kolma je v bratislave mnoho a ich (aspon docasne) zrusenie by bolo len prinosom. podobna absurdnost je aj chlumeckeho v ruzinove.
co vsak so sietou elektrickovych zastaviek? ak sa metro stavat nebude (co sa imho veru nebude), tak stale tu mame zbytocne prehustenu siet v karlovke, dubravke, ruzinove... a tam ziadna doplnkova doprava aspon zatial nie je
a aupark... to ani nema cenu komentovat. ked som rano cestoval okolo v case, ked to este len stavali, tak som sa v autobuse vzdy tak nasral, ze som do skoly (alebo kamkolvek inam) prisiel uz totalne vytoceny a ludia sa mi radsej vyhybali aspon keby tam obmedzili zastavovanie autobusov v rannej spicke -- personal nech sa kusok prejde a ostatni do 9.00 v auparku aj tak nemaju co hladat (opravte ma, ak sa mylim), alebo nech tam stoja len niektore spoje. ja viem, "to by cestujuci nepochopili"...
ja sa len bojim, ze petrzalke nevyjde ani ta elektricka. su uz aspon nejake overene informacie, ze sa skutocne v rozumnom casovom horizonte po dokonceni mosta kosicka pocita s rekonstrukciou stareho mosta? a padli aj nejake slova o elektrickovej trati? (ospravedlnujem sa, ak sa to uz preberalo niekede na fore... mozno by stalo za zmienku skutocne robit dajaky forum digest a ukladat ho do archivu
Re #18935 COLOR: ja si myslim, ze by tam nemali stat ani L37 a L83. len L30 a L34, aj to len na znamenie. to by podla mna bohate postacovalo.
Ja som len vychadzal zo skusenosti, ze ked tadial cestujem (rano 5:00-7:00, vecer 22:00-23:00), tak tam nikto nenastupi ani nevystupi. Mohli by to spravit podobne ako v Brne, ze od 21:00 do 6:00 na znamenie.
Moj nazor na vasu "genialnu" myslienku zrusit zastavku Mokrohajska pre linku 21 som uz vyjadril v prispevku 10974 na Dispecerskom fore ( pisane 7. 8. ), ale som ochotny pripustit, ze cez vikend je malo vyuzivana. Deti z DNV vozi rano autobus okolo 6:30 h. tusim ( co je dost skoro )a popoludni ide o 14:30 a 15:30 h. do zapadnej casti mesta zo skoly. Vela ludi do skol dochadza aj z inych casti Slovenska a tamto spojom sa dostanu ako aj na Predstanicne nam. ( blizko zel. stan. ), tak i na Autobusovu stanicu Mlynske nivy. A ak by ste to mali dat na znamenie, tak to potom pre vsetky linky, ale podla mna je to sprostost na kvadrat. V tomto pripade som velmi rad, ze tam ten autobus stoji !!!. Prosim precitajte si moj prispevok z Dispecera a potom ak chcete, reagujte.
Ano, zo skusenosti viem, ze V SMERE NA RADIOVU vystupuju ludia. Ale V SMERE DO MESTA malokedy niekto nastupuje. A ten kriz som nastastie este nevidel. A nexcem si kazit prazdniny.
Mozno hej, ale vacsinou cakaju na L204 a taka L53 tam stoji sice napraskany voz na napraskanej zastavke (to je prehnane - vacsinou tak 2 ludia alebo aj nikto), ale nenastupuje/nevystupuje nikto... Hadat sa nebudem, ale som za naznamenovanie tejto zastavky.
galiyosha: Nemyslím si. teda áno máš pravdu bolo by to rýchlejšie ale nie správne. Aspoň podľa mňa. Bus je doprava doplnkova, teda mala by byt a ked sa dostavia v Petrzalke elina, v čo všetci dúfame, tak bus prebere akurát túto doplnkovú úlohu, takže časté zastávky vtedy budu dobré a do mesta sa dostaneš s elinou veľmo rýchlo.
Na Lietavskej by sa Znievska mohla naozaj zrušiť. Ale aj napríklad Bzovícka by sa mohla, či Kolmá a samozrejme Aupark - že sa do toho dali natlačiť?!
Tupolevovu by som asi tiež zrušil aj keď široko ďaleko nie je nejaká zastávka, na tupolevovej stojí len 78 a väčšinou zbytočne. Minimálne ju dať na znamenie.
luky v, strecnianska, topolcianska, zs budatinska, kremnicka, to sú zastávky, ktoré musia zostať. Obsluhujú isté územie a budú dôležité práve po dostavaní rýchlodráhy.
rusovska cesta: vieš si predstaviť koľko by sa našlapal cestujúci na zatávku Dvory, alebo Ševčenkova. V zime by sa na celé MHD vysral a išiel svojím autom.
Na Mokrohajskej pokial viem nenastupuju / nevystupuju invalidi! Len personal skoly a ustavu! A to je dolezite, lebo pokial invalid v 280ke na tlacitko nedosiahne, ucitel ano! A aj invalid ma moznost niekoho poprosit. S tym zastavovanim L21 to uplne dosrali... Z expresnej linky sa stala skoro kazdovrbova len kvoli tomuto. L21 by tam zastavovat nemala, ostatne linky na znamenie! Som ochotny znizit sa aj k zastavovaniu L21 na znamenie.
myslis, ze nebude? odmenou za racionalne znizenie poctu zastaviek by bola vyssia rychlost prepavy (a to _poriadne_). usetrene prostriedky na minutej nafte by sa dali vyuzit na zvysenie atraktivity. ja som mozno exot, ale som omnoho radsej ochotny prejst sa o 100 m dalej, ak viem, ze autobusom budem na svojej cielovej zastavke rychlejsie a pohodlnejsie. na nasej "domovskej" lietavskej ulici su napriklad podla mna dve zastavky totalne zbytocne a znievsku by som zfleku zrusil. a takych pripadov je tu daleko viac (luky v, strecnianska, podla mna aj tupolevova, topolcianska, zs budatinska, kremnicka, kolma, rusovska cesta, ...)
Mokrohájsku treba dať na znamenie aby aj ovca bola cela aj vlk syty. A to na znamenie pre všetky linky. Nikoho nezabije si stlacit tlacitko a ked si vonku staci stat a to robis aj ked nie je na znamenie.
POZERAL SOM TEN DOKUMENT O ZATOPENI METRA. CO DODAT. SNAD LEN, ZE VODA VYPLAVILA VELA DIER A TUNELOV AVSAK NIE LEN POD PRAHOU. /
galiyosha: Ale ak zrušíš zastávky, tie zostávajúce budú ďaleko od seba a tým pádom ešte menej konkurencie schopné oproti IAD. Na elinách je treba zrušiť niektoré zastávky, ale s tým aby následne vznikla náhrada vo forme dopravy buď autobusmi,alebo trolejbusmi, ktoré budú ľudí dopravovať k zastávkam. Tak ako to bolo plánovaná s trolíkmi v petržalke v súvislosti s metrom.
Re #18908 Vladimír: Už sa s tebou na tú tému nebudem baviť, neviem ako by som ti to vysvetlil. Moje vysvetlovacie schopnosti sú v koncoch. Radšej napíš ako by si si predstavoval tú optimalizáciu električkových liniek.
Martin Fundárek: Tá optimalizácia musí byť spravená tak, aby si sa dostal z jednej mestskej časti, čiže z jednej radiály na druhú z maxi jedným prestupom na jednej hrane.
Dakujem za vsetky rady ohladom cesty vlakom do Svajciarska. Nakoniec som zakupil CityStar na trasu Bratislava - Wien - Buchs (2073 skk) a na trasu Buchs - Basel mam 75% TCV vdaka JuniorRail+ (2103 skk). Este raz dakujem a ostatnym sa ospravedlnujem za mierny off-topic.
Co sa tyka Mokrohajskej. Ja osobne som tu zastavku v zivote nevyuzil a ani sa nechystam. Avsak viem, ze par ludom ta zastavka isto - iste vyhovuje. Zastavam nazor, ze ta zastavka je absolutne zbytocna napr. cez vikendy. Ked ju ludia pouzivaju len na to, aby nemuseli prestupovat na Patronke. Cez tyzden no dajme tomu, ale tie vikendy ma fakt stvu.
Lenže L37 by musel najprv zložito odbočovať doľava z hlavnej cesty ku krematóriu a potom znova od krematória opäť doľava na hlavnú cesta. L38 dnes nemusí. Zachádzka každého spoja L37 je podľa mňa zbytočným luxusom.
Mimochodom, čo také dopravne atraktívne je pri Technickom skle, že sa tam vláči osem spojov za hodinu? Žeby samotné Technické sklo? Nestačilo by to aj tam skresať na povedzme polovicu?
Neoplan: DPB zabudol pri prečíslovaní, že vôbec žiadne prečíslovanie nemal robiť. Daj pokoj ešte aj s električkami!
Ak je na Mokrohájskej malá frekvencia, dal by som ju na znamenie. Prečo hneď zastávku rušiť?
ja som za rusenie zastavok -- v petrzalke by som ich zrusil snad polovicu, na inych sidliskach najma na elektrikovych tratiach detto --, ale mokrohajska by imho mala ostat na znamenie minimalne pre linku 30 povedzme. alebo 100 % potreby tamojsej skoly pokryvaju skolske autobusy? v tomto nie som v obraze. ak to je tak, potom sa ospravedlnujem a beriem spat. (aj ked areal sav ostava.)
J