Reply on: Solider #189195:
Skusim ti to na priklade dopravnych komisii miest a VUCiek.Niekde je to tak, ze dopravnu komisiu tvoria iba poslanci. Maju nazor, ze iba oni su vyvoleni a zvoleni zastupcovia ludu, ktori najlepsie vedia, co miestny pospolity lud v doprave potrebuje a ako sa to ma robit. Nikto im do toho nema pravo kafrat. Podla toho to aj tak vyzera.
Inde je to tak, ze okrem poslancov su clenovia dopravnej komisie aj neposlanci - prakticki odbornici od dopravcov po udrzbovu organizaciu komunikacii.
Aj ti "mozu do veci hovorit" a maju hlasovacie pravo - ale aby bolo zabezpecene (ako Valec napisal) hlavne slovo, z 10-tich clenov su v pomere 6:4 v prospech poslancov. Takto je zabezpecene, ze sa obidve strany respektuju ako partneri (= kazdy odbornik neposlanec ma rovnako 1 hlas ako poslanec a berie aj ZODPOVEDNOST aj za pripadne zle rozhodnutie), ale rovnako je zabezpecene, ze posledne slovo maju poslanci. A potom aj vysledky takejto komisie su uplne ine ako tej prvej.
trolleybusworld
Tak ujasnime si dalsie styri:
V nemeckej dopravnej "civilizacii" koordinatori (integratori) vznikli uz zaciatkom 90-tych rokov minuleho storocia z dopravnych zvazov samotnych dopravcov. Teda uz v dobe, ked niektori jedinci poznajuci iba jedinu civilizaciu este neboli ani na svete...
V inych civilizaciach vznikali koordinatori z okruhu objednavatelov dopravnych vykonov.
V dalsich "civilizaciach" maju v organoch integratora rovnake a rovnocenne zastupenie aj dopravcovia aj samospravy. Spolocne skusenosti aj z realnej praxe aj od zeleneho stola posuvaju IDS dopredu.
A su aj specialne "len jedine spravne civilizacie", kde sa tejto ulohy zmocni samotny stat, ktory financuje maximalne jedneho privilegovaneho protezovaneho dopravcu (casto uplne minoritneho - teda toho, ktory vykonava najmensie vykony aj v vozokilometroch aj v prepravenych osobach)
Takze su "civilizacie", ktore rozumne zapoja aj dopravcu casto technologicky a logisticky tak vyspeleho, ze tej druhej vie poradit pravidla a dostat IDS na vyssi level.