Prepac, ale preco by mal o doprave rozhodovat niekto iny ako ten co ju plati? Ty ked ides na dovolenku, tiez sa pytas aerolinky kam pojdes? Alebo sam zhodnotis co chces kupit, bez ohladu na zaujmy toho co ti poskytuje sluzbu?
Jedno? Iba pre toho, kto pozna iba jednu civilizaciu...
Tak ujasnime si dalsie styri:
V nemeckej dopravnej "civilizacii" koordinatori (integratori) vznikli uz zaciatkom 90-tych rokov minuleho storocia z dopravnych zvazov samotnych dopravcov. Teda uz v dobe, ked niektori jedinci poznajuci iba jedinu civilizaciu este neboli ani na svete...
V inych civilizaciach vznikali koordinatori z okruhu objednavatelov dopravnych vykonov.
V dalsich "civilizaciach" maju v organoch integratora rovnake a rovnocenne zastupenie aj dopravcovia aj samospravy. Spolocne skusenosti aj z realnej praxe aj od zeleneho stola posuvaju IDS dopredu.
A su aj specialne "len jedine spravne civilizacie", kde sa tejto ulohy zmocni samotny stat, ktory financuje maximalne jedneho privilegovaneho protezovaneho dopravcu (casto uplne minoritneho - teda toho, ktory vykonava najmensie vykony aj v vozokilometroch aj v prepravenych osobach)
Takze su "civilizacie", ktore rozumne zapoja aj dopravcu casto technologicky a logisticky tak vyspeleho, ze tej druhej vie poradit pravidla a dostat IDS na vyssi level.
Ak je koordinator IDS v civilizácii nadradený dopravcom, mal by robiť aj dopravnú integráciu, nielen tarifnú. Boli na Záhorí prispôsobené odchody v uzloch, ale súbehy zrušené neboli.
ci uz urovnove krizenia, kde bude elektricka pomalsia ako v dubravke, kedze krizuje viacere viacpruhove komunikacie, zastavky v lufte, ale aspon ze dodrzali plan z dob metra a zastavky nie su pri kazdej vrbe.
ale je vtipne, ze plan II etapy ani len nekoresponduje s planom prvej etapy, ako sa zase odhaluje dalsie klamstvo schlossera, vtanicka a dalsich, ze vraj estakada bosakova nie je mozna, kvoli zausteniu do tram-train
co pridava dalsi problem, stale zivia nezmysel tram-train, pricom EU je to jedno. zaplati aj elektricku, takto bude zbytocne predrazena vystavba na nieco co sa ani teoreticky nevyuzije nasledujicich 10-15 rokvo, cize v tej dobe uz tie kolaje budu znicene.
nevadi, ze budeme stavat nezmysel, ale halvne ze sa stavia.
a ako bude fungovat preferencia uz vieme, vid aj ako spackal emtRest nielen bid. alebo aj nefunkcnu krizovatku v PB. bude to stat desiatky milionov, pribudne par viliek, ale ludia budu aj tak jazdit autom.
aby sa to vobec spustilo teraz sa nastve Slovak Lines na DPB, a este sa pohadajhu alebo co a spolupraca skonci. Fakt ma zaujima, ze ci to bude v marci. alebo az v marci o rok...
A ked uz o zodpovednosti, DPB ma v ramci projektu ine prusery (pokladnicky v pondelok o IDS nic nevedeli, potom ten fail v ePCL ked veselo ponukali rocny PCL zadarmo a podobne)...
Naozaj? ZSSK je zodpovedna ako? A pozri sa ake stanovisko vydali.
Ja nevravim ze je zle poukazat na to ze oni nie su na vine, ale spravit to takymto sposobom. Ono to fakt znie v style "My za nic nemozeme, chodte do r..."
Pritom uplne stacilo tu spravu zakoncit niecim typu "Za vzniknutu situaciu sa Vam ospravedlnujeme", alebo cokolvek podobne...
Ale v celej tej pavucine skutocne akurat DPB jediny nie je za to zodpovedny. Naopak, cenim si ich odvahu prestat zahmlievat zasadne problemy vseobecnymi nicnehoviriacimi frazami a konecne jasne a menovite uviest konkretne mena zodpovednych firiem. To je odhalenie pravdy a nie kopanie do ostatnych.
Slovak Lines sa ospravedlnim za problemy, doplnil ze mu ide o kvalitu sluzieb, atd. Proste pekne oficialne stanovisko na webe.
ZSSK skopirovala stanovisko BID kde je ospravedlnenie sa ze to nefunguje.
DPB zacal kopat do ostatnych a "my nie sme zodpovedni" - ziadne prepacte ani nic... Nie ze by nemali pravdu, ale toto je vrcholna ukazka neschopnosti marketingu DPB, takto sa so zakaznikmi nekomunikuje.
Nehovoriac o tom, ze DPB este dnes o deviatej spal a o nicom na webe neinformoval, zatial co ostatni dopravcovia mali info uz vcera vecer. Skratka trendy dopravca!
810zssk