Ešte spomeniem - Motorová jednotka Talent k prezenčným jazdám bola zapožičaná (pravdepodobne) od Francuzskej spoločnosti Keolis Group.
Táto spoločnosť pôsobí vo Francúzsku, Nemecku,Belgicku,Holandsku,Velkej Británií,Nórsku,Švédsku,Dánsku,Portugalsku, USA,Kanade,Austrálií a Alžírsku.
Okrem vlakov prevádzkuje aj električkovú aj autobusovú dopravu. Napr. električková sieť v austrálskom Melbourne, Vačšinu Autobusov v Stockholme.
A konkrétne vozidlo čo prišlo na Slovensko je zapožičané nejakej regionálnej prímestkej Berlínskej Linky ako bolo tu už spomenuté.
Ja som bol tiež - včera aj dnes až do Komárna.
Moje dojmy: Súprava Talent samozrejme výborná, na úrovni. Klimatizácia -na moj vkus až moc pustená lebo po hodine a pol mi začalo byť aj chladno, ale to detail.
Čo je podstatnejšie -no neviem ako to od toho marca 2012 bude chodiť ale súčasné prezenčné jazdy nepovažujem za najlepšie riešenie. Vlak na trase Bratislava Komárno stál takmer všade, takže celá trasa 100km Bratislava - Komárno trvala až skoro 2 a pol hodiny. Toľko trvá pomály cestovanie Bratislava - Žilina pri dvojnásobnej vzdialenosti.
Čiže chcelo by to taký systém ako na trase Bratislava - Viedeň.
Mali by byť spoje, ktoré by na Trase Bratislava - Dunajská Streda a Dunajská Streda - Komárno stáli všade a k tomu ešte expresný spoj, ktorý by stál len na Bratislavských staniciach a potom už len v Dunajskej Strede a v Komárne. Inak sa na 2 a pol hodinové cestovanie ľudia vykašlú.
Dalšia vec je že vlaky možu byť neviem ako dobré a rýchle, keď nie je tomu prispôsobená trať, ktorá miestami akémukoľvek vlaku neumožňuje ísť viac ako 40km/h.
Obsadenosť vlakov - včera (26.4) na poobednom prezenčnom páre bolo ľudí celkom slušne. - všetci boli zvedaví a zrejme aj chceli ušetriť oproti spoju ZSSK ktorý šiel krátko predním.
Dnes(27.4) ráno ľudí až tak veľa nebolo iba zopár, ľudia sa začali viac zbierať až na úseku Dunajská Streda - Komárno - zrejme tými čo dochádzajú do Komárna za prácou.
Poobede som šiel nazad úsek Komárno Dunajská Streda až 15:37 riadnym spojom ZSSK. (-4 klasické "šukafóny"
? ) Ludí spočiatku dosť postupne vystupovali a pred Dunajskou Stredou už boli vo vozni traja ľudia. V D.S. som prestúpil zase na "Talent" z odchodom 17:05 a ten bol zase slušne plný.
Inak neviem či to bude až tak rentabilné pre RegioJet prevádzkovať spoje v hodinových až pol hodinavých intervaloch...ale uvidí sa. Toľko moje postrehy.
Tá jednotka, čo sa tu prezentuje, je tiež už ojazdená, bolo to vidno napr. na vyšúchaných opierkach. Ale povedal by som, že na železničných vozidlách bežný človek nepostrehne nejaký 5-ročný vekový rozdiel, pokiaľ boli normálne udržiavané. Ono aj na tých terajších 810 nie je tak hrozný ich vek v zmysle nejakého opotrebovania, ale zastaralá koncepcia toho vozňa, ktorá nespĺňa požiadavky cestujúcich 21. storočia.
Re #165384 no.ev.di.: Ja som bol iba v úseku Bratislava - Kvetoslavov. Tento Talent je požičaný z Nemecka (pravdepodobne z Berlína, lebo je tam mapka tamojšej MHD).
Je homologizovaný na Slovensku?? Zaujalo ma, že miesto pre rušňovodiča je od priestoru pre cestujúcich oddelené iba tmavým (normálne priehľadným) sklom.
Vtipné mi pripadá, že časť vysokopodlažnej časti vlaku je oddelená sklom a sklenenými dverami - označená ako 1. trieda. Reálne je to však 2. trieda. ?
on by šiel rýchlo keby na to bola trať. Otec robí u ZSSK a hovorí, že by radi jazdili rýchlejšie na trati 160 alebo aj inde, lenže čo narobíš so ŽSR, ktoré iba žerie peniaze a neinvestuje do tratí a priemerná rýchlosť na lokálnych tratiach je 35-45km/h?! ? ten vlak by aj šiel rýchlejšie, len by na to musel mať trať.
aj zo ZSSK tam išli ľudia (aj otec), šoféroval to Nemec, lebo naši ešte nemajú skúšky na to. Perfektne to vyzerá, navyše to stojí oveľa lacnejší peniaz a je to homologizované vo väčšine európskych krajín, zatiaľ čo naše "bagety" sú drahšie ešte (vraj na tom zarába nejaký SNSák Móric) a nikde mimo SR s tým nemôžme jazdiť. Navyše je to stále to isté staré vozidlo. Ti môžem poslať na maila (aj ostatným, ak chcú) akú parádu za parádne výhodný peniaz nakúpili ČD. 33 motorových jednotiek pre regionálnu dopravu od Stadlera.
Niekto urcite ano, kedze to vacsinou chodilo plne pri kapacite 140 miest na sedenie inak podla poloha.vlaku.info to malo velmi slusny on-time performance (specialne pre Igorka :)), max meskanie bolo dnesnych 5 minut kvoli zmeskanej protiiducej suprave.
MiroBA
Táto spoločnosť pôsobí vo Francúzsku, Nemecku,Belgicku,Holandsku,Velkej Británií,Nórsku,Švédsku,Dánsku,Portugalsku, USA,Kanade,Austrálií a Alžírsku.
Okrem vlakov prevádzkuje aj električkovú aj autobusovú dopravu. Napr. električková sieť v austrálskom Melbourne, Vačšinu Autobusov v Stockholme.
A konkrétne vozidlo čo prišlo na Slovensko je zapožičané nejakej regionálnej prímestkej Berlínskej Linky ako bolo tu už spomenuté.